Mellemrum mellem to børn-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jeg synes I skal få nr. 2 når I har lyst og overskud.

Jeg blev gravid med nr. 2 da vores ældste var 20 mdr., dvs. der er 2,5 år mellem vores piger. Det var absolut ikke planlagt, og vi ville gerne have ventet med nr. 2. Jeg synes det har været lidt hårdt, men nu er de hhv. 4,5 og 2 år og de har SÅ meget glæde af hinanden. Den yngste er ret meget fremme i skoene både sprogligt, motorisk og socialt, så det hjælper nok også noget. De leger og hygger sig - og har selvfølgelig masser af skænderier og slåskampe 

Vi får også nummer 2 når vi føler os klar, men "problemet" er at min mand er SÅ klar nu og snakker om det hver eneste dag, og jeg vil gerne vente minimum 1-2 år HELST. Så det er rart at høre andres erfaringer, med hvad alderforskel i har været glade for eller mindre glade for

Men skønt at jeres unger har fået stor gavn og glæde af hinanden, så var det et HELDIGT "uheld" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

Toeffe87

Vi har en pige fra oktober 13 og venter endnu en til marts. Så her bliver der 17 mdr i mellem dem. Det bliver da sikkert hårdt til tider. Men er overbevist om at de får så meget glæde af hinanden  

Anmeld

15. oktober 2014

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

Tager hatten af for jer  Det lyder hårdt, men fedt hvis de kan få en masse ud af hinanden 

Normalt synes jeg ikke det er særlig hårdt, men nu har storebror været på en lille ferie hos hans morfar og jo, kan godt mærke at det er meget nemmere med kun et barn. 

Men i det store hele går det godt, man klarer det jo ligemeget hvad og de får så meget ud af hinanden allerede, det er så dejligt

Anmeld

15. oktober 2014

Anonym trådstarter

Lukas&Liam<3 skriver:

Normalt synes jeg ikke det er særlig hårdt, men nu har storebror været på en lille ferie hos hans morfar og jo, kan godt mærke at det er meget nemmere med kun et barn. 

Men i det store hele går det godt, man klarer det jo ligemeget hvad og de får så meget ud af hinanden allerede, det er så dejligt

Ih hvor skønt  Det må være så dejligt at se ens børn have det rart sammen. Men selvfølgelig er det hårdest med to som regel. Tak fordi du ville dele. 

Anmeld

15. oktober 2014

LilleMie

Anonym skriver:

Hej 

Vi kan ikke rigtigt finde ud af hvornår vi skal prøve at lave en lillebrøster til vores datter på 15 måneder. Så hvor stort mellemrum er der imellem jeres børn, og har i været glade for den aldersforskel? 

Min mand vil helst at vi starter NU, og jeg hælder mere til at vente 1-2 år med at forsøge at blive gravid. Min begrundelse er at jeg synes vores datter er for lille endnu til at skulle være storesøster, og min mand synes derimod de kunne have en stor glæde af hinanden + at vi får baby årene "overstået" (på den gode måde), så vi ikke skal starte forfra om et par år, når vores datter er blevet meget mere selvstændig 

Den næste bliver den sidste, da vi er enige om at to børn er perfekt for os. 

Økonomi, plads osv. Er til et barn til. 

Puha det er en svær beslutning, især når I er rimelig langt fra hinanden 

Vi lavede et kompromis, at vi lod skæbnen bestemme, hvor lang tid der skulle være i mellem dem (dog minimum 2 år). For det passede også rigtig godt ind i mit studie med et barn der osv.

Vi startede på nr. 2, da der ville være små 2 år mellem dem, for min kæreste synes 2 år var optimalt og jeg 3 år. I hans familie er der 2 år mellem hver af de tre søskende, og i min er der lidt over 3 år mellem min bror og jeg - så vi baserer helt klart vores præferencer på vores egen opvækst.

Skæbnen vil så, at vi nu får minimum 3,5 år mellem dem, for jeg er ikke gravid endnu... Men vi satser på, at det ender med at være den helt perfekte alder mellem dem 

Det jeg nok bare vil sige, er at det er svært at planlægge. Men det vigtigste er jo bare, at I begge er klar. For der vil altid være historier som min, der trækker i den ene retning, og andre der får alle børn i første forsøg. Og I skal jo alle være klar til en lille mere i familien minimum 9 måneder efter i går i gang Held og lykke med beslutningen 

Anmeld

15. oktober 2014

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Puha det er en svær beslutning, især når I er rimelig langt fra hinanden 

Vi lavede et kompromis, at vi lod skæbnen bestemme, hvor lang tid der skulle være i mellem dem (dog minimum 2 år). For det passede også rigtig godt ind i mit studie med et barn der osv.

Vi startede på nr. 2, da der ville være små 2 år mellem dem, for min kæreste synes 2 år var optimalt og jeg 3 år. I hans familie er der 2 år mellem hver af de tre søskende, og i min er der lidt over 3 år mellem min bror og jeg - så vi baserer helt klart vores præferencer på vores egen opvækst.

Skæbnen vil så, at vi nu får minimum 3,5 år mellem dem, for jeg er ikke gravid endnu... Men vi satser på, at det ender med at være den helt perfekte alder mellem dem 

Det jeg nok bare vil sige, er at det er svært at planlægge. Men det vigtigste er jo bare, at I begge er klar. For der vil altid være historier som min, der trækker i den ene retning, og andre der får alle børn i første forsøg. Og I skal jo alle være klar til en lille mere i familien minimum 9 måneder efter i går i gang Held og lykke med beslutningen 

Ja man kan roligt sige at vi er rimelig mangt fra hinanden men jeg synes bare næsten lige jeg har født, og synes bare vores pige skal have lov at være den lille lang tid endnu. Samtidig forstår jeg også min mand, og hans ønske om at de bliver meget tætte. Jeg ved ikke helt om jeg tør lade skæbnen bestemme, for tænk hvis jeg blev gravid i første hug. Så ved jeg ikke hvordan jeg ville reagere, og det vil jeg ikke. Jeg vil have det ligesom første gang, hvor jeg inderligt håbede på en graviditet hver måned Men uh det er svært. 

Men er da også helt sikker på at der bliver den perfekte aldersforskel mellem jeres børn  

Tak for dit svar.

Anmeld

15. oktober 2014

L-Mortil3

Der er 16mdr mellem vores, læs evt min tråd Nostalgi 5 år på baby , der skriver jeg lidt om dem. Jeg synes ikke det har været hårdt de har lagt tæt , de elsker hinanden og støtter sig op af hinanden, det der har været hårdt for os har været lillebrors sygdom.

Anmeld

15. oktober 2014

Kløver

Jeg har 14 mdr mellem de 2 ældste og 2.2 år mellem de 2 yngste og begge dele synes jeg er rigtig godt  

Anmeld

15. oktober 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har prøvet begge dele - der er fire år mellem vores ældste og nr. to og kun 14 mdr. mellem nr. to og tre. Begge dele har haft fordele og ulemper, men det afhænger jo af så meget ud over alder - børnenes individuelle personligheder og adfærd spiller jo også ind. 

Der var aldrig jalousi mellem de to yngste - lille storebror på 14 mdr. var jo bare en stor baby og forstod ikke, hvad der var "flyttet ind" - og han fik aldrig at vide, at nu måtte han lige vente lidt osv., eftersom hans behov for trøst, bleskift osv. jo var lige så presserende som lillebrors. Derimod var det sværere for storesøster, som på den ene side var stolt og følte sig stor, og på den anden side stadig havde brug for at være lille. 

At have to blebørn og to, der ikke sov igennem om natten, var ikke dobbelt så hårdt - vi var jo i vanen. Det var sværere at "starte forfra", da vi havde en renlig 4-årig og fik en baby. 

Mine børn er nu 16, 17 og 21 og har et tæt bånd. De to "små", begge drenge, er vidt forskellige og har altid været det - dermed har de ikke leget vanvittigt meget sammen, men fordelen har så været, at de ikke er trængt ind på hinandens "domæner", men er blevet set som to individer og ikke bare som "drengene". Aldersforskellen op til storesøster har medvirket til, at hun "holder sammen på flokken" og er meget bevidst om at bevare en nær kontakt, nu hvor hun ikke bor hjemme. Der har kønnet måske også noget at sige. 

Nå, jeg ville egentlig frem til, at vi har gjort det helt rigtige i forhold til aldersforskel - men det havde vi lige så vel kunnet opleve ved at have en helt anden aldersfordeling. På samme måde kunne netop vores aldersintervaller være endt helt anderledes og skidt, hvis vi ikke havde fået lige netop de tre unger. Det er umuligt at sætte regler op for. 

Anmeld

15. oktober 2014

Hønsemor

Anonym skriver:

Hej 

Vi kan ikke rigtigt finde ud af hvornår vi skal prøve at lave en lillebrøster til vores datter på 15 måneder. Så hvor stort mellemrum er der imellem jeres børn, og har i været glade for den aldersforskel? 

Min mand vil helst at vi starter NU, og jeg hælder mere til at vente 1-2 år med at forsøge at blive gravid. Min begrundelse er at jeg synes vores datter er for lille endnu til at skulle være storesøster, og min mand synes derimod de kunne have en stor glæde af hinanden + at vi får baby årene "overstået" (på den gode måde), så vi ikke skal starte forfra om et par år, når vores datter er blevet meget mere selvstændig 

Den næste bliver den sidste, da vi er enige om at to børn er perfekt for os. 

Økonomi, plads osv. Er til et barn til. 

Vi har 2 år, 2 måneder og 4 dage imellem vores drenge..

Jeg vil sige på trods af at det nogle dage er hårdt, så elsker jeg den aldersforskel. De har allerede stor glæde af hinanden og håber den glæde fortsætter, de kan simpelthen ikke undvære hinanden og ville allerhelst være sammen hele tiden, hvis det var muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.