Vi har 23 måneder mellem vores. For os har det været helt perfekt. De har haft glæde af hinanden fra første dag, og de er nu snart syv og snart fem år. Det var så dejligt, at kunne være hjemme på barsel mens den store endnu var lille. Det savnede jeg virkelig, da nr to var ca 2 år. Det var en gave at have tid hjemme også med den store, da hun var på den alder! Jeg ser nu, at det er en rigtig stor fordel, at de er forholdsvis på samme stadie, for de har rigtig meget af den samme humor, og har lyst til at gøre de samme ting, kan lege med hinandens venner osv. Jeg har en veninde som har seks år mellem sine to, og der er det altid et problem, når familien skal gøre et eller andet sammen, fordi børnene er på så forskellige stadiger. Det som er spændende for storebror er alt for vildt for lillesøster, og det som hun synes er hamrende morsomt, synes han er kedeligt. De har ikke fælles venner osv. Man har selvfølgelig ingen garanti for, at ungerne får kemi med sine søsken uanset aldersforskel, men har de kemien og er forholdsvis tætte, så er det helt enormt, så meget glæde de får af hinanden.
Anmeld