Mellemrum mellem to børn-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.355 visninger
50 svar
11 synes godt om
14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej 

Vi kan ikke rigtigt finde ud af hvornår vi skal prøve at lave en lillebrøster til vores datter på 15 måneder. Så hvor stort mellemrum er der imellem jeres børn, og har i været glade for den aldersforskel? 

Min mand vil helst at vi starter NU, og jeg hælder mere til at vente 1-2 år med at forsøge at blive gravid. Min begrundelse er at jeg synes vores datter er for lille endnu til at skulle være storesøster, og min mand synes derimod de kunne have en stor glæde af hinanden + at vi får baby årene "overstået" (på den gode måde), så vi ikke skal starte forfra om et par år, når vores datter er blevet meget mere selvstændig 

Den næste bliver den sidste, da vi er enige om at to børn er perfekt for os. 

Økonomi, plads osv. Er til et barn til. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

Mor1986

Anonym skriver:

Hej 

Vi kan ikke rigtigt finde ud af hvornår vi skal prøve at lave en lillebrøster til vores datter på 15 måneder. Så hvor stort mellemrum er der imellem jeres børn, og har i været glade for den aldersforskel? 

Min mand vil helst at vi starter NU, og jeg hælder mere til at vente 1-2 år med at forsøge at blive gravid. Min begrundelse er at jeg synes vores datter er for lille endnu til at skulle være storesøster, og min mand synes derimod de kunne have en stor glæde af hinanden + at vi får baby årene "overstået" (på den gode måde), så vi ikke skal starte forfra om et par år, når vores datter er blevet meget mere selvstændig 

Den næste bliver den sidste, da vi er enige om at to børn er perfekt for os. 

Økonomi, plads osv. Er til et barn til. 

Vores datter er 2 1/2 år og vi har endnu ikke nogen baby. Så hun bliver da i hvert fald også over 3. Jeg synes det er fint sådan. De kan stadig få glæde af hinanden. Men hun forstår det også bedre når det sker

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Vores datter er 2 1/2 år og vi har endnu ikke nogen baby. Så hun bliver da i hvert fald også over 3. Jeg synes det er fint sådan. De kan stadig få glæde af hinanden. Men hun forstår det også bedre når det sker

Det er også det jeg tænker nemlig. At så kan hun bedre være med i det hele og selvfølgelig kan de få glæde af hinanden alligevel. Men forstår også godt hvad min mand mener. 

Anmeld

14. oktober 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige. Det var hårdt, da de var helt små, men de har så meget glæde af hinanden. De er nu 5 1/2 år og 7 år. Jeg ville ikke ønske det anderledes.

Men der er fordele og ulemper ved, hvor længe der er imellem børn. Hvis der er for mange år vil den store gerne hjælpe, men der kan hurtig opstå andre problemer.

Anmeld

14. oktober 2014

Eliza

Der er 26 mdr mellem vores drenge. 

Hold kæft det er hårdt af og til, det skal jeg ærligt indrømme. 

Men det er det hele værd når jeg ser de 2 knejte sammen.

trods den mindste kun er 6 mdr, har de bare allerede et tæt forhold de oser af kærlighed til hinanden. 

Jeg er sikker på at vi har valgt det rigtige tidspunkt for en 2'er 

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Eliza skriver:

Der er 26 mdr mellem vores drenge. 

Hold kæft det er hårdt af og til, det skal jeg ærligt indrømme. 

Men det er det hele værd når jeg ser de 2 knejte sammen.

trods den mindste kun er 6 mdr, har de bare allerede et tæt forhold de oser af kærlighed til hinanden. 

Jeg er sikker på at vi har valgt det rigtige tidspunkt for en 2'er 

Kunne forestille mig det var rigtig hårdt til tider! Men dejligt at høre, at de har det så godt sammen og har glæde af hinanden. 

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige. Det var hårdt, da de var helt små, men de har så meget glæde af hinanden. De er nu 5 1/2 år og 7 år. Jeg ville ikke ønske det anderledes.

Men der er fordele og ulemper ved, hvor længe der er imellem børn. Hvis der er for mange år vil den store gerne hjælpe, men der kan hurtig opstå andre problemer.

Det er sørme også tæt på hinanden, hvordan taklede den store det dengang? Altså at blive storebror/søster. 

Dejligt de har stor glæde af hinanden. Min mand tror det vil give dem et tættere forhold at være tæt på hinanden. 

Anmeld

14. oktober 2014

Blop2

Vores søn var 2,7 år da lillesøster blev født. Hun er 2 måneder i dag og storebror elsker at være med til at skifte hende og give sutteflaske <3

Syntes alders forskellen er rigtig fin, da han kan en masse ting selv som hjælper os andre når man har hænderne fulde med lillesøster.

Vi håber og tror, at de får rigtig meget glæde af hinanden. 

Der er 7 år mellem mig og min søster, og vi havde bestem INGEN glæde af hinanden da vi var små, da jeg bare var lille og irreterende i hendes øjne. 

Anmeld

14. oktober 2014

Ciss

Vi har 23 måneder mellem vores. For os har det været helt perfekt. De har haft glæde af hinanden fra første dag, og de er nu snart syv og snart fem år. Det var så dejligt, at kunne være hjemme på barsel mens den store endnu var lille. Det savnede jeg virkelig, da nr to var ca 2 år. Det var en gave at have tid hjemme også med den store, da hun var på den alder! Jeg ser nu, at det er en rigtig stor fordel, at de er forholdsvis på samme stadie, for de har rigtig meget af den samme humor, og har lyst til at gøre de samme ting, kan lege med hinandens venner osv. Jeg har en veninde som har seks år mellem sine to, og der er det altid et problem, når familien skal gøre et eller andet sammen, fordi børnene er på så forskellige stadiger. Det som er spændende for storebror er alt for vildt for lillesøster, og det som hun synes er hamrende morsomt, synes han er kedeligt. De har ikke fælles venner osv. Man har selvfølgelig ingen garanti for, at ungerne får kemi med sine søsken uanset aldersforskel, men har de kemien og er forholdsvis tætte, så er det helt enormt, så meget glæde de får af hinanden.

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Blop2 skriver:

Vores søn var 2,7 år da lillesøster blev født. Hun er 2 måneder i dag og storebror elsker at være med til at skifte hende og give sutteflaske <3

Syntes alders forskellen er rigtig fin, da han kan en masse ting selv som hjælper os andre når man har hænderne fulde med lillesøster.

Vi håber og tror, at de får rigtig meget glæde af hinanden. 

Der er 7 år mellem mig og min søster, og vi havde bestem INGEN glæde af hinanden da vi var små, da jeg bare var lille og irreterende i hendes øjne. 

Det lyder også som en aldersforskel, jeg ville kunne forholde mig til at have, fordi der kan den store godt "være med" til de forskellige ting med baby, og hjælpe til hvis hun har lyst Fantastisk at storebror elsker sin lillesøster, det betyder da bare alt. Men ja der er fordele og ulemper ved det hele, men 7 år ville jeg også synes var meget. Det bliver i hvert tilfælde et lidt andet forhold man får til hinanden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.