lineog4 skriver:
Den perfekte aldersforskel er vel den mor og far synes er den perfekte.
Der er fordel og ulemper ved alle aldersforskelle, man kan ikke spå om hvordan personlighederne falder sammen; nogen vil blive meget tætte med 5 år mellem og andre igen vil ikke kunne fordrage hinanden med 2 år mellem. At give sine børn søskende er en gave, men det er ikke pr definition en nem gave som lykkes bedre hvis man gør det på en bestemt måde.
Vi har 3 (4) børn sammen og der er 4 1/2 år fra den ældste til den midterste og så igen næsten 3 år fra den mellemste til den mindste. De har alle haft en masse glæde af hinanden, de kan lege så mit hjerte smelter, de kan skændes så mit hjerte græder. Aldersforskellen mellem den mindste og den største er over 7 år og de elsker hinanden og kan endda lege sammen, han er ikke halvt så irriterende gik for den store som lillebror hvor der kun er 4 1/2. De to ældste kan finde hinanden i noget som den mindste ikke kan være med i, de to yngste kan finde hinanden i noget som den ældste absolut ikke gider osv osv osv.
Personligt som mor, kunne jeg bedst lide hvor der var 4 1/2 år mellem, føler jeg mere glip af noget da der kun var lidt under 3 år, føler jeg ikke fik lov at have Liam som lille nok.... Så for mig som voksen ville jeg altid vælge over 3 år mellem...
Selvfølgelig er det aldrig nogle garantier. Det kender jeg selv alt til. Min ene søskende er jeg meget tæt med, og min anden snakker jeg ikke med, kun hvis vi er inviteret til noget sammen, så kan vi da godt udveksle et par ord.
Du har ret i at der ingen opskrift er på den perfekte alderforskel mellem søskende, men jeg ville også bare høre fordele og ulemper ved at få børn tæt på hinanden kontra langt fra hinanden
Lige som du har bedst erfaring med en aldersforskel på min. 3 år, lige sådan har jeg en forestilling om at vores datter skal være gerne 4 år, så vi bedre kan nyde dem begge hver især. Min mand har bare et andet ønske, men det bunder lige så meget i at han nu synes vi er inde i baby verdenen, og at det er lettere at få den sidste nu, og så kan de følges ad.
Det er ikke altid let at blive helt enige, men det skal man helst være i sådan en stor begivenhed
Tusind tak for svar.
Anmeld