Mellemrum mellem to børn-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Vi har 18 måneder imellem og jeg er sikker på at det for ungerne har været super, især efter de er blevet lidt ældre. Nu har de ikke kun en søster, men også en veninde.

Ulempen er at 2 så små børn samtidigt er rocker-hårdt...!

Puha ja det er også tæt, men det er da dejligt med den store glæde de har af hinanden nu. Kunne slet ikke forestille mig at skulle føde igen om 2-3 måneder  Synes det er hårdt engang imellem bare med 1 på 15 måneder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

Missy_B

Der kommer til at være 25 mdr i mellem mine 2, hvilket er helt perfekt for os, da vi ikke kunne overskue at "skulle starte forfra" om nogle år.. Nu er vi i det - og så kan vi ligeså godt tage en mere med det samme

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Missy_B skriver:

Der kommer til at være 25 mdr i mellem mine 2, hvilket er helt perfekt for os, da vi ikke kunne overskue at "skulle starte forfra" om nogle år.. Nu er vi i det - og så kan vi ligeså godt tage en mere med det samme

Det er også sådan min mand har det 

Anmeld

14. oktober 2014

Louise H.

Der kommer til at være 3 år og 3mdr mellem vores børn
Vi var så i gang med pb2 i 19 mdr. Så vi startede da vores datter var 1 år.

Anmeld

14. oktober 2014

LLT.

Anonym skriver:

Skønt  Kan jo høre i er mange med en aldersforskel på de 2-2,5 år. Føler bare lige jeg har født .. Mig og mine 2 søskende er også født inden for 4 år. Vi havde meget glæde af hinanden som små. 

Jeg har 5!!!! Ældre søskende, den der er tættest på mig er 8 år ældre end mig og den der er længest fra mig er 17!!! År ældre end mig, og vi har ikke noget særligt foehold

Anmeld

14. oktober 2014

lineog4

Den perfekte aldersforskel er vel den mor og far synes er den perfekte.

Der er fordel og ulemper ved alle aldersforskelle, man kan ikke spå om hvordan personlighederne falder sammen; nogen vil blive meget tætte med 5 år mellem og andre igen vil ikke kunne fordrage hinanden med 2 år mellem. At give sine børn søskende er en gave, men det er ikke pr definition en nem gave som lykkes bedre hvis man gør det på en bestemt måde.

Vi har 3 (4) børn sammen og der er 4 1/2 år fra den ældste til den midterste og så igen næsten 3 år fra den mellemste til den mindste. De har alle haft en masse glæde af hinanden, de kan lege så mit hjerte smelter, de kan skændes så mit hjerte græder. Aldersforskellen mellem den mindste og den største er over 7 år og de elsker hinanden og kan endda lege sammen, han er ikke halvt så irriterende  gik for den store som lillebror hvor der kun er 4 1/2. De to ældste kan finde hinanden i noget som den mindste ikke kan være med i, de to yngste kan finde hinanden i noget som den ældste absolut ikke gider osv osv osv. 

Personligt som mor, kunne jeg bedst lide hvor der var 4 1/2 år mellem, føler jeg mere glip af noget da der kun var lidt under 3 år, føler jeg ikke fik lov at have Liam som lille nok.... Så for mig som voksen ville jeg altid vælge over 3 år mellem...

Anmeld

14. oktober 2014

SRP

Der er 14 måneder mellem vores datter og søn. Selvom det er hårdt indimellem er jeg så glad for det! Lige nu er den yngste snart 5 måneder, så det bliver hårdere i den kommende tid, men jeg er sikker på de får glæde af hinanden

Anmeld

14. oktober 2014

Valle81

Hejsa.

Jeg har 6 år mellem nr. 1 og 2 og et år mellem nr. 2 og 3.

Jeg ville til enhver tid vente. Måske ikke 6 år, men omkring 4-5 år.

Jeg synes slet ikke, at man bliver sat tilbage ked at vente. Jeg synes, man vinder meget mere ved at vente, da man meget bedre kan nyde den lille og den store. Og da jeg har prøvet fightede, synes jeg, at jeg personligt kan udtale mig.

Jeg synes, at jeg selv og mine børn er gået glip af for meget kvalitetstid og oplevelser ved at få to så tæt. Man flyver gennem dagene, og jeg synes ikke, at der har været tid nok i døgnet til at stoppe op og bare nyde.

Det er svært at sætte ord på. Og jeg har ikke haft børn, der har kåret besværlige eller rodet rundt om natten, men det er den der indre følelse��

Anmeld

14. oktober 2014

LouiseEm

Anonym skriver:

Tillykke med det 

Jamen det er de samme tanker jeg har haft, nemlig at min datter skal være mere selvhjulpen og have en bedre forståelse osv. Inden end lille en mere. Men er kommet lidt i tvivl eftersom min mand jo synes det ville være dejligt de var meget tætte. 

Jeg har både søskende med 2 års mellemrum fra mig selv, og søskende med 15 års mellemrum. Er faktisk tættere med de små 

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Jeg har både søskende med 2 års mellemrum fra mig selv, og søskende med 15 års mellemrum. Er faktisk tættere med de små 

Okay ja der kan man bare se. Men det handler i sidste ende nok om god kemi. Jeg har en søskende jeg er meget tæt på, og en anden jeg aldrig snakker med andet end til familie tam tam. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.