Mellemrum mellem to børn-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Vi har 23 måneder mellem vores. For os har det været helt perfekt. De har haft glæde af hinanden fra første dag, og de er nu snart syv og snart fem år. Det var så dejligt, at kunne være hjemme på barsel mens den store endnu var lille. Det savnede jeg virkelig, da nr to var ca 2 år. Det var en gave at have tid hjemme også med den store, da hun var på den alder! Jeg ser nu, at det er en rigtig stor fordel, at de er forholdsvis på samme stadie, for de har rigtig meget af den samme humor, og har lyst til at gøre de samme ting, kan lege med hinandens venner osv. Jeg har en veninde som har seks år mellem sine to, og der er det altid et problem, når familien skal gøre et eller andet sammen, fordi børnene er på så forskellige stadiger. Det som er spændende for storebror er alt for vildt for lillesøster, og det som hun synes er hamrende morsomt, synes han er kedeligt. De har ikke fælles venner osv. Man har selvfølgelig ingen garanti for, at ungerne får kemi med sine søsken uanset aldersforskel, men har de kemien og er forholdsvis tætte, så er det helt enormt, så meget glæde de får af hinanden.

Der ville også blive 24-25 måneder mellem vores, hvis vi valgte at gå i gang nu, hvis vel og mærke at jeg blev gravid med det samme

Kan godt følge dig med at det er dejligt at kunne være hjemme og have tid også med den store, når den man er på barsel med den lille, det er helt sikkert også noget der tiltaler mig, og så det at de kommer til at "følges". Netop det med at de er på ca samme stadie gør mange ting nemmere, også med hensyn til ferier, udflugter osv. 

Hmm tror vi må snakke det ordentligt igenne og opveje for og imod. Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

LouiseEm

Her bliver der knap 4 år. Lillebror kommer fredag, og storebror bliver 4 i december. Det var vigtigt for mig at storebror blev selvhjulpen og smed ble og sut, inden vi fik et barn mere. Desuden har han haft rigtig godt af at have os for ham selv de første par år af hans liv  

Anmeld

14. oktober 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Det er sørme også tæt på hinanden, hvordan taklede den store det dengang? Altså at blive storebror/søster. 

Dejligt de har stor glæde af hinanden. Min mand tror det vil give dem et tættere forhold at være tæt på hinanden. 

Den store tacklede det super flot - han kan ikke huske andet En af de ting vi hurtig fandt ud af, at investere i var en kravlegård.

Det vil jeg give din mand ret i. Når der er 5-8 år forskel er de bare to forskellige steder i deres liv og de vil ikke få et tæt forhold i forhold til der er 1-3 år imellem dem.

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Her bliver der knap 4 år. Lillebror kommer fredag, og storebror bliver 4 i december. Det var vigtigt for mig at storebror blev selvhjulpen og smed ble og sut, inden vi fik et barn mere. Desuden har han haft rigtig godt af at have os for ham selv de første par år af hans liv  

Tillykke med det 

Jamen det er de samme tanker jeg har haft, nemlig at min datter skal være mere selvhjulpen og have en bedre forståelse osv. Inden end lille en mere. Men er kommet lidt i tvivl eftersom min mand jo synes det ville være dejligt de var meget tætte. 

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Den store tacklede det super flot - han kan ikke huske andet En af de ting vi hurtig fandt ud af, at investere i var en kravlegård.

Det vil jeg give din mand ret i. Når der er 5-8 år forskel er de bare to forskellige steder i deres liv og de vil ikke få et tæt forhold i forhold til der er 1-3 år imellem dem.

Det er rart med nogle input om gode erfaringer med tætte unger. Har nok bare haft lidt svært ved også at se fordellene i det. 

Tak for dine svar, det er rart at have lidt at tænke over. Det er jo en kæmpe beslutning. 

Anmeld

14. oktober 2014

Nystart

Her bliver der 9 år imellem....

Det er fantastisk at ha en kommende storesøster der læser om det hele og som kan hjælpe med en masse og ha en stor forståelse for de ting der sker... Godt som skidt  

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Her bliver der 9 år imellem....

Det er fantastisk at ha en kommende storesøster der læser om det hele og som kan hjælpe med en masse og ha en stor forståelse for de ting der sker... Godt som skidt  

Okay ja det er nogle år. Så længe kan jeg ikke vente  Det må være stort for hende, de kommer bare til at have glæde af hinanden på en anden måde  Der er også 9 år imellem min mor og morbror, og de har et virkelig godt forhold, men det er et anderledes forhold end hun har til sine andre søskende, da aldersforskellen var så stor. Så hun er mere end lidt ekstra-mor agtig. 

Anmeld

14. oktober 2014

LLT.

Anonym skriver:

Hej 

Vi kan ikke rigtigt finde ud af hvornår vi skal prøve at lave en lillebrøster til vores datter på 15 måneder. Så hvor stort mellemrum er der imellem jeres børn, og har i været glade for den aldersforskel? 

Min mand vil helst at vi starter NU, og jeg hælder mere til at vente 1-2 år med at forsøge at blive gravid. Min begrundelse er at jeg synes vores datter er for lille endnu til at skulle være storesøster, og min mand synes derimod de kunne have en stor glæde af hinanden + at vi får baby årene "overstået" (på den gode måde), så vi ikke skal starte forfra om et par år, når vores datter er blevet meget mere selvstændig 

Den næste bliver den sidste, da vi er enige om at to børn er perfekt for os. 

Økonomi, plads osv. Er til et barn til. 

Her er der 25 mdr imellem nr 1 & 2, det har været perfekt for os og ikke hverken vanvittig hårdt, svært eller noget

nu venter vi lillesøster hvornår det skal være, der kommer til at være 4 år og 6 mdr mellem 1 & 3 og 2 år og 5 mdr mellem 2 &3, så må vi se om det bliver "det samme"

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

LLT. skriver:

Her er der 25 mdr imellem nr 1 & 2, det har været perfekt for os og ikke hverken vanvittig hårdt, svært eller noget

nu venter vi lillesøster hvornår det skal være, der kommer til at være 4 år og 6 mdr mellem 1 & 3 og 2 år og 5 mdr mellem 2 &3, så må vi se om det bliver "det samme"

Skønt  Kan jo høre i er mange med en aldersforskel på de 2-2,5 år. Føler bare lige jeg har født .. Mig og mine 2 søskende er også født inden for 4 år. Vi havde meget glæde af hinanden som små. 

Anmeld

14. oktober 2014

Skouboe

Vi har 18 måneder imellem og jeg er sikker på at det for ungerne har været super, især efter de er blevet lidt ældre. Nu har de ikke kun en søster, men også en veninde.

Ulempen er at 2 så små børn samtidigt er rocker-hårdt...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.