jer der har født efter 34

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2014

Kay

Louise H. skriver:

Ja :-) men den dag i dag er hun lige som andre børn. Hun er ikke ramt af at være for tidlig født :-)

Nu er hun bare en pige på 2,5 med masser af krudt i numsen og med sin egen mening om de fleste ting :p

Det er dejligt at høre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2014

BornholmerTwins

Hej Mine twinser er født 35+4, du kan læse hele min (meget lange) Fødsels-beretning her:  https://www.baby.dk/debat/247914pi1/foedselsberetninger/bornholmsk-tvillingeberetning.aspx

Håber alt går godt for dig og bebs 

Anmeld

2. september 2014

cwl

Kay skriver:

Hvad str tøj brugte hun så vil at starte med? 

Godt det gik så fint 

Min mor og søster var ude og købe en str 43 da hun svømmende i en str 50

Anmeld

2. september 2014

Klumpe-dumpe

Kay skriver:

Var hun mindre end gennemsnittet? Det var længe i var indlagt

Hvordan var forløbet bagefter?

Jo vægtmæssigt svarede hun til en uge 29 baby. Ja det var en "lang" indlæggelse, men hun skulle op i vægt før hun kunne komme hjem.
Forløbet bagefter, var hårdt (jeg har altid været alene med hende) hun skulle spise hver 3. Time døgnet rundt og hun spiste meget langsomt (flaskebarn).
Da vi havde været hjemme i 2 uger, havde hun en alvorlig fejlsynkning, så hun blev genoplivet og blev indlagt i 3 uger.
I de 3 uger fandt de en hjertefejl, og hendes synkemuskel var umoden, derfor havde hun mange fejlsynkninger. Og de næste 6 mdr var et maridt mht mad.
Hun har været indlagt mange gange, da hun bare bliver 3 gange så syg af alm sygdom.
Hun var et uroligt barn, (hendes muskelceller var ikke gode) og havde hjemme fys 2 gange om ugen. Og meget sentensiv.
I dag er hun 5.5 år - er ramt af AB/falskstrubehoste og sentensiv.
Men et klogt barn, som Bhv ville ha sendt i skole et år før tid.

Skriv endelig hvis der er mere du vil vide

Anmeld

2. september 2014

Camillee

Kay skriver:

Jeg står i den situation at jeg har en stor risiko for at føde før termin... og ville derfor høre jer der har født efter 34+0 og indtil termin, hvordan forløb fødslen? Og forløbet efter? Og hvor længe var i indlagt?

Hvor store var børnene? Ja og alt andet i har lyst til at dele?

Tak

Hej (: 

Min søn er fød i uge 34+5 

min fødsels startede med at vandet gik, men fik ikke veer og fik derfor stimulerende drop og 12 timer efter fik jeg den første ve  og 6 timer efter var ham født (: 

Hele fødsels forløbet var rigtigt godt, han ekstra overvågning på. 

Da han var født fik jeg ham op på maven i ca. 2 min inden ham skulle ned på neonantal afdeling fordi han havde problemer med sin vejrtrækning  (dette var klart det hårdeste, at skulle skilles fra sin lille baby)

vi lå 17 dage på neonantal, de første 2 døgn fik han c-pap og 14 dage med sonde (helt eller delvis) og han nåede også lige at få gulsot med på vejen. 

Han vejede 2750 gram og var 47 cm ren kærlighed ved fødselen

Spørg endelig hvis der er nogen du gerne vil vide  

Anmeld

2. september 2014

Kay

cwl skriver:

Min mor og søster var ude og købe en str 43 da hun svømmende i en str 50

Ja det tænkte jeg nok er det nummeret mindre end 50 eller er der en str til imellem?

Anmeld

2. september 2014

Kay

Ariel skriver:

Jo vægtmæssigt svarede hun til en uge 29 baby. Ja det var en "lang" indlæggelse, men hun skulle op i vægt før hun kunne komme hjem.
Forløbet bagefter, var hårdt (jeg har altid været alene med hende) hun skulle spise hver 3. Time døgnet rundt og hun spiste meget langsomt (flaskebarn).
Da vi havde været hjemme i 2 uger, havde hun en alvorlig fejlsynkning, så hun blev genoplivet og blev indlagt i 3 uger.
I de 3 uger fandt de en hjertefejl, og hendes synkemuskel var umoden, derfor havde hun mange fejlsynkninger. Og de næste 6 mdr var et maridt mht mad.
Hun har været indlagt mange gange, da hun bare bliver 3 gange så syg af alm sygdom.
Hun var et uroligt barn, (hendes muskelceller var ikke gode) og havde hjemme fys 2 gange om ugen. Og meget sentensiv.
I dag er hun 5.5 år - er ramt af AB/falskstrubehoste og sentensiv.
Men et klogt barn, som Bhv ville ha sendt i skole et år før tid.

Skriv endelig hvis der er mere du vil vide

Det lyder som en meget hård tid...

Så hvidt jeg ved er min datter almindelige str  

Men har ikke været til jm siden uge 29 og har først tid i uge 37 som jeg jo måske ikke når til... det det er meget uvirkeligt at skulle forsøge at forberede sig på at man formentlig føder før termin

Anmeld

2. september 2014

Kay

Camillee skriver:

Hej (: 

Min søn er fød i uge 34+5 

min fødsels startede med at vandet gik, men fik ikke veer og fik derfor stimulerende drop og 12 timer efter fik jeg den første ve  og 6 timer efter var ham født (: 

Hele fødsels forløbet var rigtigt godt, han ekstra overvågning på. 

Da han var født fik jeg ham op på maven i ca. 2 min inden ham skulle ned på neonantal afdeling fordi han havde problemer med sin vejrtrækning  (dette var klart det hårdeste, at skulle skilles fra sin lille baby)

vi lå 17 dage på neonantal, de første 2 døgn fik han c-pap og 14 dage med sonde (helt eller delvis) og han nåede også lige at få gulsot med på vejen. 

Han vejede 2750 gram og var 47 cm ren kærlighed ved fødselen

Spørg endelig hvis der er nogen du gerne vil vide  

Hvornår kom du op til ham igen? Lyder bestemt ikke rat at være adskilt fra sin lille baby

Har haft dagen at gå og tænke nu, og det er jo helt urealistisk at prøve at forberede sig på at man formentlig føder før planlagt... 

Anmeld

2. september 2014

Camillee

Kay skriver:

Hvornår kom du op til ham igen? Lyder bestemt ikke rat at være adskilt fra sin lille baby

Har haft dagen at gå og tænke nu, og det er jo helt urealistisk at prøve at forberede sig på at man formentlig føder før planlagt... 

personalet var lidt (læs; MEGET) trætte af mig så fik lov til at komme ned til ham ca. en 1 time efter fødselen. Normalt skulle jeg have ventet 2 timer for at være sikker på at blødningen aftager. hvilket jo for mig virkede helt galimatias da jeg jo var på et sygehus 
jeg syntes udivenheden om hvor min lille dreng lå, hvordan han havde det, og ikke mindst hvad de gjorde ved ham var ulidelig.
Jeg følte virkelig at de stjal mine første øjeblikke med ham - men jeg ved selvfølgelig godt at det ikke var sådan

Jeg tror du har ret, det kan man nok ikke forberede sig på, især fordi folks forløb er så forskællige, men fra uge 34 er babyerne jo general ret "gode" og stærke. 

hvor stor er din baby? og hvorfor skal du forvente at føde fortidligt? 

Anmeld

2. september 2014

Masig

Kay skriver:

Det kan jeg godt huske fik afvide af min læge at hvis jeg nåede 37+ så var hun "fuldbåret" og klar alt inden var for tidligt og efter undersøgelse i dag (står i en anden tråd) er der stor risiko for at jeg ikke når der til

Næ men hvis du bare lige kan nå et par uger mere så er det også fint... enhver dag tæller jo 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.