jer der har født efter 34

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2014

Tanja1234

Min datter er født 33+6 så lige knap uge 34

Hun vejede 2.581 g.

Hun er i dag 3 år og har ingen senfølger udover at være ramt af falsk strubehoste og lidt åndedrætsproblemer som afhjælpes ved spacer i løbet af vinteren. Hun er ikke så god motorisk men hun er ret skarp ift. indlæring, så alt i alt er hun nok bare helt normal  

Hun lå i respirator den første uge og herefter i Cpap. Vi var hjemme 3 uger efter fødslen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

Kay

StineW79 skriver:

Thea er født i uge 34+ ved aks pga ssf. Jeg blev indlagt i uge 32+3, fik lungemodner osv. Jeg blev tjekket mange gange i løbet af dagende og de opdagede at jeg havde udviklet hellp.

Da hun blev født, så jeg hende i 2 sek, mens de gik forbi mig. Kæresten gik med thea på neo, men jeg blev lappet sammen og kom op på intensiv opvågning. Jeg fødte kl 23.15 og så første thea næste dag omkring kl 13-14 tiden.

Thea fik min mælk i sonde, da hun var for lille til at sutte ved mig. Hver gang hun sku ha sonde dyppede vi hendes sut i min mælk, så hun ku smage. Efter ca 1 uge, var hun stærk nok til at blive lagt til hos mig, og vi lærte lige så stille at amme. Da hun var 14 dage kom hun af med sonden og spiste kun hos mig. Efter 3 uger kom vi hjem. 

Hun vejede 1940 g og målte 45 cm. Hun brugte str 44 i nogle uger, og rykkede derefter op i str 48-50. 

Vi har ingen problemer haft efterfølgende og hun bliver 6 år om 10 dage. Vh stine

Puh det var længe du måtte vente på at se hende

Anmeld

3. september 2014

Kay

BabyFreia skriver:

Min fødsel startede 36+6, kl. 13.10, ved at vandet gik (det sev, da hendes hoved stod meget dybt i bækkenet)

15 min efter kom lidt af slimproppen ud og 5-10 min senere fik jeg tegnblødning. 

Kl 14 blev jeg undersøgt,  ingen livmoderhals tilbage og 2 cm åben.  Havde veer indtil kl 23, hvor det blev besluttet,  at jeg skulle have aks, pga tidligere operation i tarmen

Det blev ikke undersøgt,  hvor meget jeg havde udvidet mig.

Selve kejsersnittet gik heldigvis rigtig fint og ud kom en lille pige på 48 cm og 2551g Hun er født præcis kl 0.00,  37+0.

Hvordan gik forløbet efterfølgende?

Anmeld

3. september 2014

Kay

Tanja1234 skriver:

Min datter er født 33+6 så lige knap uge 34

Hun vejede 2.581 g.

Hun er i dag 3 år og har ingen senfølger udover at være ramt af falsk strubehoste og lidt åndedrætsproblemer som afhjælpes ved spacer i løbet af vinteren. Hun er ikke så god motorisk men hun er ret skarp ift. indlæring, så alt i alt er hun nok bare helt normal  

Hun lå i respirator den første uge og herefter i Cpap. Vi var hjemme 3 uger efter fødslen.

Hvordan med amning osv?

Anmeld

3. september 2014

Mor til F

Kay skriver:

Hvordan gik forløbet efterfølgende?

Det gik rigtig fint Min datter kom over på børnebordet, hvor far gik med over. Hun fik C-pap i ca 10 min, men klarede sig ellers rigtig fint.  

Derefter sad min kæreste med hende ved siden af mig,  imens jeg blev syet sammen.

Da vi kom over på opvågning ca 45 min efter operationen,  fik jeg hende op på brystet og hun suttede med det samme  

Der lå vi i ca 2 timer,  til jeg kunne bevæge benene og kom derefter op på en stue. 

8 timer efter hun kom til verden, var jeg oppe at gå og gik flere korte ture i løbet af dagen. 

Jeg fik smertestillende medicin 4 gange i døgnet.

Mælken løb til efter 36 timer og amning blev etableret med det samme

Hun blev født natten til fredag,  kl 0.00 og vi kom hjem fra hospitalet søndag aften. 

Anmeld

3. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Kay skriver:

Puh det var længe du måtte vente på at se hende

Ja det var en mega lang nat, hvor jeg mange gange "vågnede" ( var nærmest bevistløs ) og spurte HVOR ER MIN BABY??  HVOR ER MIN KÆRESTE??? HAR HUN DET GODT osv. Thea havde det fint og fik top score fra start af, så det var jo rart, men jeg fattede ingenting fordi jeg var så syg og ka nærmest ik huske noget fra de første 3-4 dage, andet end da jeg så hende første gang, var hun bare helt perfekt og lillebitte!

Vi vidste at jeg ik ville nå ret efter at jeg blev indlagt, så derfor fik vi tilbudt at komme over og se neo afdelingen, og se nogen af de små babyer, så vi var forberedt på den lille baby vi snart ville få. Også så man ik blev helt forskrægget over hvor små de endelig var. Så det må være mit råd til dig, hvis det er en mulighed at i ka komme over og se neo afdelingen, så gør det. Vh stine

Anmeld

3. september 2014

Tanja1234

Kay skriver:

Hvordan med amning osv?

Jeg malkede ud i den første tid, men da hun var fri af c-pap startede vi op med hjælp fra suttebrikker og ergoterapeut (tror jeg det var), fordi de mente at hun havde høj gane.

Men det fungerede skidt og ved et tilfælde fik hun fat uden suttebrik og så kørte det derefter

Jeg valgte dog selv amningen fra efter 5 uger, men det havde jeg nok gjort uanset forløbet.

Vi startede så småt op på grød efter de 4 mdr. og hun har spist helt normalt fremefter

Anmeld

3. september 2014

Kay

BabyFreia skriver:

Det gik rigtig fint Min datter kom over på børnebordet, hvor far gik med over. Hun fik C-pap i ca 10 min, men klarede sig ellers rigtig fint.  

Derefter sad min kæreste med hende ved siden af mig,  imens jeg blev syet sammen.

Da vi kom over på opvågning ca 45 min efter operationen,  fik jeg hende op på brystet og hun suttede med det samme  

Der lå vi i ca 2 timer,  til jeg kunne bevæge benene og kom derefter op på en stue. 

8 timer efter hun kom til verden, var jeg oppe at gå og gik flere korte ture i løbet af dagen. 

Jeg fik smertestillende medicin 4 gange i døgnet.

Mælken løb til efter 36 timer og amning blev etableret med det samme

Hun blev født natten til fredag,  kl 0.00 og vi kom hjem fra hospitalet søndag aften. 

Hvor dejligt at høre at i ikke som sådan blev adskilt efter fødslen

Anmeld

3. september 2014

Kay

StineW79 skriver:

Ja det var en mega lang nat, hvor jeg mange gange "vågnede" ( var nærmest bevistløs ) og spurte HVOR ER MIN BABY??  HVOR ER MIN KÆRESTE??? HAR HUN DET GODT osv. Thea havde det fint og fik top score fra start af, så det var jo rart, men jeg fattede ingenting fordi jeg var så syg og ka nærmest ik huske noget fra de første 3-4 dage, andet end da jeg så hende første gang, var hun bare helt perfekt og lillebitte!

Vi vidste at jeg ik ville nå ret efter at jeg blev indlagt, så derfor fik vi tilbudt at komme over og se neo afdelingen, og se nogen af de små babyer, så vi var forberedt på den lille baby vi snart ville få. Også så man ik blev helt forskrægget over hvor små de endelig var. Så det må være mit råd til dig, hvis det er en mulighed at i ka komme over og se neo afdelingen, så gør det. Vh stine

Lige pt kæmper jeg bare for at få en jm tid inden uge 37 og blive tjekket for hvor meget jeg er åben og hvor stor hun er...

Anmeld

3. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Kay skriver:

Lige pt kæmper jeg bare for at få en jm tid inden uge 37 og blive tjekket for hvor meget jeg er åben og hvor stor hun er...

Hva siger din egen læge til det?? Måske han ka hjælpe med at få sat lidt skub i tingene! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.