Kay skriver:
Jeg står i den situation at jeg har en stor risiko for at føde før termin... og ville derfor høre jer der har født efter 34+0 og indtil termin, hvordan forløb fødslen? Og forløbet efter? Og hvor længe var i indlagt?
Hvor store var børnene? Ja og alt andet i har lyst til at dele?
Tak
Min søn kom til verden 36+3. Jeg var ikke forberedt, da der ingen tegn havde været på truende for tidlig fødsel - ikke en gang plukveer.
Pludselig en aften besluttede min søn, at han ville til verden.
Han kom til ved den helt normal, men temmelig hurtig, vaginal fødsel. Fødslen tog under 6 timer fra første ve. Der var intet usædvanligt eller risikofyldt ved hans fødsel og jeg/vi blev end ikke tilset af en læge.
Efter fødslen fik jeg ham op til mig og efter ca en time blev de vanlige undersøgelser lavet. Han var 2725 gram og 49 cm. Scorede 10-10-10 i APGAR.
Eneste usædvanlige var, at de målte hans blodsukker, som viste sig at være for lavt. Han blev derfor ca 2 timer gammel givet neonate erstatning på kop.
De efterfølgende dage kæmpede vi lidt med blodsukkeret, men dette var stabilt efter ca 2 døgn.
Han var dog doven og kunne derfor ikke spise tilstrækkeligt og fik sonde da han var 1 døgn.
Denne blev seponeret da han var 5 dage og spiste tilstrækkeligt hos mig.
Da han var 6 dage kom vi hjem på orlov og da han var 8 dage blev vi udskrevet.
Sp kom da han var 11 dage.
Vi kæmpede en del med at få ham til at spise tilstrækkeligt ved mig de første 3 mdr.
Nu er han 18 mdr og har ingen men af den tidlige fødsel (omend han altid har haft et STORT sovehjerte - men hvem ved, om han havde haft det uanset).
Spørg endelig, hvis der er noget du vil have uddybet.