jer der har født efter 34

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2014

Kay

Dulgretz skriver:

Jeg fødte tvillinger 36+5, og de var henholdsvis 2530 og 48 cm og 2713 og 51 cm. De blev født lidt for tidligt, da jeg udviklede svangerskabsforgiftning, så de skulle bare ud! Fødslen forløb nogenlunde, endte dog noget kaotisk og tvB endte på børneintensiv, pga komplikationer ved sædefødsel. Men de træk begge vejret selv, de fik begge lagt en sonde, men de kom hurtigt af med den igen og amningen fungerende efter 1 uges tid. Vi var indlagt knap 3 uger.

Ja når det først er sådan så skal de jo ud

Hvordan går det med dem i dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2014

Kay

sulo skriver:

Fødte 35+2, vandet gik kl 8 ca, kom på fg og fik af vide jeg ikke kom hjem igen uden baby, der kom ingen veer af sig selv så blev til allersidst sat igang næste dag kl 10 med vedrop, han var ude 12.35.

Vægt 2306 gram og 48 cm, lille men fin, var indlagt 10 dage da han skulle lære at spise selv, havde sonde i ca 7 dage.

Og han har det fint i dag?

Anmeld

2. september 2014

Kay

Louise H. skriver:

Jeg fødte 36+2. Men jeg blev sat igang pga problemer med moderkagen. Min lille pige var alt for lille i forhold til hvor langt jeg var henne. Hun vejede 1990 g ved fødslen. Vi var indlagt indtil et par dage før termin. Fødslen forløb meget normalt. Dog var jeg under konstant overvågning (ctg) og måtte ikke forlade fødegangen

Ja det var en lille en

Anmeld

2. september 2014

Kay

bøllen skriver:

Mine tvillinger er født 35+ 3. Vejede 3495-2905. De blev taget ved kejsersnit fordi TvA ikke flyttede sig og stod skævt i bækkenet. Man valgte ikke at tage chancen, hvis nu pga tvillinger . De var i kuvøse det første døgn pga TVB var påvirket af narkosen . De fik ekstra mælk i sprøjte til at starte med og blev kontrol vejet i starten . Vi var indlagt 1 uge. Og et alm forløb hjemme 

Det var dejligt i ikke var indlagt længere...  

Anmeld

2. september 2014

M (:

Kay skriver:

Jeg står i den situation at jeg har en stor risiko for at føde før termin... og ville derfor høre jer der har født efter 34+0 og indtil termin, hvordan forløb fødslen? Og forløbet efter? Og hvor længe var i indlagt?

Hvor store var børnene? Ja og alt andet i har lyst til at dele?

Tak

Min søn kom til verden 36+3. Jeg var ikke forberedt, da der ingen tegn havde været på truende for tidlig fødsel - ikke en gang plukveer. 

Pludselig en aften besluttede min søn, at han ville til verden. 

Han kom til ved den helt normal, men temmelig hurtig, vaginal fødsel. Fødslen tog under 6 timer fra første ve. Der var intet usædvanligt eller risikofyldt ved hans fødsel og jeg/vi blev end ikke tilset af en læge. 

Efter fødslen fik jeg ham op til mig og efter ca en time blev de vanlige undersøgelser lavet. Han var 2725 gram og 49 cm. Scorede 10-10-10 i APGAR. 

Eneste usædvanlige var, at de målte hans blodsukker, som viste sig at være for lavt. Han blev derfor ca 2 timer gammel givet neonate erstatning på kop. 

De efterfølgende dage kæmpede vi lidt med blodsukkeret, men dette var stabilt efter ca 2 døgn. 

Han var dog doven og kunne derfor ikke spise tilstrækkeligt og fik sonde da han var 1 døgn. 

Denne blev seponeret da han var 5 dage og spiste tilstrækkeligt hos mig. 

Da han var 6 dage kom vi hjem på orlov og da han var 8 dage blev vi udskrevet. 

Sp kom da han var 11 dage. 

Vi kæmpede en del med at få ham til at spise tilstrækkeligt ved mig de første 3 mdr. 

Nu er han 18 mdr og har ingen men af den tidlige fødsel (omend han altid har haft et STORT sovehjerte - men hvem ved, om han havde haft det uanset). 

Spørg endelig, hvis der er noget du vil have uddybet. 

Anmeld

2. september 2014

Masig

Tja det er jo ikke meget for tidligt, men Fabian kom jo der 37+2... ved ikke om du kan huske det, men det gik helt efter bogen, ingen problemer. Han var lidt lille men ikke noget faretruende... eneste mén er at han er en lille bitte smule bagud primært sprogligt, men ikke noget bemærkelsesværdigt, og så er han jo lidt ekstra følsom og forsigtig blandt andre mennesker og børn... Så var der mave problemer og ryg problemer, men ellers var/er alt fint... 

Anmeld

2. september 2014

Kay

Ariel skriver:

Jeg fødte 34+6, hun vejede 1300g, hun var i første omgang indlagt 2 mdr.
Der har været en (og er) en del problamtikker med den tidlige ankomst + lave fødselsvægt.

Var hun mindre end gennemsnittet? Det var længe i var indlagt

Hvordan var forløbet bagefter?

Anmeld

2. september 2014

Kay

M (: skriver:

Min søn kom til verden 36+3. Jeg var ikke forberedt, da der ingen tegn havde været på truende for tidlig fødsel - ikke en gang plukveer. 

Pludselig en aften besluttede min søn, at han ville til verden. 

Han kom til ved den helt normal, men temmelig hurtig, vaginal fødsel. Fødslen tog under 6 timer fra første ve. Der var intet usædvanligt eller risikofyldt ved hans fødsel og jeg/vi blev end ikke tilset af en læge. 

Efter fødslen fik jeg ham op til mig og efter ca en time blev de vanlige undersøgelser lavet. Han var 2725 gram og 49 cm. Scorede 10-10-10 i APGAR. 

Eneste usædvanlige var, at de målte hans blodsukker, som viste sig at være for lavt. Han blev derfor ca 2 timer gammel givet neonate erstatning på kop. 

De efterfølgende dage kæmpede vi lidt med blodsukkeret, men dette var stabilt efter ca 2 døgn. 

Han var dog doven og kunne derfor ikke spise tilstrækkeligt og fik sonde da han var 1 døgn. 

Denne blev seponeret da han var 5 dage og spiste tilstrækkeligt hos mig. 

Da han var 6 dage kom vi hjem på orlov og da han var 8 dage blev vi udskrevet. 

Sp kom da han var 11 dage. 

Vi kæmpede en del med at få ham til at spise tilstrækkeligt ved mig de første 3 mdr. 

Nu er han 18 mdr og har ingen men af den tidlige fødsel (omend han altid har haft et STORT sovehjerte - men hvem ved, om han havde haft det uanset). 

Spørg endelig, hvis der er noget du vil have uddybet. 

Dejligt at det gik så fint  

Kan godt være jeg pludselig kommer i tanke om spørgsmål

Anmeld

2. september 2014

Kay

Masig skriver:

Tja det er jo ikke meget for tidligt, men Fabian kom jo der 37+2... ved ikke om du kan huske det, men det gik helt efter bogen, ingen problemer. Han var lidt lille men ikke noget faretruende... eneste mén er at han er en lille bitte smule bagud primært sprogligt, men ikke noget bemærkelsesværdigt, og så er han jo lidt ekstra følsom og forsigtig blandt andre mennesker og børn... Så var der mave problemer og ryg problemer, men ellers var/er alt fint... 

Det kan jeg godt huske fik afvide af min læge at hvis jeg nåede 37+ så var hun "fuldbåret" og klar alt inden var for tidligt og efter undersøgelse i dag (står i en anden tråd) er der stor risiko for at jeg ikke når der til

Anmeld

2. september 2014

Louise H.

Kay skriver:

Ja det var en lille en

Ja :-) men den dag i dag er hun lige som andre børn. Hun er ikke ramt af at være for tidlig født :-)

Nu er hun bare en pige på 2,5 med masser af krudt i numsen og med sin egen mening om de fleste ting :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.