jer der har født efter 34

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.774 visninger
58 svar
8 synes godt om
2. september 2014

Kay

Jeg står i den situation at jeg har en stor risiko for at føde før termin... og ville derfor høre jer der har født efter 34+0 og indtil termin, hvordan forløb fødslen? Og forløbet efter? Og hvor længe var i indlagt?

Hvor store var børnene? Ja og alt andet i har lyst til at dele?

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2014

Misser1989

Kay skriver:

Jeg står i den situation at jeg har en stor risiko for at føde før termin... og ville derfor høre jer der har født efter 34+0 og indtil termin, hvordan forløb fødslen? Og forløbet efter? Og hvor længe var i indlagt?

Tak

Hej
Min første søn fødte jeg 36+1.
Det startede om morgen kl 8 ved at vandet sev. Kom på fg hvor jeg blev tjekket, var 1 cm åben. Skulle blive der til jeg havde født. Til middag gik resten af vandet i et stort plask. Ved 13-14 tiden begyndte veerne så småt. Omkring kl 19:30-20:00 startede presse fasen, havde født 21:44. En dreng på 52 cm og 3255 gram. En god basse selvom det var før tid vi var indlagt i 17 dage, hvoraf de 15 var på sygehuset og de to sidste som åben indlæggelse, hvor vi skulle komme til vejning. Det eneste der var med ham, var at han ikke kunne sutte, så han fik sonde. På 14. Dagen hev han selv sonden ud og kunne selv finde ud af at spise

Held og lykke

Anmeld

2. september 2014

Kay

Misser1989 skriver:

Hej
Min første søn fødte jeg 36+1.
Det startede om morgen kl 8 ved at vandet sev. Kom på fg hvor jeg blev tjekket, var 1 cm åben. Skulle blive der til jeg havde født. Til middag gik resten af vandet i et stort plask. Ved 13-14 tiden begyndte veerne så småt. Omkring kl 19:30-20:00 startede presse fasen, havde født 21:44. En dreng på 52 cm og 3255 gram. En god basse selvom det var før tid vi var indlagt i 17 dage, hvoraf de 15 var på sygehuset og de to sidste som åben indlæggelse, hvor vi skulle komme til vejning. Det eneste der var med ham, var at han ikke kunne sutte, så han fik sonde. På 14. Dagen hev han selv sonden ud og kunne selv finde ud af at spise

Held og lykke

Det var alligevel længe i var indlagt... men dejligt at han var så stor alligevel  

Anmeld

2. september 2014

cwl

Vandet gik 05.30 om morgen (var i uge 34) blev bedt om at ligge indtil ambulancen kom. I ambulancen begyndte veerne så småt at komme. Så kom jeg til modtagelsen og fik en lungemodnere og at vide at de ville prøve og stoppe fødslen, men jeg fik hurtigt kraftige veer og blev så kørt på fødegangen. Kl. 11.15 var hun født. 2200g og 43 cm lang.
Hun kom hurtigt op på mit bryst men blev taget hurtigt fra mig igen da hun skulle have ilt osv.
Efter de to timers overvågning kom jeg endelig op til hende. Hun lå med sonde og C-pap og nogle dage senere skulle hun også have lys. Vi var indlagt i alt 10 dage da hun var god til at sutte og tog fint på i vægt.

Der har ingen problemer været med hende siden.

Anmeld

2. september 2014

Dulgretz

Kay skriver:

Tak

Jeg fødte tvillinger 36+5, og de var henholdsvis 2530 og 48 cm og 2713 og 51 cm. De blev født lidt for tidligt, da jeg udviklede svangerskabsforgiftning, så de skulle bare ud! Fødslen forløb nogenlunde, endte dog noget kaotisk og tvB endte på børneintensiv, pga komplikationer ved sædefødsel. Men de træk begge vejret selv, de fik begge lagt en sonde, men de kom hurtigt af med den igen og amningen fungerende efter 1 uges tid. Vi var indlagt knap 3 uger.

Anmeld

2. september 2014

sulo

Fødte 35+2, vandet gik kl 8 ca, kom på fg og fik af vide jeg ikke kom hjem igen uden baby, der kom ingen veer af sig selv så blev til allersidst sat igang næste dag kl 10 med vedrop, han var ude 12.35.

Vægt 2306 gram og 48 cm, lille men fin, var indlagt 10 dage da han skulle lære at spise selv, havde sonde i ca 7 dage.

Anmeld

2. september 2014

Louise H.

Jeg fødte 36+2. Men jeg blev sat igang pga problemer med moderkagen. Min lille pige var alt for lille i forhold til hvor langt jeg var henne. Hun vejede 1990 g ved fødslen. Vi var indlagt indtil et par dage før termin. Fødslen forløb meget normalt. Dog var jeg under konstant overvågning (ctg) og måtte ikke forlade fødegangen

Anmeld

2. september 2014

bøllen

Kay skriver:

Tak

Mine tvillinger er født 35+ 3. Vejede 3495-2905. De blev taget ved kejsersnit fordi TvA ikke flyttede sig og stod skævt i bækkenet. Man valgte ikke at tage chancen, hvis nu pga tvillinger . De var i kuvøse det første døgn pga TVB var påvirket af narkosen . De fik ekstra mælk i sprøjte til at starte med og blev kontrol vejet i starten . Vi var indlagt 1 uge. Og et alm forløb hjemme 

Anmeld

2. september 2014

Klumpe-dumpe

Kay skriver:

Tak

Jeg fødte 34+6, hun vejede 1300g, hun var i første omgang indlagt 2 mdr.
Der har været en (og er) en del problamtikker med den tidlige ankomst + lave fødselsvægt.

Anmeld

2. september 2014

Kay

cwl skriver:

Vandet gik 05.30 om morgen (var i uge 34) blev bedt om at ligge indtil ambulancen kom. I ambulancen begyndte veerne så småt at komme. Så kom jeg til modtagelsen og fik en lungemodnere og at vide at de ville prøve og stoppe fødslen, men jeg fik hurtigt kraftige veer og blev så kørt på fødegangen. Kl. 11.15 var hun født. 2200g og 43 cm lang.
Hun kom hurtigt op på mit bryst men blev taget hurtigt fra mig igen da hun skulle have ilt osv.
Efter de to timers overvågning kom jeg endelig op til hende. Hun lå med sonde og C-pap og nogle dage senere skulle hun også have lys. Vi var indlagt i alt 10 dage da hun var god til at sutte og tog fint på i vægt.

Der har ingen problemer været med hende siden.

Hvad str tøj brugte hun så vil at starte med? 

Godt det gik så fint 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.