gravid med elsker - anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

OK, nu har jeg læst tråden.

For det første: Hvad med kobberspiral? Hvad med kondomer uden latex? Hvad med sæddræbende creme (som jo ikke er 100% sikker, men kombineret med udtrækning før ejakulation burde være ret sikker)? Hvad med  i det mindste at han trækker sig ud før han kommer?

For det andet: Det lyder faktisk ikke på mig som om hverken han, eller du, er forelsket. Det lyder som om I synes det er hyggeligt, at I kan lide hinanden. Men jeg læser ingen steder, heller ikke fra din side, at der er tale om en forelskelse. Og da slet ikke den type man baserer et livslangt samliv på, den type forelskelse der udvikler sig til en dyb, stærk, holdbar kærlighed. Der er selvfølgelig nogen der lader sig nøje med et hyggeligt liv med en hyggelig partner, som måske ikke er den store kærlighed, men som man har det godt sammen med. Og det kan da godt være at det er jer? Men under alle omstændigheder skal I jo have afklaret om I skal være kærester eller ej.

Jeg synes at du skal gøre dig nogle meget seriøse tanker om du har lyst til at være alenemor. Og hvis ikke, så skal du finde en type prævention der virker. For jeg nægter simpelthen at tro på at der ikke er noget som helst der virker.

jeg har vendt de forskellige former med læger, sygehuset og gynækologer. de mener ikke, jeg skal have spiral. jeg kan sagtens prøve kondomer uden latex - det kan ikke gå værre end galt. men nu lytter jeg lidt mere til sygehuset, end hvad andre mener.

nu er det ikke fordi, jeg planlægger graviditet med ham. slet ikke. oprettede tråden i ren nysgerrighed for at høre fra andre. 

har ingen steder skrevet, han ikke trækker sig ud inden. men det er jo heller ikke en holdbar måde. dog er det sket i dette tilfælde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Du kan bruge et pessar  

jeg har samme problem, kan ikke tåle kondomer ret godt, ønsker intet med hormoner og en kobberspiral ønsker jeg ikke da min mor blødte meget på den og ikke vil risikere det samme, men pessar er altså en mulighed. 

Jeg må indrømme jeg synes man virkelig skal tænke sig godt om. Du vil ikke afholde dig fra sex, fair nok, men findes vel flere alternative måder hvis man ikke vil have en graviditet. Det andet synes jeg er uansvarligt. Skal et barn så bøde for at du ville have det sjovt i sengen. Jeg synes du skal tænke det nøje igennem og derefter blive målt op til et pessar, hvilket er en mulighed. Har du iøvrigt prøvet de latexfri kondomer(dem som er til dem som er overfølsomhedsreaktioner overfor gummiet) der er ihvertfald en slags mange kan tåle. Mit problem ligger dog andre steder som gør jeg ikke kan tåle at bruge et kondom  

hvor har jeg skrevet, jeg planlægger at blive gravid med ham? sådan tolker i det allesammen. det er IKKE tilfældet. nu er det jo ikke fordi, jeg ser ham konstant og bare knalder ham hele tiden. slet ikke. det er sket et par gange.

kan så sige, jeg HAR taget snakken med ham nu. og hvis det ender ud i graviditet, beholder vi det - par eller ej. ingen kan være sikre på, et forhold holder, børn eller ej. 

om barnet er planlagt eller uplanlagt, vil det ALTID være ønsket! ellers må man sku da holde sig fra sex. havde jeg ikke været klar til at skulle blive mor, havde jeg slet ikke haft sex. så nej, barnet kommer ikke til at "bøde" det vil være ligeså elsket som et hvert andet, og ligeså ønsket! fra begge parter.

Anmeld

22. august 2014

Anonym trådstarter

baremig90 skriver:

Har selv haft en bolleven igennem 3 år for nogle år siden blev dog aldrig gravid med ham. vi startede med at være kærester i 2 måneder hvor han slog op fordi han ikke så en fremtid for os hvilket jeg selv kunne se og så begyndte vi at være bollevenner fordi, ja af de grunde alle bliver bollevenner  og der var aldrig følelser i mellem os men, jeg savnede ham og han mig når vi ikke var sammen han kunne finde på at komme om aftenen med en pakke smøger fordi jeg ikke havde nogen (han boede i Nyborg og jeg boede i Næstved) og når vi var sammen var vi som kærester vi havede altid ubeskyttet sex og der var da også nogle scares et par gange men heldigvis endte de altid at ende lykkeligt (at testen var negativ) det at blive gravid med en elsker og man så magisk forelsker sig sker i film og bøger og sjældent i virkeligheden og efter min meningen er der en grund til man "kun" er bollevenner men, jeg forstår godt dine følelser og tanker men prøv at tænk over det og find ud af om der er nogle følelser og hvis der er sys jeg du skulle fortælle ham det så du kan finde ud af om det er gengældt hvis ikke er det selvfølgelig op til dig selv hvad du vil gøre men vil bare fortælle dig at hvis man er bollevenner med en man har følelser for er der stor chance for at blive såret... du ved jo ikke hvem han er sammen med når du ikke er i hans arme... omkring snakken (og med snakken mener jeg "skal vi ikke begynde på projekt baby") så tror jeg ærligt ikke det er en snak man skal have med en elsker men man bør dog have snakken "vi har ubeskyttet sex så hvad gør vi HVIS vi bliver gravide" 

med snakken mener jeg også, hvad der skal ske, HVIS vi bliver gravide

men har snakket med ham, og han vil beholde det. og "følelserne" er gengældt heldigvis.

Anmeld

22. august 2014

Anonym trådstarter

OPDATERING.

snakken er taget med ham nu, og planlagt eller uplanlagt, barnet vil være ligeså ønsket og elsket som ethvert andet.

Anmeld

22. august 2014

Kløver

Anonym skriver:

hvor har jeg skrevet, jeg planlægger at blive gravid med ham? sådan tolker i det allesammen. det er IKKE tilfældet. nu er det jo ikke fordi, jeg ser ham konstant og bare knalder ham hele tiden. slet ikke. det er sket et par gange.

kan så sige, jeg HAR taget snakken med ham nu. og hvis det ender ud i graviditet, beholder vi det - par eller ej. ingen kan være sikre på, et forhold holder, børn eller ej. 

om barnet er planlagt eller uplanlagt, vil det ALTID være ønsket! ellers må man sku da holde sig fra sex. havde jeg ikke været klar til at skulle blive mor, havde jeg slet ikke haft sex. så nej, barnet kommer ikke til at "bøde" det vil være ligeså elsket som et hvert andet, og ligeså ønsket! fra begge parter.

Og hvor skriver jeg at du planlægger at blive gravid med ham? 

Men ikke at bruge beskyttelse er ikke uden risiko, det er ikke en planlægning men det er med ret stor sats. Du må ha gjort dig tanker siden du vil løbe den risiko, og hvis eet udelukkende er pga sex, så synes jeg det er en uansvarlig satsning. Der er muligheder for beskyttelse. 

Jeg er ikke enig, selvfølgelig ved man ikke om et forhold holder, men hvis man fra start ikke er i et forhold vil barnet jo bøde på et eller andet plan ved ikke at have far og mor hos sig og være dele barn. Det er din beslutning men prøvede faktisk bare at hjælpe, og synes der er flere muligheder du kan bruge også for at minimere risikoen. Jeg nævner intet lm hvor aktive i er, men nu er faktum jo det, at det kun kræver 1 gang for at blive gravid, hvos betingelserne er der. 

Vi vi to er sikkert bare ikke enige om betingelser og alvorligheden af det at sætte et barn i verden  

Anmeld

22. august 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

OPDATERING.

snakken er taget med ham nu, og planlagt eller uplanlagt, barnet vil være ligeså ønsket og elsket som ethvert andet.

Dejligt at i har truffet en fælles beslutning :-)

Stort held og lykke herfra med det hele...

Og tillykke med graviditeten :-) 

Anmeld

22. august 2014

Mulle-Mom

LineNie skriver:

Nej men jeg kunne heller ikke finde på at dyrke ubeskyttet sex med mindre jeg ville være gravid. synes bare det er en relevant samtale når man nu ikke er beskyttet.

Hellig  kan man altid være syndes virkelig ikke du holder en pæn tone... Hvad med at holde fordomen for dig selv.. Går ud fra at når hun skriver hun har talt med lægen har de nok dækket emnet..  Selvom du måske ikke er enig er det ikke det der bliver spurt om... 

Anmeld

22. august 2014

Mulle-Mom

Anonym skriver:

OPDATERING.

Stort tillykke og en  her fra.. Du skal ikke tage dig af de folk med fordomme pyt skidt med dem  

Anmeld

22. august 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

OPDATERING.

Jeg forstår ikke forskellen på planlagt og uplanlagt ud fra din tankegang. I min verden er en uplanlagt graviditet resultatet af en enkelt svipser eller svigtende prævention - ikke gentagne samlejer uden beskyttelse. Hvad ville du helt præcist gøre anderledes, hvis du planlagde en graviditet? 

Jeg er blevet planlagt gravid med min mand tre gange på præcis den måde, du og din partner agerer - ved at undlade at bruge prævention. 

Jeg spørger, fordi jeg undrer mig. 

Anmeld

22. august 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Og hvor skriver jeg at du planlægger at blive gravid med ham? 

Men ikke at bruge beskyttelse er ikke uden risiko, det er ikke en planlægning men det er med ret stor sats. Du må ha gjort dig tanker siden du vil løbe den risiko, og hvis eet udelukkende er pga sex, så synes jeg det er en uansvarlig satsning. Der er muligheder for beskyttelse. 

Jeg er ikke enig, selvfølgelig ved man ikke om et forhold holder, men hvis man fra start ikke er i et forhold vil barnet jo bøde på et eller andet plan ved ikke at have far og mor hos sig og være dele barn. Det er din beslutning men prøvede faktisk bare at hjælpe, og synes der er flere muligheder du kan bruge også for at minimere risikoen. Jeg nævner intet lm hvor aktive i er, men nu er faktum jo det, at det kun kræver 1 gang for at blive gravid, hvos betingelserne er der. 

Vi vi to er sikkert bare ikke enige om betingelser og alvorligheden af det at sætte et barn i verden  

ja, jeg har gjort mig tanker, og samme har han.

og vi er begge enige om,det ikke skal fjernes, HVIS det sker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.