gravid med elsker - anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Dejligt at i har truffet en fælles beslutning :-)

Stort held og lykke herfra med det hele...

Og tillykke med graviditeten :-) 

ja det er rigtig dejligt

jeg er ikke gravid nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

Anonym trådstarter

Mulle-Mom skriver:

Stort tillykke og en  her fra.. Du skal ikke tage dig af de folk med fordomme pyt skidt med dem  

jeg er ikke gravid nu  

men det gør jeg såmænd heller ikke. folk har fordomme om alt i dag

Anmeld

22. august 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår ikke forskellen på planlagt og uplanlagt ud fra din tankegang. I min verden er en uplanlagt graviditet resultatet af en enkelt svipser eller svigtende prævention - ikke gentagne samlejer uden beskyttelse. Hvad ville du helt præcist gøre anderledes, hvis du planlagde en graviditet? 

Jeg er blevet planlagt gravid med min mand tre gange på præcis den måde, du og din partner agerer - ved at undlade at bruge prævention. 

Jeg spørger, fordi jeg undrer mig. 

vi gør ikke noget, for, at det ikke skal ske, da vi begge vil beholde. man kan vel godt kalde os et par nu? men det er heller ikke fordi, vi prøver at fange æl og på den måde planlægger

Anmeld

22. august 2014

lineog4

Anonym skriver:

jeg er ikke gravid nu  

Oplever det nu ikke som fordomme - heller ikke mine egne tanker.

Handler vel om de fleste tænker det at få et barn er et valg man træffer baseret på overvejelser om livet, forholdet, ønsker for fremtiden og hvad ved jeg. 

Du og din elsker har valgt en anden tilgang, nemlig at I ikke beskytter jer og kommer der et barn ud af det, ja så klarer I det. Det er jo dejligt I kan være enige om det, og jeg vil da håbe I så kan samarbejde resten af livet for det er jo det man skal når man og hvis man bliver forældre sammen.

Jeg kunne ikke gøre det, men jeg er også der hvor jeg har brug for tryghed for at tage så stort et skridt som det er at blive mor. Og ja tanken om at dele mine børn så jeg fx ikke skal være sammen med dem på deres fødselsdag så er jeg allerede ved at tude ;-) 

Men vi er jo alle sammen forskellige, og så længe man har tænkt det grundigt igennem og tænkt ja på det er en forpligtigelse og et "venskab" og samarbejde med et andet menneske resten af livet, hvorfor så ikke. 

Anmeld

22. august 2014

tossen93

dejligt at i har fundet ud af det sammen (:

med tanke på prævention, har du overvejet en cyklus computer? 
lady comp måske?

ingen hormoner, ingen gummi. den måler din temperatur og fortæller dig om det er sikkert at have sex...og om du kan forvente din mens i løbet af dagen, hvilket må være rart når man har så ustabil en cyklus.

synes klart du bør læse mere om den mulighed, det skulle være lige så sikkert som p-piller hvis man bruger den rigtigt.

Anmeld

22. august 2014

tossen93

dejligt at i har fundet ud af det sammen (:

med tanke på prævention, har du overvejet en cyklus computer? 
lady comp måske?

ingen hormoner, ingen gummi. den måler din temperatur og fortæller dig om det er sikkert at have sex...og om du kan forvente din mens i løbet af dagen, hvilket må være rart når man har så ustabil en cyklus.

synes klart du bør læse mere om den mulighed, det skulle være lige så sikkert som p-piller hvis man bruger den rigtigt.

Anmeld

22. august 2014

Liiine!!

Mulle-Mom skriver:

Hellig  kan man altid være syndes virkelig ikke du holder en pæn tone... Hvad med at holde fordomen for dig selv.. Går ud fra at når hun skriver hun har talt med lægen har de nok dækket emnet..  Selvom du måske ikke er enig er det ikke det der bliver spurt om... 

Umiddelbart ville jeg mene det er dig der ikke holder en god tone. Hvis du ud fra de indlæg jeg har skrevet mener jeg kommer med fordomme, ved du tydeligvis ikke hvad en fordom er. Jeg gjorde opmærksom på der var andet beskyttelse end p-piller og kondomer da jeg selv ikke kan tåle kondomer og jeg selv er blevet gravid på p-piller og derfor selv har haft undersøgt hvilke andre præventions muligheder der fandtes. Også skrev jeg at jeg synes det var vigtig før man dyrkede ubeskyttet sex at man havde haft "hvad nu hvis" snakken, da jeg synes det ville være en skrækkelig situation at stå i at man var blevet gravid og håbede på at faren ville være en del af det også ville han ikke.. Så mente faktisk bare hun skulle passe på sig selv og det synes jeg faktisk ikke er så forfærdeligt at skrive...

Foresten trådstarter, kan ikke helt hitte ud af om det var dig der skrev at i var blevet et par eller hvad der er sket???

Anmeld

22. august 2014

Mulle-Mom

LineNie skriver:

Umiddelbart ville jeg mene det er dig der ikke holder en god tone. Hvis du ud fra de indlæg jeg har skrevet mener jeg kommer med fordomme, ved du tydeligvis ikke hvad en fordom er. Jeg gjorde opmærksom på der var andet beskyttelse end p-piller og kondomer da jeg selv ikke kan tåle kondomer og jeg selv er blevet gravid på p-piller og derfor selv har haft undersøgt hvilke andre præventions muligheder der fandtes. Også skrev jeg at jeg synes det var vigtig før man dyrkede ubeskyttet sex at man havde haft "hvad nu hvis" snakken, da jeg synes det ville være en skrækkelig situation at stå i at man var blevet gravid og håbede på at faren ville være en del af det også ville han ikke.. Så mente faktisk bare hun skulle passe på sig selv og det synes jeg faktisk ikke er så forfærdeligt at skrive...

Foresten trådstarter, kan ikke helt hitte ud af om det var dig der skrev at i var blevet et par eller hvad der er sket???

Syndes da ellers jeg skriver med en pæn tone til dig ked af hvis du ikke så det sådan og jeg ved skam udemærket hvad fordomme er ellers ville jeg nok ikke gøre brug af ordet.. tråd starter hun spør ikke om hjælp til hvad hun kan beskytte sig med.. Men om andre har prøvet det samme som hende og tror skam ikke det er fedt for hende af blive dømt så hårdt som hun er blevet som jeg skrev før har hun talt med sin læge om beskyttelse så de har nok talt om alle muligheder.. Går jeg da ud fra 

Anmeld

22. august 2014

Mulle-Mom

Anonym skriver:

jeg er ikke gravid nu  

Nå men så tillykke med i har fundet ud af det lyder skønt 

Anmeld

22. august 2014

modesty

Anonym skriver:

jeg har vendt de forskellige former med læger, sygehuset og gynækologer. de mener ikke, jeg skal have spiral. jeg kan sagtens prøve kondomer uden latex - det kan ikke gå værre end galt. men nu lytter jeg lidt mere til sygehuset, end hvad andre mener.

nu er det ikke fordi, jeg planlægger graviditet med ham. slet ikke. oprettede tråden i ren nysgerrighed for at høre fra andre. 

har ingen steder skrevet, han ikke trækker sig ud inden. men det er jo heller ikke en holdbar måde. dog er det sket i dette tilfælde.

Hvorfor mener de ikke at du kan have en kobberspiral? Og har de ikke fortalt dig at der findes kondomer uden latex?

Som Lineog4 også er inde på, så er det jo bare vigtigt at du gør dig klart at du risikerer at være singlemor og få et delebarn fra dag 1. Det vil betyde at du skal undvære dit barn op til halvdelen af tiden, som et livsvilkår. Og du skal også gøre dig overvejelser om hvad det vil betyde for dit barn at vokse op som "skilsmissebarn" fra dag et. 

Oddsene er alt andet lige voldsomt større for at man holder sammen når man får barn i et solidt parforhold, end med en bolleven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.