Hey.
Jeg har ikke haft det problem nogensinde, men jeg vil da gerne sige min mening. Hvis I begge ønsker jer børn, er gode venner, kan lide sex sammen, ellers er godt fungerende og synes, I har styr nok på jeres liv, er løsningen så ikke ret indlysende? Bliv da ved at have sex og få et barn
.
Tag snakken med ham, aftal hvordan I skal indrette jer og lav nogle helt basale regler for, hvordan I gerne vil have, det skal fungere. Få det juridiske i orden fra starten. Bøsser og lesbiske over hele verden gør det på den måde, og det kan godt lade sig gøre.
Det kræver 100% ærlighed og godt kammeratskab, og så kræver det, I er afklarede med jeres følelser for hinanden. Det nytter ikke, at den ene er forelsket og den anden ikke er, da der vil opstå frygtelige problemer, hvis der kommer jalousi ind i billedet længere henne i forløbet.
Tænk på de mange par, der får børn og derefter går fra hinanden. Hvorfor skulle I ikke kunne gå ind i et forældreskab sammen som "bollevenner" og gode kammerater (muligvis mere, hvis I beslutter det), og blive rigtigt gode forældre?
Mht. at have ubeskyttet sex. Det kræver i al fald i min verden, at man tit og ofte lægger turen forbi lægen og får en HIV-test. Desuden kræver det altså også, at du får taget snakken med ham, så I ikke ender i en uafklaret situation. Så få gjort det - begge dele! Og nyd det, hvis I er enige. Tænk ikke på alle dem, der kun kan klare "almindelige" forhold og vrænger næse af dig
.
Hvis I vælger ikke at ville have et barn sammen, så er der kun én løsning: Hold op med at have sex. Desværre, it bloody sucks, men sådan er naturen jo engang indrettet. Eneste anden løsning er sterilisation, og det regner jeg ikke med, nogen af jer har lyst til.
Bare husk, at der ikke er returret på sådan en lille en, og at den ikke selv vælger at blive født. Så vælg på dens vegne med omtanke
. God fornøjelse uanset hvad I beslutter dig for.