gravid med elsker - anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvorfor mener de ikke at du kan have en kobberspiral? Og har de ikke fortalt dig at der findes kondomer uden latex?

Som Lineog4 også er inde på, så er det jo bare vigtigt at du gør dig klart at du risikerer at være singlemor og få et delebarn fra dag 1. Det vil betyde at du skal undvære dit barn op til halvdelen af tiden, som et livsvilkår. Og du skal også gøre dig overvejelser om hvad det vil betyde for dit barn at vokse op som "skilsmissebarn" fra dag et. 

Oddsene er alt andet lige voldsomt større for at man holder sammen når man får barn i et solidt parforhold, end med en bolleven.

nej, jeg har aldrig fået at vide, der findes kondomer uden latex, før jeg oprettede denne tråd. og med kobberspiralen sagde de bare, at den ikke er en mulighed. det var på sygehuset.

jeg mener, jeg fik skrevet det til en i tråden, men er ikke sikker; vi fik snakket om det hele og er et par nu. for han havde det på samme måde som jeg mht følelserne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

vi gør ikke noget, for, at det ikke skal ske, da vi begge vil beholde. man kan vel godt kalde os et par nu? men det er heller ikke fordi, vi prøver at fange æl og på den måde planlægger

Ok. I mine øjne planlægger man, når man konsekvent ikke beskytter sig. Æg og sæd indretter sig ikke efter, om man har aftalt at prøve at opnå graviditet eller ej, og det er ikke nødvendigt for alle at prøve at "fange" ÆL for at blive gravid. Du er i en meget fertil alder, og der er en god chance/risiko for, at du bliver gravid "så let som ingenting" - derfor mener jeg, at I, uden at have formuleret det, planlægger. 

Anmeld

23. august 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Ok. I mine øjne planlægger man, når man konsekvent ikke beskytter sig. Æg og sæd indretter sig ikke efter, om man har aftalt at prøve at opnå graviditet eller ej, og det er ikke nødvendigt for alle at prøve at "fange" ÆL for at blive gravid. Du er i en meget fertil alder, og der er en god chance/risiko for, at du bliver gravid "så let som ingenting" - derfor mener jeg, at I, uden at have formuleret det, planlægger. 

det er også ok, du mener det.

Anmeld

27. august 2014

BSB

Hey.

Jeg har ikke haft det problem nogensinde, men jeg vil da gerne sige min mening. Hvis I begge ønsker jer børn, er gode venner, kan lide sex sammen, ellers er godt fungerende og synes, I har styr nok på jeres liv, er løsningen så ikke ret indlysende? Bliv da ved at have sex og få et barn.

Tag snakken med ham, aftal hvordan I skal indrette jer og lav nogle helt basale regler for, hvordan I gerne vil have, det skal fungere. Få det juridiske i orden fra starten. Bøsser og lesbiske over hele verden gør det på den måde, og det kan godt lade sig gøre.

Det kræver 100% ærlighed og godt kammeratskab, og så kræver det, I er afklarede med jeres følelser for hinanden. Det nytter ikke, at den ene er forelsket og den anden ikke er, da der vil opstå frygtelige problemer, hvis der kommer jalousi ind i billedet længere henne i forløbet.

Tænk på de mange par, der får børn og derefter går fra hinanden. Hvorfor skulle I ikke kunne gå ind i et forældreskab sammen som "bollevenner" og gode kammerater (muligvis mere, hvis I beslutter det), og blive rigtigt gode forældre?

Mht. at have ubeskyttet sex. Det kræver i al fald i min verden, at man tit og ofte lægger turen forbi lægen og får en HIV-test. Desuden kræver det altså også, at du får taget snakken med ham, så I ikke ender i en uafklaret situation. Så få gjort det - begge dele! Og nyd det, hvis I er enige. Tænk ikke på alle dem, der kun kan klare "almindelige" forhold og vrænger næse af dig .

Hvis I vælger ikke at ville have et barn sammen, så er der kun én løsning: Hold op med at have sex. Desværre, it bloody sucks, men sådan er naturen jo engang indrettet. Eneste anden løsning er sterilisation, og det regner jeg ikke med, nogen af jer har lyst til.

Bare husk, at der ikke er returret på sådan en lille en, og at den ikke selv vælger at blive født. Så vælg på dens vegne med omtanke . God fornøjelse uanset hvad I beslutter dig for. 

Anmeld

27. august 2014

Anonym trådstarter

BSB skriver:

Hey.

Jeg har ikke haft det problem nogensinde, men jeg vil da gerne sige min mening. Hvis I begge ønsker jer børn, er gode venner, kan lide sex sammen, ellers er godt fungerende og synes, I har styr nok på jeres liv, er løsningen så ikke ret indlysende? Bliv da ved at have sex og få et barn.

Tag snakken med ham, aftal hvordan I skal indrette jer og lav nogle helt basale regler for, hvordan I gerne vil have, det skal fungere. Få det juridiske i orden fra starten. Bøsser og lesbiske over hele verden gør det på den måde, og det kan godt lade sig gøre.

Det kræver 100% ærlighed og godt kammeratskab, og så kræver det, I er afklarede med jeres følelser for hinanden. Det nytter ikke, at den ene er forelsket og den anden ikke er, da der vil opstå frygtelige problemer, hvis der kommer jalousi ind i billedet længere henne i forløbet.

Tænk på de mange par, der får børn og derefter går fra hinanden. Hvorfor skulle I ikke kunne gå ind i et forældreskab sammen som "bollevenner" og gode kammerater (muligvis mere, hvis I beslutter det), og blive rigtigt gode forældre?

Mht. at have ubeskyttet sex. Det kræver i al fald i min verden, at man tit og ofte lægger turen forbi lægen og får en HIV-test. Desuden kræver det altså også, at du får taget snakken med ham, så I ikke ender i en uafklaret situation. Så få gjort det - begge dele! Og nyd det, hvis I er enige. Tænk ikke på alle dem, der kun kan klare "almindelige" forhold og vrænger næse af dig .

Hvis I vælger ikke at ville have et barn sammen, så er der kun én løsning: Hold op med at have sex. Desværre, it bloody sucks, men sådan er naturen jo engang indrettet. Eneste anden løsning er sterilisation, og det regner jeg ikke med, nogen af jer har lyst til.

Bare husk, at der ikke er returret på sådan en lille en, og at den ikke selv vælger at blive født. Så vælg på dens vegne med omtanke . God fornøjelse uanset hvad I beslutter dig for. 

mange tak for dit indlæg! er glad for, du har det syn på det 

men dertil vil jeg også sige, vi har haft snakken om det hele, både børn, følelser, evt forhold? vi havde begge "skjulte" følelser for hinanden, og er enige om, vi er et par. altså, man kan godt sige, vi planlægger børn nu; vi gør ikke noget for at beskytte os, men vi jagter heller ikke æl. vi er begge klar til opgaven som forældre, og vil tage imod et barn med åbne arme, og elske det til helt månen og tilbage igen 

uanset, om jeg har fået en ny kæreste (han er min første bolleven), så har jeg altid gået til lægen og blevet tjekket for diverse kønssygdomme. det har jeg det bedst med og i et forhold kan jeg også finde på det. ikke fordi, jeg ikke stoler på min partner - jeg er bare ALTID gået til lægen og er blevet tjekket. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.