gravid med elsker - anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.867 visninger
84 svar
128 synes godt om
20. august 2014

Anonym trådstarter

hej piger.

jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle ligge denne tråd.

jeg skriver som anonym, så i har muligheden for at skrive som anonym også (tror jeg?), da det kan være et følsomt emne.

er der nogen af jer, der er blevet gravid med en bolleven/elsker? hvordan forløb det hele? opstod der følelser mellem jer? var der følelser i forvejen? ville h*n have barnet? hvordan var jeres "forhold"? sås i tit, var det sjældent? havde i haft snakken? hvordan fortalte i det? hvor gamle var i? hvordan med uddannelse? var jeres "forhold" hemmeligt? fortæl fortæl.

grunden til, jeg spørger er; min kæreste og jeg igennem 4 år gik fra hinanden for et års tid siden. og siden da, har jeg ikke haft et rigtig forhold. var sammen med en i en måneds tid eller måske halvanden, men han nåede at være utro fem gange, så jeg smuttede ligeså hurtigt ud, som jeg kom ind 

jeg har så haft en bolleven i et par måneder nu. og tanken har egentlig strejfet mig:  hvad nu, hvis jeg bliver gravid?
han ved udmærket, jeg er imod abort. jeg må ikke tage ppiller el. lign. for lægen, grundet noget med mit blodtryk, samt er disponibel for blodpropper. og jeg kan hverken tåle kondomer eller glidecreme. alt dette ved han og han har sagt, det er okay, vi har ubeskyttet sex. vi har dog ikke haft  snakken om "hvad nu hvis" ..

jeg har dog tænkt yderligere over "hvad nu hvis". vores "forhold" er mere eller mindre hemmeligt. han er seks år ældre end mig. bor i samme by, som ham, der var mig utro fem gange. vi arbejder på en måde sammen, igennem frivilligt arbejde indenfor fodbold/fanklubben. jeg er lige begyndt på grundforløb til min uddannelse, og han er igang med videreuddannelse.

jeg ved, han elsker børn og ønsker sig nogle. måske er der en anelse følelser fra min side (vil jo selvfølgelig ik indrømme det ), men jeg ved også, der ingen er fra hans. dog har jeg ikke spurgt, men det er den følelse, jeg har. 

så jer, der er blevet gravid med jeres bolleven/elsker, vil i komme med jeres historie?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2014

LinLin

Har ingen erfaring, men vil blot fortælle dig at man altså ikke kan være anonym i din tråd fordi DU er det - man skal være plusmedlem for at andre kan svare anonymt!

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Har ingen erfaring, men vil blot fortælle dig at man altså ikke kan være anonym i din tråd fordi DU er det - man skal være plusmedlem for at andre kan svare anonymt!

ah ups synes bare, jeg havde set et sted, det kunne lade sig gøre. min fejl

Anmeld

20. august 2014

Liiine!!

Nej men kan ikke lade være med at kommentere på at der findes en del andre måder at beskytte sig på end p-piller og kondom så hvis man har ubeskyttet sex må det vel være fordi man gerne vil have et barn, eller er det bare mig der er åndsvag?

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

LineNie skriver:

Nej men kan ikke lade være med at kommentere på at der findes en del andre måder at beskytte sig på end p-piller og kondom så hvis man har ubeskyttet sex må det vel være fordi man gerne vil have et barn, eller er det bare mig der er åndsvag?

det ved jeg skam godt. kondom, ppille/minipille, pring, pplaster, pstav, spiral og sterilisation.
jeg kan ikke tåle kondom og ting med p må jeg ikke få - har både snakket med sygehuset og min egen læge. og spiral har jeg haft og virkede tydeligvis ikke på min krop. mon ikke, jeg har haft alt oppe at vende med min egen læge?

skal man så afholde sig fra sex?  nej.

jeg ønsker også børn, og han gør også. men som nævnt i tråden, er vi ikke sammen som et par og derfor er det ikke på tale.

Anmeld

20. august 2014

Liiine!!

Men igen ønsker man sig ikke et barn så beskytter man sig, og hvis man ikke kan tåle nogen former for prævention og ikke ønsker sig et barn jo så vil jeg i allerhøjeste grad mene at så havde man ikke sex.

Anmeld

20. august 2014

Liiine!!

Og for mig virker det meget uansvarligt at et barn ikke er på tale par eller ej når man har ubeskyttet sex.

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

LineNie skriver:

Men igen ønsker man sig ikke et barn så beskytter man sig, og hvis man ikke kan tåle nogen former for prævention og ikke ønsker sig et barn jo så vil jeg i allerhøjeste grad mene at så havde man ikke sex.

som jeg skrev, vi ønsker begge børn, men har ikke sat os ned og snakket om "hvad nu hvis" .. 

nu var det jo ikke ment som i "et barn er OVERHOVEDET IKKE PÅ TALE!" .. men ovenstående.

dette er nyt for os begge, og så mange gange har vi heller ikke set hinanden.

tager du også snakken med en evt helt ny kæreste, inden i har haft sex?

Anmeld

20. august 2014

Liiine!!

Og vil lige gøre dig opmærksom på man kan få kondomer uden latex hvis det er det du ikke kan tåle i komdomer, jeg kan nemlig heller ikke tåle kondomer i latex.

Anmeld

20. august 2014

Liiine!!

Nej men jeg kunne heller ikke finde på at dyrke ubeskyttet sex med mindre jeg ville være gravid. synes bare det er en relevant samtale når man nu ikke er beskyttet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.