Så flov!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2014

isabellasmor

puha.. Som en anden skrev må han da kunne noget helt vildt i sengen eller lign! Jeg ville slet ikke kunne leve sådan. I det her tilfælde var jeg flyttet.. Han udnytter dig i mine øjne , for jeg tror godt han ved det er meget få kvinder han ville kunne få til at leve sådan. Øv hvor føler jeg med dig og jeres barn.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

Tranebaer

Anonym skriver:

Hej med jer! 

Har lige brug for andre øjne.. 

Jeg er gift med en dejlig mand og vi har et barn sammen. Jeg er studerende på barsel og har 5.100 udbetalt i måneden. Han har mellem 16.000 og 18.000 udbetalt. 

Min mand ejer huset og jeg betaler 2.000 for at bo her. Vi har ikke fælles økonomi! 

Inden vi fik vores barn, fik vi skiftet vinduer, hvor vi lånte 20.000 af min mormor (er betalt tilbage) og fik 10.000 (det samme fik mine søskende). De 10.000 blev så brugt på vinduer, som planlagt.

Da vi havde fået barn, følte vi ikke bilen passede os mere og ville gerne sælge den og have en stationcar. Min far skulle sælge den gamle bil for os, men blev syg og vi havde på daværende tidspunkt takket ja til en anden bil og spurgte min mormor om hjælp og det fik vi. 

Nu er bilen solgt for 12.500 og den anden er købt for 15.000, som vi lånte af min mormor. 

I dag stikker min gavmilde mormor et brev i hånden på mig, hvori der står, at hun har slettet gælden og vi nu ejer bilen. 

Min mand skulle have betalt de 15.000 tilbage, da jeg jo selvsagt ikke har pengene til det. 

Nu føler jeg så, at jeg ikke har fået noget for de i alt 25.000 kr..

Jo, vinduer i et hus jeg ikke ejer og ja, vel en bil, men.. Ja, nu har min mand 1.000 kr. mere til rådighed om måneden (skulle betale 1.000 tilbage i måneden).

Og jeg skal betale 2.000 for at bo her, 1500 for mad + alt til dp og tøj til vores barn.. 

Føler lidt, at han bare lever og mangler ikke en skid, mens jeg lever på en sten og ikke engang har råd til nyt tøj til mig selv! Vores barn mangler ikke noget og jeg sætter mig selv i sidste række.. Min.mand giver mig ikke meget hjælp, hverken til tøj til mig eller vores barn.. 

Men fuck, hvor er jeg flov over at være så utaknemmelig, men føler ikke jeg får en skid for de penge.. 

Ved godt, at jeg går i meget små sko, men bilen skulle være min mands (havde vi aftalt, og det vil jo så sige, at jeg ikke har fået noget for de 15.000.. 

Ved ikke, hvad jeg ville med det her.. Nok bare have luft!

Har han hus eller bil som særeje?

Han har forresten forsørgelsespligt over for både dig og barnet. Det kan da overvejes om han forsømmer den.. Det står i retsvirkningslovens § 2 og lov om børns forsørgelse § 13.

Anmeld

25. juli 2014

Sjwf

Den første tanke der slog mig var: du får mere ud af at være enlig mor, end at bo sammen med ham...
Og det er jo lidt sørgeligt, for går ud fra at du selvfølgelig gerne vil have at barnet skal have sin far

Men synes at hans opførelse er meget underlig, når i nu har barn sammen og han ikke vil bidrage til det barn.
Med hensyn til at han ikke vil lade dig se hans økonomi, virker også meget mistænkeligt, det kunne godt virke som om han snolder sine penge op.... Måske du kunne dreje den lidt, så du sagde at du var interesseret i hvad i fx brugte i strøm, vand og el om måneden i stedet for at få det til at lyde som om du vil se hvad han har i overskud, så kunne det måske være at han var lidt mere villig?

Det med at han ikke vil have fællesøkonomi, har han jo ret til, hans begrundelse er tilgengæld ikke godkendt... Og der findes jo flere måde at havd fællesøkonomi på, men det er nok bedst at snakke med banken om hvad der er af muligheder.

Måske du skulle sige det til ham som det er, du er træt af ar have 500kr om måneden til deling til dig selv og jeres fælles barn så du ikke en gang har råd til at købe et par nye sko, og han så kan få en ny tattoo til 2000kr, og at det er i orden at han ikke vil have fællesøkonomi fordi hans ex røv rendte ham, men sådan som det køre lige nu føler du at han røvrender dig og jeres barn, og din mormor...

Og til slut så er det som regel en dårlig ide at låne penge af familie, så næste mormor giver penge sætter du dem ind på DIN EGEN opsparing

Anmeld

25. juli 2014

Isabella_mor

For det første så kan du få meget mere i SU, når i har et barn.. ja ja det er godtnok i form af SU lån, men det er simpelthen det billigste lån du kan tage. 

jeg får selv forhøjet su lån fordi jeg er forsørger. og får udbetalt lige knap 9800 om måneden.

nu har min kæreste og jeg så lige købt hus SAMMEN, og vi får fælles økonomi, og jeg føler lidt jeg kommer til at nasse på ham da jeg stadig tjener mindre end han gør.

men vi har aftalt at sådan bliver det.

nu hedder det sig sådan at vi bor i en lejlighed som han ejer (den er solgt og vi flytter ud om en måneds tid) men i al den tid vi har boet der har jeg også betalt husleje.. jeg oveførte hver måned 4000 kroner til en fælles konto som vi begge har kort til. det var så vores madbudget. og han står for at betale ALLE ANDRE udgifter.

VAND som jeg også bruger,

EL som jeg også bruger

INTERNET OG TV som jeg også bruger.

INSTITUTIONSPLADS som jo også er til MIT barn.. 

GAS som jeg jo også bruger.

osv osv osv... og jeg har altså været MEGET taknemmelig fordi at han har betalt alle de ting. 

jeg synes ærligt talt, og nu må du endelig ikke blive vred på mig, men jeg synes du lyder en anelse forkælet uden at sætte pris på det.

Og ja, din mormor er da super gavmild og giver jer en bil, og låner jer til at få skiftet vinduer i hele huset. og så føler DU at DU ikke får noget ud af det.. come on. prøv at se det i et andet perspektiv..

:du kan komme rundt i en bil du ikke selv har skulle have penge op af lommen for at få, og du betaler måske ikke engang benzin til den. 

du bor i et hus hvor du betaler snollede 2000 kroner hver måned, det er peanuts i forhold til andre studerende, som bor i et kollegieværelse. du bor med en mand som betaler ALLE andre udgifter. (som jeg kan se det) og det eneste du selv skal betale ud over det er institution til jeres barn, og tøj. 

og så virker du (nu vurderer jeg altså bare ud fra det du har skrevet, da jeg jo ikke kender dig som person) utaknemmelig og vælger at være sur over at han har flere penge end dig. han TJENER jo flere penge end dig, så det giver jo sig selv..

Hvis jeg var dig, og det er jeg jo næsten (i og med at vi begge er på SU og bor til leje hos vores mænd/kærester) så ville jeg tage mig et SU lån, eller et lille bijob for at have lidt flere lommepenge til mig selv. 

SU lånet skal først betales tilbage når du er færdig med din uddannelse og det er delt op så du kun skal betale en smule tilbage hver måned... og der burde din økonomi godt kunne tåle at betale det tilbage da du forhåbentlig vil tjene flere penge end det du får udbetalt i SU. jeg vil vædde med at det vil løsne lidt op på den knude du måske måtte have i maven, og du ville måske også føle at du ville få lidt mere økonomisk frihed end det du har nu.

Held og lykke..  

EDIT: nu har jeg læst alle andres svar til dig, og dine svar til de andre, og jeg er ked af at jeg næsten er den eneste der skriver som jeg gør... 

jeg håber ikke du tolker mit var som surt og tvært, det er bestemt ikke sådan ment. nu kender jeg dig jo ikke. men jeg synes bare det perspektiv som jeg skriver tingene i, er lidt Ala det jeg selv oplever her hvor jeg selv står og hvad jeg tænker når jeg læser dit indlæg. 

du må endelig rette mig hvis der er noget jeg har misforstået.. 

synes bare det er for let at sige at så må du bare skride fra ham især hvis i rent faktisk har det rigtig godt sammen men at det bare er økonomien der er i vejen for jer.

Anmeld

25. juli 2014

Anonym trådstarter

Jeg går ikke fra ham! Alt andet fungerer super godt og vi er glade for hinanden... 

Vi er bare ikke helt enig økonomisk set.. 

Ja, jeg er forkælet, det er jeg udmærket klar over, men han deler aldrig sine gaver med mig, så synes det er træls, at mine penge, som gave er forudbestemt, hvad skal bruges til.. 

Jeg trænger til nyt tøj og sko, men det får jeg bare ikke, men han får ny grill, tatoveringer osv.. 

Det hænger ikke sammen i min verden, men det er sådan landet ligger lige nu.  

Min mand har.meget skiftende arbejdstider, så kan ikke rigtig have et studiejob ved siden af, og desuden vil der være opgaver der skal skrives og "lektier" der skal læres, så får aldrig tid til andet end det og vil gerne se min mand og vores barn.. 

Så vil jeg hellere leve på en sten i 2 år.. 

Og et sulån.. Ja, det er billigt, men sætter mig ikke i gæld for 72.000 kr. på 2 år og han så har 3000-5000 kr. til sig selv i måneden..

Anmeld

25. juli 2014

asphodel

Anonym skriver:

Jeg går ikke fra ham! Alt andet fungerer super godt og vi er glade for hinanden... 

Ja, jeg er forkælet, det er jeg udmærket klar over, men han deler aldrig sine gaver med mig, så synes det er træls, at mine penge, som gave er forudbestemt, hvad skal bruges til.. 

Jeg trænger til nyt tøj og sko, men det får jeg bare ikke, men han får ny grill, tatoveringer osv.. 

Min mand har.meget skiftende arbejdstider, så kan ikke rigtig have et studiejob ved siden af, og desuden vil der være opgaver der skal skrives og "lektier" der skal læres, så får aldrig tid til andet end det og vil gerne se min mand og vores barn.. 

Og et sulån.. Ja, det er billigt, men sætter mig ikke i gæld for 72.000 kr. på 2 år og han så har 3000-5000 kr. til sig selv i måneden..

Jeg forstår ikke rigtig hvad det er du gerne vil have at folk skal sige og give dig af råd, når du afviser alt hvad folk kommer med. Økonomisk sikkerhed er  meget vigtigt for mig, og jeg ville aldrig blive i et forhold hvor jeg ikke havde det, uanset hvor perfekt alt andet er, så jeg kan slet ikke sætte mig ind hvordan du kan sige at alt er helt fantastisk når du er i et fast forhold og har et barn med manden, men samtidig lever på en sten, mens han køber alt det "legetøj" han har lyst til og desuden hemmeligholder alt om sin egen økonomi overfor dig.

Hvad er det egentlig du gerne vil have? Hvis du ikke vil bede ham om at ændre sig, fordi jeres forhold er jo så fantastisk, hvad vil du så? Så kan du jo ikke sidde og brokke dig over dit og dat, for du har jo selv valgt at det skal være sådan, når du nægter at vælge det fra.

Anmeld

25. juli 2014

asff

Anonym skriver:

Hej med jer! 

Har lige brug for andre øjne.. 

Jeg er gift med en dejlig mand og vi har et barn sammen. Jeg er studerende på barsel og har 5.100 udbetalt i måneden. Han har mellem 16.000 og 18.000 udbetalt. 

Min mand ejer huset og jeg betaler 2.000 for at bo her. Vi har ikke fælles økonomi! 

Inden vi fik vores barn, fik vi skiftet vinduer, hvor vi lånte 20.000 af min mormor (er betalt tilbage) og fik 10.000 (det samme fik mine søskende). De 10.000 blev så brugt på vinduer, som planlagt.

Da vi havde fået barn, følte vi ikke bilen passede os mere og ville gerne sælge den og have en stationcar. Min far skulle sælge den gamle bil for os, men blev syg og vi havde på daværende tidspunkt takket ja til en anden bil og spurgte min mormor om hjælp og det fik vi. 

Nu er bilen solgt for 12.500 og den anden er købt for 15.000, som vi lånte af min mormor. 

I dag stikker min gavmilde mormor et brev i hånden på mig, hvori der står, at hun har slettet gælden og vi nu ejer bilen. 

Min mand skulle have betalt de 15.000 tilbage, da jeg jo selvsagt ikke har pengene til det. 

Nu føler jeg så, at jeg ikke har fået noget for de i alt 25.000 kr..

Jo, vinduer i et hus jeg ikke ejer og ja, vel en bil, men.. Ja, nu har min mand 1.000 kr. mere til rådighed om måneden (skulle betale 1.000 tilbage i måneden).

Og jeg skal betale 2.000 for at bo her, 1500 for mad + alt til dp og tøj til vores barn.. 

Føler lidt, at han bare lever og mangler ikke en skid, mens jeg lever på en sten og ikke engang har råd til nyt tøj til mig selv! Vores barn mangler ikke noget og jeg sætter mig selv i sidste række.. Min.mand giver mig ikke meget hjælp, hverken til tøj til mig eller vores barn.. 

Men fuck, hvor er jeg flov over at være så utaknemmelig, men føler ikke jeg får en skid for de penge.. 

Ved godt, at jeg går i meget små sko, men bilen skulle være min mands (havde vi aftalt, og det vil jo så sige, at jeg ikke har fået noget for de 15.000.. 

Ved ikke, hvad jeg ville med det her.. Nok bare have luft!

Så er det jo faktisk din bil. Jeg havde nok sagt (eftersom han virker ekstremt nærig og ikke særlig forstående mht din økonomi) at så var det min bil. Det er jo sådan set din mormor som har givet jer den. 

Anmeld

25. juli 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

så må du bide i det sure æble og leve som du gør. 

du kan altså ikke forvente at han bruger sine penge på tøj til dig.

men i burde sætte jer ned og lave et budget sådan at du kan få luft i din økonomi sådan så du også kan spare lidt penge op til lidt tøj.

nu har jeg ikke helt forstået om i er gift?? er i det?

Anmeld

25. juli 2014

Bshizzle

Jeg vil slet ikke kommentere for meget, for jeg fatter SLET ikke at du kan leve med sådan en nærigrøv 

Men kan forstå at din Mormor har givet dig en seddel på at hun har slettet gælden mellem jer? 

Ergo.. Det må være DIN bil men som din Mand bruger? 

Jeg havde skisme bedt om at få den bil rykket over i mit eget navn og så kunne han stå som bruger ELLER simpelhen sælge den bil og få de ekstra penge til sig selv! 

Anmeld

25. juli 2014

Anonym trådstarter

Jeg går netop ikke fra ham, fordi jeg gerne vil have det til at fungerer.. Jeg ville da ikke blive sammen med ham, hvis det hele var lort! Økonomi er en enormt vigtig og svær ting og det er vi bare ikke særlig gode til at snakke om, men alt andet snakker vi da om.

Vi har vores barn sammen og vi har valgt i fællesskab at få børn. 

Jeg beder ikke om penge til tøj til mig, men hvis han betalte bare lidt til vores barn, så ville jeg have råd til tøj til mig selv.. 

Og tro mig, jeg har snakket med ham mange gange, men nogen ting tager tid og andre ting længere tid.. 

Han har skrevet en sms i dag, hvor han skriver, han elsker mig, så han ved godt, at den er gal og jeg ved, at han gerne vil finde en løsning.. 

Mit problem er også bare, at jeg føler, jeg nasser på ham og det gør jeg nok også, men seriøst.. Gaverne er til OS og igen.. Der sidder vinduer i et hus, som jeg ikke ejer en skid af og en bil, som står i hans navn og penge, som han slipper for at betale og dermed har ekstra i måneden og jeg STADIG lever for lige omkring 500 kr.
Men han virker sur, når jeg så har forslået at han betaler halvdelen for bilen til mig eller mindre..

Jeg vil jo virkelig gerne bare have noget nyt tøj, så jeg ikke skal state på studie i ventetøj eller tøj, som jeg har været gravid i.. 

Han har 4 nye peak t-shirts, nye peak bukser + en sweatshirt.. Er det fair måske? 

Folk skal ikke have ondt af mig. Jeg har selv valgt at være her og har selv sagt ja til ham.. 

Jeg trængte bare til at få luft. Det er da hårdt at han tager på arbejde efter sådan en snak i går og kommer hjem kl. 21 i aften og jeg så bare kan sidde herhjemme og spekulerer over økonomien uden at kunne få svar på noget.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.