For det første så kan du få meget mere i SU, når i har et barn.. ja ja det er godtnok i form af SU lån, men det er simpelthen det billigste lån du kan tage.
jeg får selv forhøjet su lån fordi jeg er forsørger. og får udbetalt lige knap 9800 om måneden.
nu har min kæreste og jeg så lige købt hus SAMMEN, og vi får fælles økonomi, og jeg føler lidt jeg kommer til at nasse på ham da jeg stadig tjener mindre end han gør.
men vi har aftalt at sådan bliver det.
nu hedder det sig sådan at vi bor i en lejlighed som han ejer (den er solgt og vi flytter ud om en måneds tid) men i al den tid vi har boet der har jeg også betalt husleje.. jeg oveførte hver måned 4000 kroner til en fælles konto som vi begge har kort til. det var så vores madbudget. og han står for at betale ALLE ANDRE udgifter.
VAND som jeg også bruger,
EL som jeg også bruger
INTERNET OG TV som jeg også bruger.
INSTITUTIONSPLADS som jo også er til MIT barn..
GAS som jeg jo også bruger.
osv osv osv... og jeg har altså været MEGET taknemmelig fordi at han har betalt alle de ting.
jeg synes ærligt talt, og nu må du endelig ikke blive vred på mig, men jeg synes du lyder en anelse forkælet uden at sætte pris på det.
Og ja, din mormor er da super gavmild og giver jer en bil, og låner jer til at få skiftet vinduer i hele huset. og så føler DU at DU ikke får noget ud af det.. come on. prøv at se det i et andet perspektiv..
:du kan komme rundt i en bil du ikke selv har skulle have penge op af lommen for at få, og du betaler måske ikke engang benzin til den.
du bor i et hus hvor du betaler snollede 2000 kroner hver måned, det er peanuts i forhold til andre studerende, som bor i et kollegieværelse. du bor med en mand som betaler ALLE andre udgifter. (som jeg kan se det) og det eneste du selv skal betale ud over det er institution til jeres barn, og tøj.
og så virker du (nu vurderer jeg altså bare ud fra det du har skrevet, da jeg jo ikke kender dig som person) utaknemmelig og vælger at være sur over at han har flere penge end dig. han TJENER jo flere penge end dig, så det giver jo sig selv..
Hvis jeg var dig, og det er jeg jo næsten (i og med at vi begge er på SU og bor til leje hos vores mænd/kærester) så ville jeg tage mig et SU lån, eller et lille bijob for at have lidt flere lommepenge til mig selv.
SU lånet skal først betales tilbage når du er færdig med din uddannelse og det er delt op så du kun skal betale en smule tilbage hver måned... og der burde din økonomi godt kunne tåle at betale det tilbage da du forhåbentlig vil tjene flere penge end det du får udbetalt i SU. jeg vil vædde med at det vil løsne lidt op på den knude du måske måtte have i maven, og du ville måske også føle at du ville få lidt mere økonomisk frihed end det du har nu.
Held og lykke..
EDIT: nu har jeg læst alle andres svar til dig, og dine svar til de andre, og jeg er ked af at jeg næsten er den eneste der skriver som jeg gør...
jeg håber ikke du tolker mit var som surt og tvært, det er bestemt ikke sådan ment. nu kender jeg dig jo ikke. men jeg synes bare det perspektiv som jeg skriver tingene i, er lidt Ala det jeg selv oplever her hvor jeg selv står og hvad jeg tænker når jeg læser dit indlæg.
du må endelig rette mig hvis der er noget jeg har misforstået..
synes bare det er for let at sige at så må du bare skride fra ham især hvis i rent faktisk har det rigtig godt sammen men at det bare er økonomien der er i vejen for jer.