Så flov!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Jamen hvorfor betaler du alt til jeres barn? Det burde da være omvendt, når han tjener 3* mere end dig. Kan i ikke snakke om fælles økonomi og så have jeres egne "lommepenge"

Han betaler alt til huset og benzin til bilen og han mener ikke, at han har råd til mere.. 

Må ikke få indblik i hans budget, så aner ikke, hvordan det hele hænger sammen.. 

Vi kan ikke rigtig snakke økonomi herhjemme.. Han klapper i som en østers og lukker helt af og kan ikke sove efter en snak :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

IngenKoPåIsen

Ellers ville jeg nok fortælle ham at jeg ville have lidt af pengene fra bilen, altså at han i stedet for at betaler til din mormor, betaler til dig.. Selvfølgelig ikke hele beløbet men måske halvdelen eller 1/3 af det :-)

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

Malunsesmutti skriver:

Ellers ville jeg nok fortælle ham at jeg ville have lidt af pengene fra bilen, altså at han i stedet for at betaler til din mormor, betaler til dig.. Selvfølgelig ikke hele beløbet men måske halvdelen eller 1/3 af det :-)

Det har han også selv sagt, men han virker bare så utaknemmelig! 

Jeg blev så glad, da jeg åbnede brevet og tænkte, at det gjorde det nemmere for os.. 

Så muggede han over, at hans bil så blev byttet ud med en mekanikerregning, som snart skal betales.. Han blev slet ikke rigtig glad, men kunne bare se hans tab..

Anmeld

24. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvorfor betaler han ikke pasning og tøj til barnet? 

Det er jeres valg at I ikke har fælles økonomi og har du sagt ja til det så må du bare glæde dig til du er færdiguddannet. 

Men fordelingen virker unfair

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvorfor betaler han ikke pasning og tøj til barnet? 

Det er jeres valg at I ikke har fælles økonomi og har du sagt ja til det så må du bare glæde dig til du er færdiguddannet. 

Men fordelingen virker unfair

Han mener ikke, han har råd! 

Jeg har bedt om et møde i banken, så vi kunne blive rådet bedst muligt, men det vil han ikke, så jeg ved ikke, hvad pokker jeg ellers kan gøre.. 

Anmeld

24. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Han mener ikke, han har råd! 

Jeg har bedt om et møde i banken, så vi kunne blive rådet bedst muligt, men det vil han ikke, så jeg ved ikke, hvad pokker jeg ellers kan gøre.. 

Det kan han da ikke sige....det er jeres fælles barn. Så må ham finde råd til det. 

Hvorfor har I egentlig ikke fælles økonomi?

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det kan han da ikke sige....det er jeres fælles barn. Så må ham finde råd til det. 

Hvorfor har I egentlig ikke fælles økonomi?

Det gør han og det har han gjort de sidste mange år. 

Han siger, at han har faste udgifter for 13.000 kr. i måneden, så forstår ikke heeelt, hvorfor han ikke kan finde råd..

Vi har ikke fælles økonomi fordi jeg ikke har så høj indkomst og han har en eks, som har taget røven på ham og det vil han ikke igen..

Anmeld

24. juli 2014

EnGodMor

Jeg holder hverken med ham eller dig. 

Men ja syntes det er synd at han ikke kan hjælpe dig eller vil have fælles økonomi. 

Men det er nu hellere ikke billigt at have hus og bil. 

Der er forsikringer, el, vand, varme, vedligeholdelse, licens, internet, osv

Forsikring på bil, vægtafgift, benzin osv

Tænker lidt at man jo ikke kan finde en lejlighed for de 2000  du giver din mand i husleje. 

Men syntes selvfølgelig at han/i burde kunne hjælpe hinanden, i dette tilfælde skulle han hjælpe dig selvfølgelig, kunne du måske tage en snak med ham om at hvis jeres situation var omvendt? 

At han havde få penge og du mange, hvordan han så ville have det.? 

Håber i finder en brugbar løsnings

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Jeg holder hverken med ham eller dig. 

Men ja syntes det er synd at han ikke kan hjælpe dig eller vil have fælles økonomi. 

Men det er nu hellere ikke billigt at have hus og bil. 

Der er forsikringer, el, vand, varme, vedligeholdelse, licens, internet, osv

Forsikring på bil, vægtafgift, benzin osv

Tænker lidt at man jo ikke kan finde en lejlighed for de 2000  du giver din mand i husleje. 

Men syntes selvfølgelig at han/i burde kunne hjælpe hinanden, i dette tilfælde skulle han hjælpe dig selvfølgelig, kunne du måske tage en snak med ham om at hvis jeres situation var omvendt? 

At han havde få penge og du mange, hvordan han så ville have det.? 

Håber i finder en brugbar løsnings

Jeg er helt med på, at det langt fra er billigt, men når jeg aldrig har set budgettet og ikke har prøvet at betale noget til et hus før, så synes jeg ikke rigtig, jeg har chancen for at sætte mig ind i det.. 

Vi skal da have fundet en løsning.. Det holder ikke i længden på denne måde

Anmeld

24. juli 2014

Nadia&Daniel

esioul skriver:

hvorfor ikke fælles økonomi når i bor sammen og har barn sammen?

synes da ikke det er fair at den ene skal leve på en sten. Er det dig der betaler bleer, pasning og lign? 

Sådan har jeg det også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.