Så flov!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2014

Chris86

Hans bil=ham der betaler=du skal ha pengene fradin mormor..
Hvorfor ik soge fælles bil (i hans navn) og så skal han betale halvdelen af pengene af til dig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

SussieThyssen

mor:) skriver:

Er det ikke lidt overdrevet at kalde det for udnyttelse? Og mange par har ikke fælles økonomi. I det her tilfælde er fordelingen blot lidt skidt. 

Jeg ser i hvert fald ikke grund til at true med at gå ( de har jo et barn sammen)

og sorry for at kommentere på dit svar i nu anden tråd i træk...det er okay hvis du synes jeg er irriterende

LOL
Det er da ok...vi kan jo grine lidt sammen af vores små uenigheder, så længe vi gør det med blink i øjet

Jeg siger heller ikke hun skal gå..men jeg mener at det ikke er nogen skade til at ruske lidt op i herren.

Og ja..jeg ved godt at mange ikke har fælles økonomi, men derfor så ville det måske netop i dette tilfælge være godt for hende.
Og han...ville have RIGTIGT godt af det...for i min opfattelse så undertrykker han hende.

Anmeld

25. juli 2014

Chevro

Anonym skriver:

Sådan er det så bare ikke her.. Det er jo svært, når manden ikke er til at snakke med.. Kan jo ikke gøre hverken fra eller til.. 

Nu er han gået sur i seng fordi jeg prøvede på at snakke med ham om det.. 

Og nej, han stoler ikke på mig!

Valgte nok at flytte :/

Det er da ikke noget godt grundlag at leve på :O

Anmeld

25. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej med jer! 

Har lige brug for andre øjne.. 

Jeg er gift med en dejlig mand og vi har et barn sammen. Jeg er studerende på barsel og har 5.100 udbetalt i måneden. Han har mellem 16.000 og 18.000 udbetalt. 

Min mand ejer huset og jeg betaler 2.000 for at bo her. Vi har ikke fælles økonomi! 

Inden vi fik vores barn, fik vi skiftet vinduer, hvor vi lånte 20.000 af min mormor (er betalt tilbage) og fik 10.000 (det samme fik mine søskende). De 10.000 blev så brugt på vinduer, som planlagt.

Da vi havde fået barn, følte vi ikke bilen passede os mere og ville gerne sælge den og have en stationcar. Min far skulle sælge den gamle bil for os, men blev syg og vi havde på daværende tidspunkt takket ja til en anden bil og spurgte min mormor om hjælp og det fik vi. 

Nu er bilen solgt for 12.500 og den anden er købt for 15.000, som vi lånte af min mormor. 

I dag stikker min gavmilde mormor et brev i hånden på mig, hvori der står, at hun har slettet gælden og vi nu ejer bilen. 

Min mand skulle have betalt de 15.000 tilbage, da jeg jo selvsagt ikke har pengene til det. 

Nu føler jeg så, at jeg ikke har fået noget for de i alt 25.000 kr..

Jo, vinduer i et hus jeg ikke ejer og ja, vel en bil, men.. Ja, nu har min mand 1.000 kr. mere til rådighed om måneden (skulle betale 1.000 tilbage i måneden).

Og jeg skal betale 2.000 for at bo her, 1500 for mad + alt til dp og tøj til vores barn.. 

Føler lidt, at han bare lever og mangler ikke en skid, mens jeg lever på en sten og ikke engang har råd til nyt tøj til mig selv! Vores barn mangler ikke noget og jeg sætter mig selv i sidste række.. Min.mand giver mig ikke meget hjælp, hverken til tøj til mig eller vores barn.. 

Men fuck, hvor er jeg flov over at være så utaknemmelig, men føler ikke jeg får en skid for de penge.. 

Ved godt, at jeg går i meget små sko, men bilen skulle være min mands (havde vi aftalt, og det vil jo så sige, at jeg ikke har fået noget for de 15.000.. 

Ved ikke, hvad jeg ville med det her.. Nok bare have luft!

Jeg tror at jeg ville kræve at se et budget, for at se hvorfor han ikke har råd.

når han ikke vil vise dig det. lyder det som om han skjuler noget.. 

og det er ikke fair at du og jeres barn skal leve for 500. Han har valgt at blive far, og det betyder at man ikke kun kan bruge penge på sig selv, man har et ansvar. 

Anmeld

25. juli 2014

AMM00

Hvor lyder det dog svært at leve på den måde
Det vil jeg aldrig kunne..

Synes du skal snakke med ham om det..

Anmeld

25. juli 2014

Mama85

Anonym skriver:

Hej med jer! 

Har lige brug for andre øjne.. 

Jeg er gift med en dejlig mand og vi har et barn sammen. Jeg er studerende på barsel og har 5.100 udbetalt i måneden. Han har mellem 16.000 og 18.000 udbetalt. 

Min mand ejer huset og jeg betaler 2.000 for at bo her. Vi har ikke fælles økonomi! 

Inden vi fik vores barn, fik vi skiftet vinduer, hvor vi lånte 20.000 af min mormor (er betalt tilbage) og fik 10.000 (det samme fik mine søskende). De 10.000 blev så brugt på vinduer, som planlagt.

Da vi havde fået barn, følte vi ikke bilen passede os mere og ville gerne sælge den og have en stationcar. Min far skulle sælge den gamle bil for os, men blev syg og vi havde på daværende tidspunkt takket ja til en anden bil og spurgte min mormor om hjælp og det fik vi. 

Nu er bilen solgt for 12.500 og den anden er købt for 15.000, som vi lånte af min mormor. 

I dag stikker min gavmilde mormor et brev i hånden på mig, hvori der står, at hun har slettet gælden og vi nu ejer bilen. 

Min mand skulle have betalt de 15.000 tilbage, da jeg jo selvsagt ikke har pengene til det. 

Nu føler jeg så, at jeg ikke har fået noget for de i alt 25.000 kr..

Jo, vinduer i et hus jeg ikke ejer og ja, vel en bil, men.. Ja, nu har min mand 1.000 kr. mere til rådighed om måneden (skulle betale 1.000 tilbage i måneden).

Og jeg skal betale 2.000 for at bo her, 1500 for mad + alt til dp og tøj til vores barn.. 

Føler lidt, at han bare lever og mangler ikke en skid, mens jeg lever på en sten og ikke engang har råd til nyt tøj til mig selv! Vores barn mangler ikke noget og jeg sætter mig selv i sidste række.. Min.mand giver mig ikke meget hjælp, hverken til tøj til mig eller vores barn.. 

Men fuck, hvor er jeg flov over at være så utaknemmelig, men føler ikke jeg får en skid for de penge.. 

Ved godt, at jeg går i meget små sko, men bilen skulle være min mands (havde vi aftalt, og det vil jo så sige, at jeg ikke har fået noget for de 15.000.. 

Ved ikke, hvad jeg ville med det her.. Nok bare have luft!

Nej, hvor har jeg ondt af dig..det er så tarvelig måde at leve sammen på..kan slet ikke forstå at han kigger på Weber-grill når du må dele 500,- om måneden med din datter og gå i hullede sko..I er da gift!!  Det her lyder forkert, men jeg synes at du skal bruge de penge som han skulle betale tilbage til din mormor og få forsødet tilværelsen lidt for dig selv og jeres datter, for han skjuler åbenbart et eller andet siden du ikke engang kan se hans budget..fatter ikke hvordan han kan få sig til at behandle dig og jeres datter på den måde..

Anmeld

25. juli 2014

-Sigrid-

Den mand må kunne et eller andet vildt fantastisk i sengen siden han stadig har dig på trods af at han ikke stoler på dig, ikke vil give dig nye sko, brokker sig over bilen og bliver sur når du vil snakke med ham...

Det lyder som om at du ville have bedre økonomi og blive bedre behandlet af at bo alene. 

Anmeld

25. juli 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg må indrømme jeg er meget forarget over den mand.

Jeg er selv på SU og min kæreste tjener alle pengene og jeg har det som blommen i et æg.
Da jeg læste tråden for min kæreste var hans eneste kommentar "Hun skal da se at komme ud af det forhold".

Anmeld

25. juli 2014

FruK

Sådan er det åbenbart bare! 

Ja, vi er krydslivsforsikrede,  så det er der styr på  

Ja, det er også lidt der jeg er.. Jeg har ikke en skid, hvis det pludselig ikke går mere, men samtidig vil jeg ikke leve som om vi går fra hinanden, men derfor kan jeg ikke lade være med at tænke på min situation. .

Det synes jeg heller ikke at du skal - altså leve som om I går fra hinanden. Det virker jo helt forkert, når man er i et forhold.

Men det er da nøjagtig det, han gør!! Hvis det sker vil han have hus, bil, måske en stor opsparing - eftersom du ikke ved, hvor han gør af sine penge. Og du vil have ingenting - på trods af at du jo også bidrager med det du kan lige nu.

Han har sikret sig, at han vil have det fedt og godt, hvis I går fra hinanden - bl.a. takket være din mormor. I princippet kunne han vel smide dig ud i morgen...?! 

Fint, at du stoler på at han ikke gør det - men det går åbentbart ikke begge veje. Det er da helt forkert.

Fint nok at du tjener mindre end ham, og ikke bare kan bruge løs. Men at han vil lade dig gå i hullede sko og selv købe sig en fed grill - det er sgu da ikke ok! I er en familie! Og at du ikke kender hans budget og ved bare nogenlunde hvad pengene går til, er da også helt skævt!

At der engang er en der har taget røven på ham, gør det ikke ok at behandle dig skidt.

Og... Aldrig i livet om jeg ville være sammen med en mand, som sagde åbent, at han ikke stolede på mig.

Er han i øvrigt indstillet på, at når du er færdig med at være på su og måske kommer til at tjene mere end ham, så er det dine penge?? Også hvis han skulle blive arbejdsløs, og du skulle få et fedt job? Har han tænkt sig at I skal leve sådan resten af jeres liv eller... Er det kun så længe du ikke tjener en god løn?! At tage en uddannelse og være på su er jo en investering i jeres fremtid, og  giver forhåbentlig noget mere senere - til jeres familie! - den periode burde I være fælles om at komme igennem.

Anmeld

25. juli 2014

stjernehimmel

Der er 1 kæmpe ting der gør udslaget her for mig.. og det er at der er et barn.... JERES barn.. som han har valgt at få men hvor han tørre det økonomiske af på dig...

Han/i har valgt at bo sammen som en familie, ergo så må man hjælpes ad... ja han er blevet taget ved røven, det er jeg også med det giver mig ikke pr automatik lov til at være en RØV overfor min kæreste....

HVAD vil han gøre hvis du gu forbyde skulle komme på kontanthjælp og HAN skulle forsørge jer?

Her er jeg på su, har både en datter med i forholdet Og en åndsvag(stor) gæld... vi har valgt at leve sammen som en familie... jeg betaler det jeg kan, og så står han for resten... og ja han betaler til et barn der IKKE er sit eget... samt at vi venter fælles barn...

jeg ved at JEG er heldig med ham jeg har, og at jeg ville gøre det samme for ham.... jeg har stået hvor du står nu... UDEN EN SKID, hvis det gik forbi imorgen... og det er bare ikke iorden overhovedet....

her er der simpelthen skrevet en aftale om at går vi fra hinanden så skal jeg have til et indskud til lejlighed, mine egne ting med og hjælp til div... jeg har rykket mit liv op for at bo med ham, ergo så må vi hjælpes ad hvis det går galt......

Jeg synes desværre han lyder noget egoistisk, jeg må erkende at jeg nok...eller nej jeg var flyttet.... jeg vil nødig vide hvad der sker den dag det virkelig brænder på ved jer, og hvordan han så håndtere situationen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.