Så flov!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det gør han og det har han gjort de sidste mange år. 

Han siger, at han har faste udgifter for 13.000 kr. i måneden, så forstår ikke heeelt, hvorfor han ikke kan finde råd..

Vi har ikke fælles økonomi fordi jeg ikke har så høj indkomst og han har en eks, som har taget røven på ham og det vil han ikke igen..

Min kæreste har 19.000 kr udbetalt og jeg er på su. Vi har da bare alle pengene i en pulje - regninger betales, mad købes osv. og større ting vurderer vi sammen hvorvidt der er råd til. Det kan godt være jeg ikke bidrager med meget, men det kommer jeg til når jeg engang er færdig. Man hjælper hinanden som familie, hvilket I er. 

Den med at en ex tog røven på ham....og hvad så?? Hvis rn ex var ham utro, ville det give ham ret til ikke at stole på dig? Det er lidt det samme. Stoler han ikke på at du ikke vil røvrende ham? Han havde vel ikke valgt at få børn med dig hvis han ikke stoler på dig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

Snevejr84

Har i ikke snakket økonomi inden i fik et barn? Mig og min kæreste har heller ikke fælles men vi deler udgifterne og kender hinandens økonomi.
Her ejer min kæreste også huset. Og jeg betaler husleje. Men når jeg går ned på dag penge sats så vil han ikke han nogen penge da jeg også skal have nogen til mig selv. Det er da ikke sjovt at leve sådan

Anmeld

24. juli 2014

Lilotte87

Ej den er squ da helt gal. Hvorfor skal du lide under, at en anden har taget røven på ham? 

Det lyder slet ikke fair!

Jeg synes han lyder nærig og nærige mennesker er det som regel ikke kun med penge. 

Du skal ikke være flov - det skal han. Og jeg synes I skal sikre dig ordentligt (mor til hans barn). Har I fx forsikret jer i tilfælde af at han dør? Og hvad hvis I går fra hinanden om ti år? Så har du bidraget til hans opsparing i huset, men står selv med nul og en skid.

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Jeg synes helt ærligt du skal gå til advokathjælpen og få opsat et fælles "bolivsskema..og så tror jeg du skal stoppe med at trække på mormor.
Hvis mormor frem over giver penge så er pengene dine og ikke jeres, og så må gemalen spytte sit i kassen i forhold til indtægt.
Det er ikke rimeligt at det skal foregå på den måde.
Kan du ikke se at han undertvinger dig og nedgør din værdi??
For pokker da en egoist.
Hvad vedkommer det dig og jeres liv at han har dårlige erfaringer med en tidligere kæreste..det er der så mange der har, men det ændrer ikke på, at du er her NU og I har et barn sammen.
Du er han kone, ikke hans slave.

Så få en snak med en sagfører og banken og hør hvad de mener er rimeligt, og få så opstillet tingene på en fair måde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Min kæreste har 19.000 kr udbetalt og jeg er på su. Vi har da bare alle pengene i en pulje - regninger betales, mad købes osv. og større ting vurderer vi sammen hvorvidt der er råd til. Det kan godt være jeg ikke bidrager med meget, men det kommer jeg til når jeg engang er færdig. Man hjælper hinanden som familie, hvilket I er. 

Den med at en ex tog røven på ham....og hvad så?? Hvis rn ex var ham utro, ville det give ham ret til ikke at stole på dig? Det er lidt det samme. Stoler han ikke på at du ikke vil røvrende ham? Han havde vel ikke valgt at få børn med dig hvis han ikke stoler på dig? 

Sådan er det så bare ikke her.. Det er jo svært, når manden ikke er til at snakke med.. Kan jo ikke gøre hverken fra eller til.. 

Nu er han gået sur i seng fordi jeg prøvede på at snakke med ham om det.. 

Og nej, han stoler ikke på mig!

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

Lilotte87 skriver:

Ej den er squ da helt gal. Hvorfor skal du lide under, at en anden har taget røven på ham? 

Det lyder slet ikke fair!

Jeg synes han lyder nærig og nærige mennesker er det som regel ikke kun med penge. 

Du skal ikke være flov - det skal han. Og jeg synes I skal sikre dig ordentligt (mor til hans barn). Har I fx forsikret jer i tilfælde af at han dør? Og hvad hvis I går fra hinanden om ti år? Så har du bidraget til hans opsparing i huset, men står selv med nul og en skid.

Sådan er det åbenbart bare! 

Ja, vi er krydslivsforsikrede,  så det er der styr på  

Ja, det er også lidt der jeg er.. Jeg har ikke en skid, hvis det pludselig ikke går mere, men samtidig vil jeg ikke leve som om vi går fra hinanden, men derfor kan jeg ikke lade være med at tænke på min situation. .

Anmeld

24. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg synes helt ærligt du skal gå til advokathjælpen og få opsat et fælles "bolivsskema..og så tror jeg du skal stoppe med at trække på mormor.
Hvis mormor frem over giver penge så er pengene dine og ikke jeres, og så må gemalen spytte sit i kassen i forhold til indtægt.
Det er ikke rimeligt at det skal foregå på den måde.
Kan du ikke se at han undertvinger dig og nedgør din værdi??
For pokker da en egoist.
Hvad vedkommer det dig og jeres liv at han har dårlige erfaringer med en tidligere kæreste..det er der så mange der har, men det ændrer ikke på, at du er her NU og I har et barn sammen.
Du er han kone, ikke hans slave.

Så få en snak med en sagfører og banken og hør hvad de mener er rimeligt, og få så opstillet tingene på en fair måde.

Kærligst
Sussie

Lige nu er jeg vist bare mest opgivende og tænker, at jeg ikke gider skændes mere om det! 

Jeg må leve for de omkring 500 kr. jeg har tilbage til vores barn og jeg og så får jeg mere til mig selv den dag jeg er færdig.. 

Hvis andre kan, kan jeg også.. Det er bare pisse hårdt, at han snakker om webergrill og jeg går i hullede sko! 

Mormor er rigtig rar, men han laver sgu lidt splid på denne måde

Anmeld

24. juli 2014

Anonym skriver:

Sådan er det så bare ikke her.. Det er jo svært, når manden ikke er til at snakke med.. Kan jo ikke gøre hverken fra eller til.. 

Nu er han gået sur i seng fordi jeg prøvede på at snakke med ham om det.. 

Og nej, han stoler ikke på mig!

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Lige nu er jeg vist bare mest opgivende og tænker, at jeg ikke gider skændes mere om det! 

Jeg må leve for de omkring 500 kr. jeg har tilbage til vores barn og jeg og så får jeg mere til mig selv den dag jeg er færdig.. 

Hvis andre kan, kan jeg også.. Det er bare pisse hårdt, at han snakker om webergrill og jeg går i hullede sko! 

Mormor er rigtig rar, men han laver sgu lidt splid på denne måde

Er det ikke lidt for let???
Jeg tænker..bare give op..men alligevel brokke sig.

Du kan jo også ganske enkelt sige til ham at enten får I fælles økonomi eller også kan han kigge sig om i vejviseren efter en ny kone..for du gider helt ærligt ikke være hans model Askepot mere.
Jeg ville gøre det sidste..der er ingen mænd der skal udnytte mig..det finder jeg mig ikke i.

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen skriver:

Er det ikke lidt for let???
Jeg tænker..bare give op..men alligevel brokke sig.

Du kan jo også ganske enkelt sige til ham at enten får I fælles økonomi eller også kan han kigge sig om i vejviseren efter en ny kone..for du gider helt ærligt ikke være hans model Askepot mere.
Jeg ville gøre det sidste..der er ingen mænd der skal udnytte mig..det finder jeg mig ikke i.

Er det ikke lidt overdrevet at kalde det for udnyttelse? Og mange par har ikke fælles økonomi. I det her tilfælde er fordelingen blot lidt skidt. 

Jeg ser i hvert fald ikke grund til at true med at gå ( de har jo et barn sammen)

og sorry for at kommentere på dit svar i nu anden tråd i træk...det er okay hvis du synes jeg er irriterende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.