mit1barn skriver:
Jeg tror nu at det bliver sundt for børnene at være mere i skole. Jeg synes overhoved ikke at skolebørn har været nok i skole, og det er sørme begrænset hvor meget man kan nå at lære fra 8-13 + vandpauser, frikvartere og spisepauser!
Jeg tror at man skal slappe lidt af, og lade være med at se det værste i noget som ens børn ikke engang har prøvet endnu.
Det kan godt være at det bliver sværer som forælder/forældre, men vi ved jo i teorin ikke om det kommer til at give pote for ens børn, og det kan jo være at de bliver gladere fordi at de på den måde få set mere til deres klassekammerater.
Jeg er sikker på at det nok skal blive godt, og jer forældre som har skolebørn bliver altså nødt til at slappe lidt af omkring det.
Den nye skolereform hjælper de svageste uden at straffe de stærkeste, hvad er problemet i det?
Jeg synes nu ikke det bliver sværere for mig som forældre - tror slet ikke jeg kan se hvorfor det skulle blive det.
Men for mine børn bliver det nogen laaaange dage hvor man tager så meget læring fra dem som skabes via fritidspædagogikken, egen initiativ, leg osv. Og erstatter den med mere af det som har været.
Om de bliver glade for det, jeg tror personligt min søn som er boglig vil have det helt fint, hans krop vil nok bevæge sig mere end godt er for en lille knøs på 6 år kan bare ikke sidde stille så længe - i år har lærerne rummet det og må jo håbe det fortsætter.
Men ved også for min datter der har de store succeser i de sociale relationer, i teater, musik, live rollespil og sin klub, der vil tiden på dagen med nederlag blot blive forlænget - heldigvis er hun vellidt i skolen, og heldigvis er hun nu på mellemtrinet hvor nogen af hendes kompetencer fx analysering, stillingstagen osv i højsædet så måske alt det hun har lært hjemme gør den lange skoledag bliver okay - for tro mig meget af det som nu roses er lært uden for skolen (ikke for at sige et ondt om skolen men blot for at sige man lærer altså ikke kun i undervisningssituationen).
Men det er skønt der er forældre der tror på reformen og støtter op om reformen - men jeg vil også have lov at være betænkelig qua at jeg er forældre og kender mine børn, qua jeg er cand mag i pædagogik og qua jeg arbejder på en skole.