Sådan bliver dit barns skoledag efter ferien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2014

lene

Jeg tænker lidt at , ja det bliver nogle lange dage, men hvad artiklen ikke lige er skriver, er at de timetal der står er inklusiv lektiehjælp og lektiehjælpen er frivillig. på mine børns skole får de en pædagog fra sfo med ind i undervisningen , hvilket jeg syntes er positivt. min datter skal i 1.klasse og min søn skal i 4. klasse. men jeg tror vi som forældre er nød til at give reformen en chance om vi kan lide det eller ej

mvh Lene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
lene skriver:

Jeg tænker lidt at , ja det bliver nogle lange dage, men hvad artiklen ikke lige er skriver, er at de timetal der står er inklusiv lektiehjælp og lektiehjælpen er frivillig. på mine børns skole får de en pædagog fra sfo med ind i undervisningen , hvilket jeg syntes er positivt. min datter skal i 1.klasse og min søn skal i 4. klasse. men jeg tror vi som forældre er nød til at give reformen en chance om vi kan lide det eller ej

mvh Lene 

Lige en fodnote: Lektiehjælpeb er kun frivillig i skoleåret 14/15, derefter er den obligatorisk.

Anmeld

2. juli 2014

lene

det kan godt være, men et eller andet sted er det stadig relevant at skrive i artiklen, syntes medierne igen gør det hele sort/hvidt, alle artikler om reformen er negative. og uanset om man kan lide reformen eller ej. kan man jo ikke sige hvordan den vil fungere før efter ferien. 

mvh Lene

Anmeld

2. juli 2014

Savannah

Hmm.. Det eneste positive jeg umiddelbart kan se, er at der forhåbentlig bliver længere tid at spise i. Lige pt har datteren kun 15 min frokostpause og det er bare ikke nok...

Anmeld

2. juli 2014

lene

jeg kan godt se at det er svært at se det positive i den nye reform, jeg tror bare ikke på at det hjælper noget, at se verden med sort/hvide briller. jeg syntes også det bliver nogle meget lange dage. men når jeg ser på hvordan min datter som skal i 1.klasse glæder sig til efter sommerferien, tænker jeg lidt at vi som forældre også må give det en chance 

mvh Lene

Anmeld

2. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Som udgangspunkt forholder vi os positivt indstillet til den nye skolereform, og vi har børn der skal hhv. i 6, 3 og 0. klasse.

Ja de skal være længere tid i skolen, men jeg syntes først det begynder at blive lige lovligt meget når de kommer i de større klasser, hvor de nærmest har et "fuldtids" arbejde (de er i skole næsten ligeså meget som en voksen fuldtidsansat). Men jeg syntes fx. at lektiehjælpen som bliver obligatorisk efter 1. år en god ide, da der jo desværre er en del forældre som ikke evner at hjælpe deres børn med skolearbejdet, og de børn vil få langt bedre muligheder for at klare sig godt i skolen end de har for nuværende..

Ja det kan godt virke som om der er en del ting omkring reformen som ikke helt er faldet på plads endnu, men som alt andet så skal man nogle gange se tingene i praksis inden man helt kan fintune det

Anmeld

2. juli 2014

LinLin

Her er min søns (2. Klasse)

I 1. Havde han tre dage til kl 12, en dag til 13 og en til kl 14.

De har en fordybelsesdag hver tirsdag hvor der bliver tværfagligt samarbejde - det tror jeg bliver godt. Og så kommer klasse-pædagogen fra sfo'en til at have flere timer hos dem (det er LHA). Det er kun tirsdag der er "med fag" til kl 14 - ellers er det til kl 13. Det er jo ikke meget anderledes for David end i år 

Jeg tror det bliver godt, når man lige har vænnet sig til det!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. juli 2014

lene

hvordan vedhæfter i billeder 

Anmeld

2. juli 2014

LinLin

hvordan vedhæfter i billeder 

Under der hvor der står "send besked" er der en gul "vælg filer"

Anmeld

2. juli 2014

lene

takker =)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.