Ville i komme jeres 3 årig i en bikini??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2014

lineog4

Havre74 skriver:

Lige præcis.

Hvis ræsonnementet er, at et barn ikke skal have bikini top på fordi, der ikke er noget at skjule, hvorfor så ikke bare badebukser? En badedragt dækker da også op over de bryster, der ikke er der.

Det giver ikke mening for mig.

Badedragt vuger vi i svømmehal - kommer fra da jeg var barn var det påkrævet at have badedragt på i svømmehallen, jeg måtte ikke bare komme i badebukser - så det har sat sig fast som "skal-ting" for mig.

Min datter har vist aldrig løbet med badedragt på stranden da hun var 3 år - tror faktisk hun 90% af tiden har løbet med numsen bar. Hun er 11 nu og kan hvis vi er et sted med swimmingpool, selv ønske badedragt for den er bedre når man springer i (og det gør hun hele tiden) eller når man skal dykke, svømme hurtigt osv (der er nok en grundt til svømmere bruger badedragt).
Hun har små spirrende bryster og for cirka et par måneder siden blevet en smule "flov" over dem lige som med håret for neden, så derfor er det pludselig blevet essentielt de er dækket - men for bare et år siden løb hun stadig topløs på stranden.

Så intet paradoks her - badedragt i svømmehal fordi jeg egentlig troede det var reglen når de ikke længere var babyer, og badebukser eller numsen bar alt efter alder på stranden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2014

lineog4

Aluka skriver:

Hvis man syner en lille pige er fræk/sexet i en bikini er man da fuldstændig skudt oven i hovedet. Hvis man er så forskruet, at man synes en 3-årig ligner en voksen kvinde fordi hun har bikini på, så synes man det sgu sikkert også, hvis pigen har badedragt.

Kan slet ikke forstå, hvorfor det er mere voksent at have bikini på end badedragt. De begge har til formål at dække "bryster" og underliv. Så hvis man mener små piger ikke har "behov" for at overdække "brysterne", skal man så heller ikke give sine børn badedragt, men kun shorts på. (Med mindre det selvfølgelig er en form for uv-beskyttelse)

Synes ikke det er frækt, voksent eller andet men en smule komisk og det er min begrundelse, men synes man selv ens pige er yndig i en bikini så for min skyld ingen alarm - nu var spørgsmålet hvad jeg ville kæbe og jeg ville ikke købe bikini til min datter i den alder fordi jeg synes det ser komisk ud og hun ikke selv bad om det.

Anmeld

29. juni 2014

TNBC

Havre74 skriver:

Lige præcis.

Hvis ræsonnementet er, at et barn ikke skal have bikini top på fordi, der ikke er noget at skjule, hvorfor så ikke bare badebukser? En badedragt dækker da også op over de bryster, der ikke er der.

Det giver ikke mening for mig.

Enig. Hvis de ikke behøver have bikini top, behøver de heller ikke en hel badedragt.

Jeg kan ikke se hvordan man kan se på en 3årig og mene at barnet ligner en voksen? 

Skal vi så også have regler for hvad de må leger og have på i hverdagen? 

Anmeld

29. juni 2014

cecilie1984

Tak for alle jeres svar og som min tvivl lød på kan se jeg de fleste af jer har samme synspunkt.

Jeg kan godt se jeres pointe med bikinien men det med at kun bruge underdelen er jeg så nok modsat, vil hellere have min datter har en top på der også dækker end hun løber rundt i bar overkrop. Så har jeg det bedre med hun er dækket lidt selvom det evt bare er en bikini top.

Det har hele tiden været badedragten jeg foretrak, men da den var udsolgt blev jeg i tvivl ang bikinien.

Jeg SØGER og SØGER badedragten for vil SÅ gerne have den. Så hvis en skulle sælge den i gul fra pomp de lux, betaler jeg gerne en god pris

Anmeld

29. juni 2014

marie_jon

cecilie1984 skriver:

Min datter bliver 3 om 1 mdr og har forelsket mig i bade dragten i gul fra pomp de Lux men desværre er den udsolgt. De har derimod bikinien. Men kan ikke blive helt klar på om jeg synes hun er for lille til bikini 

hvad mener i ???? 

Personligt synes jeg at der findes alt for meget "voksen" tøj, til de små poder. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke synes at, en bikini passer til en lille pige på 3 år. Håber du finder noget du kan bruge

Anmeld

29. juni 2014

cecilie1984

maria_jo skriver:

Personligt synes jeg at der findes alt for meget "voksen" tøj, til de små poder. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke synes at, en bikini passer til en lille pige på 3 år. Håber du finder noget du kan bruge

se evt mit svar ovenfor

Anmeld

29. juni 2014

Pigent

cecilie1984 skriver:

Min datter bliver 3 om 1 mdr og har forelsket mig i bade dragten i gul fra pomp de Lux men desværre er den udsolgt. De har derimod bikinien. Men kan ikke blive helt klar på om jeg synes hun er for lille til bikini 

hvad mener i ???? 

Nej, ville ikke giv en lille pige bikini på.
Jeg synes i skal finde en anden gul badedragt, eller lade hende vælge en anden.

Vis hende den her
http://www.houseofkids.dk/basis/basis/badetoj/spot -badedragt-161760.html

Anmeld

29. juni 2014

sne190810

san skriver:

Det skal man helt sikkert også ... Jeg har bare svært ved at forstå hvorfor en 3-årig skal have bikinie på, tror ikke hun selv kommer og siger at nu vil hun gerne have en bikini, for det ved hun jo ikke hvad er endnu... kun hvis mor eller far har vist hende den... Og syntes mange forældre, klæder deres små børn på som om de er "små voksne" fordi det ser sødt ud..

Men det må man jo heldigvis selv om hver sin smag, og det er jo også meget godt...

Så må min datter være godt fremme i skoene, for hun vidste åbenbart godt forleden hvad en bikini var

Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

Anmeld

29. juni 2014

SandraXOXO

Min datter på 6 år har badetøj som er todelt. Der stod det var et sportssæt, ikke bikini (er der forskel?) Jeg synes ikke der er noget galt i det. Den er praktisk med gode brede stropper og ikke de der tynde snore der drejer sig 40 gange rundt og sidder dumt. Hun var træt af at skulle smide alt tøjet når hun skulle ud og tisse. :-D så her er det ikke fordi hun er en mini voksen eller noget det var bare lige det der er praktisk for hende. Den er også blå med prikker og en kat. Ikke lige noget jeg ville gå i som voksen :-D

Anmeld

29. juni 2014

Aluka

san skriver:

Altså de folk der tænker sådan, er jo også skudt i hoved som du siger, de kaldes for pædofile.. Og man skal da ikke være særlig klog for at vide at de mennesker findes...

Jeg er desværre udmærket klar over at de folk findes! Men det ændre ikke på at en badedragt har nøjagtig samme formål som en bikini. At dække bryster og underliv (medmindre det er for at uv beskytte naturligvis)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.