Havre74 skriver:
Lige præcis.
Hvis ræsonnementet er, at et barn ikke skal have bikini top på fordi, der ikke er noget at skjule, hvorfor så ikke bare badebukser? En badedragt dækker da også op over de bryster, der ikke er der.
Det giver ikke mening for mig.
Badedragt vuger vi i svømmehal - kommer fra da jeg var barn var det påkrævet at have badedragt på i svømmehallen, jeg måtte ikke bare komme i badebukser - så det har sat sig fast som "skal-ting" for mig.
Min datter har vist aldrig løbet med badedragt på stranden da hun var 3 år - tror faktisk hun 90% af tiden har løbet med numsen bar. Hun er 11 nu og kan hvis vi er et sted med swimmingpool, selv ønske badedragt for den er bedre når man springer i (og det gør hun hele tiden) eller når man skal dykke, svømme hurtigt osv (der er nok en grundt til svømmere bruger badedragt).
Hun har små spirrende bryster og for cirka et par måneder siden blevet en smule "flov" over dem lige som med håret for neden, så derfor er det pludselig blevet essentielt de er dækket - men for bare et år siden løb hun stadig topløs på stranden.
Så intet paradoks her - badedragt i svømmehal fordi jeg egentlig troede det var reglen når de ikke længere var babyer, og badebukser eller numsen bar alt efter alder på stranden
Anmeld