Hvor længe kunne i amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2014

Mor til Ella

Michelle93 skriver:

Godmorgen i dejlige damer.

hvor længe kunne i amme som førstegangs mødre? 

Hvilke årsager var der for at i ikke ammede længere? Hvis jeg må høre vel og mærket  

5 uger....

Det er ganske enkelt bare ikke mig... Jeg bliver stresset og skør i hovedet af det.

Mest pga blufærdighed, jeg kan feks ikke amme hvis der er andre til stede, det kan godt være lidt svært

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2014

Liviana

Michelle93 skriver:

Klik her og skriv...

16 måneder and counting

Anmeld

20. juni 2014

christina92

Michelle93 skriver:

Hvilke årsager var der for at i ikke ammede længere? Hvis jeg må høre vel og mærket  

Jeg fuldammede til hun var 6 mdr, hvor hun SKULLE begynde på andet.

Vi stoppede amningen da hun var 11 ½ mdr... Hun var begyndt at bide meget og kunne ikke koncentrere sig slet så meget til det længere. Men klar var vi nok ikke, men sådan blev det

Anmeld

20. juni 2014

Sniks86

Jeg ammede min datter i 14 måneder uden nogen problemer. Kun de alm opstarts med sår på brysterne. Ellers intet, det kørte bare. 

Anmeld

20. juni 2014

lineog4

Første gang ammede jeg til hun var 17 mnd og stoppede, ja fordi det virkede rigtigt at stoppe. Havde ingen problemer i starten, ikke en gang smerter, sår eller noget. Hun fik aldrig flaske.

3. Gang kæmpede jeg en brav kamp, men min søn havde stramt tungebånd på en måde så det ikke bare var at klippe. Han kunne ikke som nyfødt malke den tykke mælk og tabte sig. Vi begyndte at supplere med flaske og indtil han var 3 blev han ammet først ved hvert måltid og da han var 3 mnd gav jeg amningen op (den havde været et smertehelvede hver evig eneste gang fordi han aldrig lærte at tage rigtig fast så mine bryster var et åbent sår)

4. Gang ammede jeg til han var 9 mnd og så sagde han selv fra, han fik aldrig flaske.

Anmeld

20. juni 2014

Christine

Ammede begge fuldt ud til den dag hvor de fyldte 6 måneder. Det var hårdt første gang, hvor det først blev "nemt" efter ca. 6 uger, men anden gang fungerede det fra første sekund.

Stoppede med fuldamning fordi de jo gerne skal have fast føde ved 6 mdrs. alderen. Fortsatte dog med at amme ved siden af.

Anmeld

20. juni 2014

Enskønhed14

modesty skriver:

Har du overvejet at malke ud efter hver amning? Selvom der ikke kommer noget ud, vil brystet blive stimuleret til at producere mere.

Læg hende til så ofte hun vil - jo mere hun sutter, jo mere mælk vil der blive produceret. Tag evt. et par dage hvor I bare ligger i sengen og hygger, og hvor du ikke koncentrerer dig om andet end hende og amningen.

Husk at spise og drikke ordentligt. Det kan man nogle gange glemme med en lille nyfødt, og det påvirker også mælken.

Der i de meget Varme dage ville hun hænge i mit bryst hele tiden, og det fik hun også lov til. Jeg fik at vide i min mødregruppe at jeg lige skulle håndudmalke lidt inden hun blev langt til også efter igen med maskinen(den manuelle), men der kommer desværre ikke rigtig noget ud, og hun bliver hurtig urolig ved brystet. (Flytter hovedet hele tiden og græder) 

men jeg tror da at vil prøve at blive i sengen nogen dage med hende, bare slappe af og ja nyde min dejlige datter. 

det er vildt svært at spise noget ordenligt, men jeg har været igang med at lave en madglad for en måned hvor jeg kan lave gode store positioner af det også dele det op til fryseren  

Anmeld

20. juni 2014

modesty

Michelle93 skriver:

Der i de meget Varme dage ville hun hænge i mit bryst hele tiden, og det fik hun også lov til. Jeg fik at vide i min mødregruppe at jeg lige skulle håndudmalke lidt inden hun blev langt til også efter igen med maskinen(den manuelle), men der kommer desværre ikke rigtig noget ud, og hun bliver hurtig urolig ved brystet. (Flytter hovedet hele tiden og græder) 

men jeg tror da at vil prøve at blive i sengen nogen dage med hende, bare slappe af og ja nyde min dejlige datter. 

det er vildt svært at spise noget ordenligt, men jeg har været igang med at lave en madglad for en måned hvor jeg kan lave gode store positioner af det også dele det op til fryseren  

At hun bliver urolig ved brystet er meget normalt og behøver altså ikke at være på grund af ammebrikkerne. Det er normalt at babyer bliver utålmodige når mælken ikke løber hurtigt nok, det gjorde min også. 

Ja, jeg kan huske at det var svært at spise ordentligt, men det er vigtigt for mælkeproduktionen at kroppen er glad. Jeg havde altid masser af frugt, figenstænger, müslibarer o.s.v. liggende. Og rugbrød og pålæg så jeg nemt kunne smøre mig en mad. Det skal være nemt og hurtigt.

Anmeld

20. juni 2014

MyLove E

4 mdr.
Jeg kæmpe fra dag 1 af. Jeg havde mælk nok og hellere Ingen brystbetændelse eller noget.
Men kunne ALDRIG siger rigtigt og få ham til at falde til. Og når han så endelig fik fat ja så måtte jeg ikke rykke mig det mindste.
Så jeg fik så ondt i ryggen. Jeg kæmpede for længe.

Vi prøvede ALT, jeg havde altid min ammepude med og skulle helst side i en lænestol og ha en skammel.

Jeg synes amning var rent helved..... :-(

Anmeld

20. juni 2014

mommy1991

Michelle93 skriver:

Jeg ammede i 8 mdr..  Så var vi væk fra fredag til søndag, og så synes han bare flasken var mere spændende. Gjorde mig intet, havde alligevel været lidt træt af det i lidt tid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.