Hvor længe kunne i amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2014

Leneur

Michelle93 skriver:

Jeg har nemlig også fået svamp. Og grundet revner i brystet har jeg været nødsaget til at benytte mig af ammebrik(suttebrik), og læste nemlig frem til at det kunne nedsætte mælke produktionen. 

Ja jeg brugte også ammebrikker. Årh håber du er hurtigt over smerten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2014

anynom

5 uger helt præcist. 

Det var en dårlig kombination af kejsersnit, for dårligt udviklet sutterefleks, for dårlig rådgivning og ingen ro.

Anden gang er det gået meget bedre, men hun er også født vaginalt til termin, jeg frabad mig råd på sygehuset og vi tog hjem lige efter fødslen. Hun er nu 6,5 måneder og bortset fra et par smagsprøver så får hun kun mælk fra mig  

Anmeld

20. juni 2014

Clisolka

Michelle93 skriver:

Godmorgen i dejlige damer.

hvor længe kunne i amme som førstegangs mødre? 

Hvilke årsager var der for at i ikke ammede længere? Hvis jeg må høre vel og mærket  

Ca. 2 mrd. med den ældste  Jeg kom aldrig af med de sk... ammebrikker, som jeg blev påduttet på barselsgangen, så jeg løb surt i det, samtidigt med at hun skulle suppleres med MME efter hver amning 

Den mindste ville jeg amme, og uden ammebrikker - det gik godt i ca. 5 uger, så havde jeg ikke mere mælk Han skulle også suppleres med MME det første stykke tid...

Anmeld

20. juni 2014

Enskønhed14

Leneur skriver:

Ja jeg brugte også ammebrikker. Årh håber du er hurtigt over smerten.

Håber jeg virkelig også. Fordi min datter er kun 6 uger i dag, og hun bliver ikke mæt af min mælk jeg kan stadig godt amme, men bare ikke tilstrækkeligt så hun bliver mæt  

Anmeld

20. juni 2014

Victoria2013

Jeg ammede til hun var 9 mdr og 10 dage. Hun fik flaske en kort overgang da hun var 6-7 mdr, men fik "reddet" amningen og blev så ved til hun selv sagde fra og ikke ville dét pjat mere. Den sidste måned blev hun dog kun ammet om natten, om dagen gad hun ikke. Hun fik ikke flaske efter vi stoppede med at amme

Anmeld

20. juni 2014

SHERO

11 måneder med den første, uden problemer overhovedet. med nr to nu her er jeg så småt ved at trappe ud, hun er knap 5 måneder,hun sover igennem og længe om dagen og det går ud. Over mælken, så vi er så småt på vej til flaske..

Anmeld

20. juni 2014

Enskønhed14

Victoria2013 skriver:

Jeg ammede til hun var 9 mdr og 10 dage. Hun fik flaske en kort overgang da hun var 6-7 mdr, men fik "reddet" amningen og blev så ved til hun selv sagde fra og ikke ville dét pjat mere. Den sidste måned blev hun dog kun ammet om natten, om dagen gad hun ikke. Hun fik ikke flaske efter vi stoppede med at amme

Hvordan reddede du amningen? Jeg vil nemlig gerne have amningen op igen ordenligt uden supplement min datter er 6 uger 

Anmeld

20. juni 2014

2721

Indtil dagen inden han blev 1 år. Han ville ikke mere.
Jeg havde meget meget få problemer, så det var fantastisk

Anmeld

20. juni 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg har stemt mere end 6 mdr. for jeg ammede fuldt ud i 6 mdr. og begyndte så stille og roligt at skifte mælken ud med mad, så da han kom i dagpleje da han var 10 mdr. blev han kun ammet om natten... Det holdt til han var 14 mdr.

Anmeld

20. juni 2014

Tanja1234

Jeg ammede min datter i 5 uger.

Vi havde en hård start fordi hun blev født for tidligt og var meget syg, så de første 14 dage var med malkemaskine og sonde - men amningen kom overraskende godt i gang efter det.

Jeg løb dog stille og roligt mere og mere tør for mælk og efter 5 uger gik vi helt over til flaske.

Men jeg må nok indrømme at jeg ikke selv havde det store ønske om at fortsætte amningen, så jeg "kæmpede" nok ikke helt så meget som andre gør, for at få mælkeproduktionen øget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.