Hvor længe kunne i amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2014

modesty

Godmorgen i dejlige damer.

hvor længe kunne i amme som førstegangs mødre? 

Hvilke årsager var der for at i ikke ammede længere? Hvis jeg må høre vel og mærket  

Jeg ammede i knap et år. Til sidst var der ikke mere mælk, men det var fordi jeg var nede på at amme 1-2 gange i døgnet. Hvis jeg havde ammet flere gange i døgnet, er jeg sikker på at jeg kunne blive ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2014

modesty

Håber jeg virkelig også. Fordi min datter er kun 6 uger i dag, og hun bliver ikke mæt af min mælk jeg kan stadig godt amme, men bare ikke tilstrækkeligt så hun bliver mæt  

Har du overvejet at malke ud efter hver amning? Selvom der ikke kommer noget ud, vil brystet blive stimuleret til at producere mere.

Læg hende til så ofte hun vil - jo mere hun sutter, jo mere mælk vil der blive produceret. Tag evt. et par dage hvor I bare ligger i sengen og hygger, og hvor du ikke koncentrerer dig om andet end hende og amningen.

Husk at spise og drikke ordentligt. Det kan man nogle gange glemme med en lille nyfødt, og det påvirker også mælken.

Anmeld

20. juni 2014

Snorkfrøkenen

Jeg ammer stadig min datter på 13 måneder. Hun får tre gange dagligt, men det er helt op til hende selv hvor længe hun vil fortsætte. For bare ca. 1½ måneds tid siden ammede jeg hende hele seks gange dagligt, men hun har selv skåret det ned til tre, så jeg har tillid til at hun selv siger fra, når den tid er.

Hun bliver helt vild og jubler, når jeg spørger hende om vi skal amme, så det er i hvert fald en stund der betyder meget for hende. Så ser jeg ingen grund til at tage den fra hende, så længe jeg også har det fint med det.

Jeg venter barn igen til januar, men det tager vi bare som det kommer. Der er jo stadig længe til.

Anmeld

20. juni 2014

TbCp

Michelle93 skriver:

Hvilke årsager var der for at i ikke ammede længere? Hvis jeg må høre vel og mærket  

Jeg ammede fuldt i 4 mdr og herefter ammede jeg men supplerede op med flaske.

Stoppede helt da hun var 8 mdr

Anmeld

20. juni 2014

Zafir

3,5 år med den store og 2 år med den lille

Anmeld

20. juni 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

fuldammede knægten til han blev 6 mdr, han spiste meget lidt mad, da vi kørte BLW (grød var ikke noget han gad) 

han blev ammet til han var knap 3 år (kun aften og nat) 

han har altid selv spurgt om han måtte, han har aldrig bare hevet op i tøjet.... Han har aldrig skabt sig hvis jeg sagde nej, så det fungeret rigtig godt

Anmeld

20. juni 2014

isabellasmor

Jeg ammede til Isabella var lidt over 2 år  

Anmeld

20. juni 2014

JH12

Jeg ammet til og med hendes et års fødselsdag ..
Og jeg kunne nemt have forsat, havde masser af mælk, men da hun var et år synes jeg hun begyndte at være for stor til at blive ammet..

Anmeld

20. juni 2014

Julie F

Michelle93 skriver:

Jeg ammede til mit barn var 11 mdr. Der gik naturen sin gang og han begyndte og spise mere til aftensmad og var derfor ikke så sulten inden sengetid og så stoppede han med at vågne om natten. Kunne have ammet længere, men det gav sig selv at det var naturligt at stoppe der :-)
Dog havde jeg mælk meget lang tid efter, og har stadig sådan lidt vandet mælkelignende noget og nu er barnet 15 mdr.

Anmeld

20. juni 2014

Aabye

Jeg ammede kun i 2 mdr.. 
Ikke fordi jeg ikke kunne mere, men fordi jeg blev indlagt på sygehuset og fik ret store doser af morfin.. Så jeg kunne af gode grunde ikke amme mere.. 

Med nr 2 ammede jeg kan i laaaaang tid.. Tror jeg ammede ham indtil han var næsten et år... Og det var kun fordi han nægtede at tage en flaske.. Jeg ville meget gerne stoppe før, for han bed mig hver evig eneste gang jeg lagde ham til.. Og han bed hul næsten hver gang.. Så det var for mig ikke specielt rart, eller hyggeligt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.