Hvor længe kunne i amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2014

Frk.S

Jeg ammede fuldt ud i 6 måneder - derefter supplerende med det mad hun nu begyndte at få, indtil hun var omkring 11 mdr. Jeg stoppede fordi jeg synes det var ved at være tid: Hun skulle til at begynde i DP og jeg på job samt der var ikke meget mælk tilbage.

Jeg håber virkelig amningen går lige så nemt med lillesøster, som jeg synes den har gjort med Freja. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2014

liten-mamma

Godmorgen i dejlige damer.

hvor længe kunne i amme som førstegangs mødre? 

Hvilke årsager var der for at i ikke ammede længere? Hvis jeg må høre vel og mærket  

Jeg kunne amme i en måned, men kun det højre bryst "virkede". Jeg led af anoreksi under og efter graviditeten, så havde intet næring i kroppen af gi af, min datter blev aldrig mæt.

Anmeld

20. juni 2014

VIPpigen

Jeg ammede i 10 måneder, fuldt i 4 1/2 måned... Amning stoppede fordi min datter sagde stop, hun havde simpelthen ikke interessen længere når hun lå der... Hendes natflaske stoppede som 13 måneder, så gad hun heller ikke den... Natflaske var den eneste flaske hun fik siden hun var 5 måneder

Anmeld

20. juni 2014

asff

Michelle93 skriver:

Hvilke årsager var der for at i ikke ammede længere? Hvis jeg må høre vel og mærket  

Min datter er lidt over fem måneder og jeg ammer stadig OG MED BRIKKER!!! 

Anmeld

20. juni 2014

Trekløver(:

Michelle93 skriver:

Jeg ammede i 3 måneder, og ville MEGET gerne have ammet til min datter var minimum 1 år. Min amning gik galt, da jeg fik min menstruation.

Pludselig ville hun ikke tage fat, og græd og græd Kæmpede i en uge, og havde tæt kontakt til min sp, som prøvede at hjælpe mig, men hun sagde at når man får sin menstruation, så kommer man til at lugte anderledes, og mælken kan blive lidt sur i starten, og så nægter nogle babyer at spise ved brystet. Efter 1 uge med tårer, gråd og meget ømme bryster, måtte jeg give min datter en flaske. Siden den dag ville hun kun spise fra flasken om dagen, dog kunne jeg få lov at amme hende om natten. Men efter et par uger var der ikke mere mælk om natten ØV

Elskede at amme, og ønsker for alt i verden at kunne amme den næste meget længe!

Anmeld

20. juni 2014

Hulubulu86

Jeg har nu ammet I naesten 3 aar (er paa 2barn) og jeg fortsaetter mindst 1aar endnu. Jeg havde lidt
besvaer I starten med den foerste men taenkte aldrig paa det som problemer men blot at det var naturligt. Jeg tror at lysten til at amme og en positiv attitude til det kunne redde mange ammeforloeb

Anmeld

20. juni 2014

Victoria2013

Michelle93 skriver:

Hvordan reddede du amningen? Jeg vil nemlig gerne have amningen op igen ordenligt uden supplement min datter er 6 uger 

Jeg blev bare ved... hun fik flaske (men også lidt amning) omkring jul/nytår, for hun kunne simpelthen ikke koncentrere sig om at blive ammet når vi var ude hos andre - hun havde det bedst med at blive ammet hvis der var HELT ro og fred. Men med flasken kunne hun jo bedre kigge omkring... men i starten af januar begyndte jeg at amme mere igen og gik ret hurtigt tilbage til kun at amme. 

Tror bare man skal insistere... og klø på. Det er mega hårdt og man bliver så træt, men man skal bare blive ved med at tro på det. Og ikke lade sig slå ud. Husk også at hvis du bliver frustreret kan den lille mærke det og det hjælper heller ikke. Man skal virkelig prøve at være afslappet, selvom det kan være svært

Husk også at jo mere man ammer, nu mere mælk skulle der gerne komme - ved godt det ikke er sådan for alle, men for de fleste skulle det gerne passe... vi er jo designet til at amme. Hvis brysterne bliver tømt, bliver der produceret mere

Anmeld

20. juni 2014

Albertsen92

Michelle93 skriver:

Jeg har nemlig også fået svamp. Og grundet revner i brystet har jeg været nødsaget til at benytte mig af ammebrik(suttebrik), og læste nemlig frem til at det kunne nedsætte mælke produktionen. 

Jeg har ammet fuldt i 5 mdr med suttebrik lige fra dag 1, og har hele tiden haft oceaner af mælk, så det skal du ikke bekymre dig om

Anmeld

20. juni 2014

Røverdatter

Jeg har ammet og ammer stadig min dreng. Han bliver 3 år til oktober.

Havde de sædvanlige problemer i starten - overproduktion, sår/rifter, brystbetændelse (flere gange) og svamp endda.
Men blev ved og han har aldrig fået andet end ammemælk og fast føde.

Jeg tror at med den rette guide (forældre og fødsel rådgiver, ammerådgivere osv) og den rette ro og hvilr, så vil man kunne amme så længe man vil/kan.

Synes det er ærgerligt at sygepersonalet på barselsafsnit osv ikke har så stor erfaring/forstand på amningen. Der kan nærmest altid rettes op på amning så den vil fungere, men selvfølgelig vil dette være hårdt og en kamp for nogle og selvfølgelig skal det ikke være en pine dag ud og dag ind for mor og barn.

Anmeld

20. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
1. gang ammede jeg men supplerede hver gang efter med mme - det gjorde jeg i 5 uger, hvorefter jeg kun gav mme. Der var ikke mælk nok og vores dreng tog ikke på. Sp var indeover og vi havde kontrolvejning på ham hver 3 dag.

2. gang ammede jeg fuldt ud i 3 mdr., hvorefter jeg supplerende 1 mrd. og stoppede helt derefter med at amme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.