Hvor længe kunne i amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor længe kunne i amme?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.127 visninger
62 svar
41 synes godt om
20. juni 2014

Enskønhed14

Godmorgen i dejlige damer.

hvor længe kunne i amme som førstegangs mødre? 

Hvilke årsager var der for at i ikke ammede længere? Hvis jeg må høre vel og mærket  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2014

stjernehimmel

Jeg ammede i præcis 2 måneder...

Jeg gik fra at have KÆMPE overskud til fra den ene dag til den anden at været fuldstændig tørlagt for mælk.... 

Anmeld

20. juni 2014

Lililili

Jeg har sagt et halvt år. Efter 3 måneder måtte jeg dog supplerer, da der ikke var nok om aftenen og da han var et halvt år, valgte jeg at stoppe helt, da det føltes som det rigtige tidspunkt for baby og jeg 

Anmeld

20. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vores Sp pressede os til at opgive amningen og starte på MME i stedet da hun ikke mente vores søn tog nok på...

Jeg var for stresset og bange over at han ikke tog det på hun sagde han skulle så amningen var også bare gået i ged og var en kamp det meste af tiden...

Ammede i 4.5 mdr førend jeg gav helt op...

Min plan havde ellers været at amme indtil han fik tænder eller begyndte at bide...

Anmeld

20. juni 2014

Ciss

Har ammet begge mine 10 dage. De første par dage efter at mælken kom var ok, men så blev baby mere og mere urolig, sugede længere og længere. Ved dag 10 var det helt tydeligt, at de ikke fik nok. Storesøster blev vejet og var gået så meget ned i vægt, at hun blev indlagt. Lillebror var ikke gået direkte ned, men han hang ved brystet bare med små pauser og sugede og sugede og sugede uden at få mere end dråber. Efter nogen dage måtte jeg se i øjnene, at min produktion ikke kom til at gå op denne gang heller, og jeg begyndte at give nan i tillæg. Med storesøster prøvede jeg alt (!) og var indenom flere forskellige eksperter. Det meste, jeg klarede at producere var 110 ml totalt hver tredje time. Da var hun ca 5 mndr.

Anmeld

20. juni 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

jeg havde haft en meget lang og hård fødsel der endte i en slem 3 grads bristning, og så fik jeg mere eller mindre en fødselsdepression ovenpå dette, så min mælk løb aldrig til, og jeg var så ramt af smerter at jeg ikke ville spise, for tanken om at skulle på toilettet var så skræmmende. 

Min pige var meget stor og skulle suppleres med MME alligevel, og jeg både ammede, malkede ud og gav MME, så efter 14 dage med ingen mælk og en ked baby smed jeg håndklædet i ringen da der ikke var tegn på at mælken ville komme.

I dag kan jeg nok godt se at jeg kunne have gjort mere for at amme, men når man står der, og tuder hele tiden og bare har ondt, ja så gør man ikke tingene som man skal, desværre 

Anmeld

20. juni 2014

Enskønhed14

stjernehimmel skriver:

Jeg ammede i præcis 2 måneder...

Jeg gik fra at have KÆMPE overskud til fra den ene dag til den anden at været fuldstændig tørlagt for mælk.... 

Utroligt at det bare kan gå sådan fra den ene dag til den anden. 

Anmeld

20. juni 2014

Leneur

Michelle93 skriver:

Hvilke årsager var der for at i ikke ammede længere? Hvis jeg må høre vel og mærket  

Uhh, 3 1/2 måned. Jeg havde masser af mælk fra dag 1 af. Desværre fik jeg svamp i mine bryster men min læge mente ikke det var det. Jeg skulle blot lægge varme håndklæder på og sidde og lufttørre efter hver amning, så efter at have bidt tænderne sammen og tårerne trillende ned af kinderne i 2 måneder valgte jeg at give flaske i ny og næ, for lige at få en pause fra smerten men de par gange om dagen gjorde at mælkeproduktionen faldt drastisk, så jeg kun havde mælk til natten og hun startede også på grød efter de 3 1/2 måned, så der blev det flaske på fuld tid.

Anmeld

20. juni 2014

Enskønhed14

Leneur skriver:

Uhh, 3 1/2 måned. Jeg havde masser af mælk fra dag 1 af. Desværre fik jeg svamp i mine bryster men min læge mente ikke det var det. Jeg skulle blot lægge varme håndklæder på og sidde og lufttørre efter hver amning, så efter at have bidt tænderne sammen og tårerne trillende ned af kinderne i 2 måneder valgte jeg at give flaske i ny og næ, for lige at få en pause fra smerten men de par gange om dagen gjorde at mælkeproduktionen faldt drastisk, så jeg kun havde mælk til natten og hun startede også på grød efter de 3 1/2 måned, så der blev det flaske på fuld tid.

Jeg har nemlig også fået svamp. Og grundet revner i brystet har jeg været nødsaget til at benytte mig af ammebrik(suttebrik), og læste nemlig frem til at det kunne nedsætte mælke produktionen. 

Anmeld

20. juni 2014

Dulgretz

Michelle93 skriver:

Jeg ammende mine til de var 11,5 måned. Stoppede, ikke fordi de bed, men var ikke i tvivl om at de havde tænder ;-)

Kæmpede 2 måneder med at få det til at køre, og tudede over det hver dag, men så fra den ene dag til den anden, så lærte tøsen at sutte rigtigt, og så var der ikke flere problemer siden :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.