Barn bidt i DP, hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

modesty

Jeg skriver lige om ano. for ikke at udstille dpmor, hvis jeg sku blive genkendt..

Blev idag ringet op af farmor og farfar, at mit barn var blevet bidt i håndledet af dagpleje morens hund..
Det var h*n's første dag i 6 måneder, da dp har været syg..

De skulle ud og lege i haven, dagplejen moren skal hjælpe den mindste ned af et trin og mit barn løber selvfølgelig bare om i haven..
Hunden som så var i udestuen, for skubbet havedøren op .. Så uheldigvis opdager ingen at hunden er sluppet ud, og mit barn vil selvfølgelig sige Hej og eftersom der ikke er nogen til at kigge efter hunden, som i øvrigt HADER børn, wupti så bider den..

Jeg ved godt det bare er et uheld, dp er virkelig ked af det, og forsikre om det ikke sker igen.. Umiddelbart tror jeg ikke dagpleje pædagog er informeret og bliver det nok heller ikke medmindre vi gør dem opmærksom..

Mit barn har fået bidemærker på over- og under håndled, under håndled er et grimt, lidt stort sår.. Og det hele kræver at h*n skal have plaster på nogle dage, samtidig er h*n kommet på pencilin.
Jeg overvejer stærkt en sygedag med mit barn i morgen, da dp ikke har mulighed for at kontrollere om plasteret sidder ordentlig hele tiden, og det er allerede faldet af MANGE gange.

Hvad ville i gøre, hvad gør man.. Vi er utrolig glade for dp, men vi stoler på ingen måde på hunden..

Det er en virkelig alvorlig sag, og som andre skriver, synes jeg ikke at det er noget der skal ordnes internt. Der er følelser involveret, både fra din side og fra DP's side, og i en sag som den her, skal der følges nogle neutrale retningslinjer. Dagplejepædagogen skal ind over og være med til at bestemme hvilke tiltag der skal sættes i værk.

Loven siger sådan her:

"Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade (ikke
skambidning):

Hunden skal føres i fast line, max 2 meter, når den ikke holdes indelukket OG/ELLER
Hunden skal føres i forsvarlig lukket mundkurv, når den ikke holdes indelukket OG/ELLER
Hunden må kun luftes af besidder eller andre navngivne personer over 18 år OG/ELLER
Hunden må ikke luftes sammen med andre hunde OG/ELLER
Ejendommen hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,80 meter og være forsynet med en sluselåge

Erstatningskrav:

Hunden bider eller laver andre skader på mennesker eller dyr: Mindst 4000 kr." 

Hunde der bider mennesker er altså noget loven tager meget alvorligt. Og det bør du/I også gøre.

Ved du om det er sket før? Siden hun i forvejen holder den indespærret?

Jeg forstår ikke at hun både vælger at beholde hunden og fortsætte sit arbejde. Hun burde tage ansvar og vælge det ene eller det andet fra - det burde ikke være dig der står som en lus mellem to negle. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

modesty

Patriark skriver:

Skal man ikke have en stivkrampevaccination eller hvad det nu hedder?

Det får alle børn der følger vaccineprogrammet (di-te-pol - te er tetanus)

Anmeld

11. juni 2014

Hugoline.

Du skal kontakte dagplejepædagogen med det samme. Det kan ikke understreges hvor vigtigt det er.

De øvrige forældre har jo også krav på at vide, hvad de sender deres børn afsted til. Mit barn var ikke blevet afleveret der uanset hvor meget det så måtte elske dagplejen.

Anmeld

11. juni 2014

LilleChelle

Anonym skriver:

Jeg skriver lige om ano. for ikke at udstille dpmor, hvis jeg sku blive genkendt..

Blev idag ringet op af farmor og farfar, at mit barn var blevet bidt i håndledet af dagpleje morens hund..

De skulle ud og lege i haven, dagplejen moren skal hjælpe den mindste ned af et trin og mit barn løber selvfølgelig bare om i haven..
Hunden som så var i udestuen, for skubbet havedøren op .. Så uheldigvis opdager ingen at hunden er sluppet ud, og mit barn vil selvfølgelig sige Hej og eftersom der ikke er nogen til at kigge efter hunden, som i øvrigt HADER børn, wupti så bider den..

Jeg ved godt det bare er et uheld, dp er virkelig ked af det, og forsikre om det ikke sker igen.. Umiddelbart tror jeg ikke dagpleje pædagog er informeret og bliver det nok heller ikke medmindre vi gør dem opmærksom..

Mit barn har fået bidemærker på over- og under håndled, under håndled er et grimt, lidt stort sår.. Og det hele kræver at h*n skal have plaster på nogle dage, samtidig er h*n kommet på pencilin.
Jeg overvejer stærkt en sygedag med mit barn i morgen, da dp ikke har mulighed for at kontrollere om plasteret sidder ordentlig hele tiden, og det er allerede faldet af MANGE gange.

Hvad ville i gøre, hvad gør man.. Vi er utrolig glade for dp, men vi stoler på ingen måde på hunden..

Nu har jeg ikke læst alle de andre svar.

Men kunne se at en af de første var enig med mig - selvfølgelig skal du anmelde det, og kræve hunden aflivet. Hvad sker der ikke næste gang? 

Hvis knægten ikke har gjort hunden noget, så har hunden ikke ret til at bide og derfor vil jeg kræve den aflivet. 

Anmeld

11. juni 2014

Mama2012

Du skal melde det til dagplejepædagogen med det samme! Det er en virkelig alvorlig sag som IKKE må tages let. 

Jeg er chokeret over at det er sket og kan slet ikke på nogen måde forestille mig, hvordan jeg selv ville reagere... Tror jeg havde lavet en meget ikke-konstruktiv scene.

Desuden er jeg fuldstændig uforstående overfor hvordan en dagpejemor kan have en hund, der ikke er kan lide børn - det er FULDSTÆNDIG UACCEPTABELT i min bog!!!

Håber din lille pode er ok og ikke for rystet over oplevelsen. Måske du skulle bede om at få ham flyttet til en anden dagplejemor?

Anmeld

11. juni 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Jeg synes, at du skal informere dagplejepædagogen.. Vis billederne til hende og sig at du simpelthen ikke tør aflevere dit barn der igen, af frygt for, at det skal ske igen..

Det skal tages seriøst - det kunne have gået grueligt galt!!

Som dagplejer har man da heller ikke dyr der ikke kan lide børn, medmindre de kan "bures inde" - uden det skal lyde voldsomt..

Håber din purk snart er klar på løjer igen, kæmpe kram herfra!

Anmeld

11. juni 2014

Mille82

Som hundeejer, så ville jeg sende det videre til dp pædagogen.

Der er forskel på bid, det der er ikke bare en markering fra hunden hvor den siger fra. Den har bidt til, den har bidt hul.

Jeg vil gå så langt, så et nap ikke havde betydet så meget, men det at den bider til og bider hul, det viser at den mener det.  

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

Status indtil videre, er at vi havde håbet at dp selv ville indberette 'uheldet', men dette er ikke sket.

Samtidig har kæresten været imod at vi skulle gøre mere, fordi han mente at dp helt klart nok skulle sørge for at dette ikke skete igen, han havde en masse undskyldninger.. (At jeg begriber hvordan man kan tænke som ham)

Men idag efter at have været et smut forbi dp for at hente barnevognen, vores barn er blevet beholdt hjemme.. Kunne jeg pludselig mærke med mig selv at jeg ville IKKE være tryg ved mit barn skulle være der medmindre at dagpleje pædagogerne have sagt HELT OK for sikkerheden..
Derudover var der slet ingen tvivl om at mit barn tydeligvis er blevet skide bange for hunden, men desværre gælder det også mormors hund..

Men vi tager en snak med dp mor idag, hvor vi simpelthen fortæller hende at vi forventer hun selv indberetter uheldet, hvor efter vi selv vil have mulighed for at snakke med pædagogerne. Indtil der er en afklaring bliver vores barn holdt hjemme..

Vi vil ikke tvinge at hunden skal aflives, MEN det skal have konsekvenser og det må bare under ingen omstændigheder ske igen.. Kæresten har skiftet mening, heldigvis.. Men det krævet at snakke med et andet barns far..

Jeg ved godt vi burde have reageret allerede igår, men vi valgte især efter pres fra kæresten at slå koldt vand i blodet og tænke tingene igennem, inden der blev sagt og krævet for meget..

Og lægen er indover, h*n følger de alm. Vacciner og har derfor stivkrampe .. H*n får pencilin og vi må ofte skifte plaster, da de sidder lige i håndledet hvor det hurtig går løs igen.. Ellers fejler humøret intet..

Anmeld

11. juni 2014

Anonym trådstarter

Mille82 skriver:

Som hundeejer, så ville jeg sende det videre til dp pædagogen.

Der er forskel på bid, det der er ikke bare en markering fra hunden hvor den siger fra. Den har bidt til, den har bidt hul.

Jeg vil gå så langt, så et nap ikke havde betydet så meget, men det at den bider til og bider hul, det viser at den mener det.  

Ja den har desværre fået bidt hul på begge sidder af håndledet, værst er det på undersiden, ca 1 cm langt og 2-3 mm. Tykt og skal konstant holdes sammen med plaster for det ikke går op.. Hvilket kommer til at resultere i et grimt ar for altid..

Vi har fået afvide af en anden dp mor at selv et bid fra et barn skal indberettes

Anmeld

11. juni 2014

SandraXOXO

Er der en update?
Håber godt nok du har kontaktet dp pædagogen. Det er ikke op til dig at beslutte noget, det er din pligt at kontakte dp pædagogen når der sker så store ting som det her er. Jeg ville aldrig sende mit barn til den dp igen. Hvad fanden tænker hun på? Et er at have en hund der hader børn og så ta chancen og gamble med andres små børns sikkerhed- men at prøve at lægge låg på når der så først ER sket noget! Hun tænker på sin hund frem for sine dp børn? Helt ærligt, nu er jeg selv hundeejere og jeg elsker min hund, men børns sikkerhed er vigtigere for mig end hunden, altid! Der er skal dælme meget til før en hund bider til så der går hul så den har jo ikke bare markeret- den har været direkte aggrassiv og bidt til. Og det er meget meget slemt. Hvis jeg havde børn i den dp ville jeg godt nok forvente at vi forældre informerede hinanden om den slags og at sagden kom hen til dp pædagogen.

Håber din seje rolling klare det godt og ikke får grimme ar og frygt for hunde med i bagagen. Øv for en oplevelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.