Barn bidt i DP, hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.690 visninger
63 svar
116 synes godt om
10. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige om ano. for ikke at udstille dpmor, hvis jeg sku blive genkendt..

Blev idag ringet op af farmor og farfar, at mit barn var blevet bidt i håndledet af dagpleje morens hund..
Det var h*n's første dag i 6 måneder, da dp har været syg..

De skulle ud og lege i haven, dagplejen moren skal hjælpe den mindste ned af et trin og mit barn løber selvfølgelig bare om i haven..
Hunden som så var i udestuen, for skubbet havedøren op .. Så uheldigvis opdager ingen at hunden er sluppet ud, og mit barn vil selvfølgelig sige Hej og eftersom der ikke er nogen til at kigge efter hunden, som i øvrigt HADER børn, wupti så bider den..

Jeg ved godt det bare er et uheld, dp er virkelig ked af det, og forsikre om det ikke sker igen.. Umiddelbart tror jeg ikke dagpleje pædagog er informeret og bliver det nok heller ikke medmindre vi gør dem opmærksom..

Mit barn har fået bidemærker på over- og under håndled, under håndled er et grimt, lidt stort sår.. Og det hele kræver at h*n skal have plaster på nogle dage, samtidig er h*n kommet på pencilin.
Jeg overvejer stærkt en sygedag med mit barn i morgen, da dp ikke har mulighed for at kontrollere om plasteret sidder ordentlig hele tiden, og det er allerede faldet af MANGE gange.

Hvad ville i gøre, hvad gør man.. Vi er utrolig glade for dp, men vi stoler på ingen måde på hunden..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Kløver

Jeg ville ikke synes det er ok, for hvordan sikrer hun det ikke sker igen, skal man som dagplejer have hund må det være en som netop er god og børnevenligt og har hunden bidt kan man da ikke stole på det ikke sker igen. Havde vores egen hund bidt en af ungerne var det no go, og samme forventning har jeg til dp, mine unger eller hunden 

Anmeld

10. juni 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Jeg skriver lige om ano. for ikke at udstille dpmor, hvis jeg sku blive genkendt..

Blev idag ringet op af farmor og farfar, at mit barn var blevet bidt i håndledet af dagpleje morens hund..

De skulle ud og lege i haven, dagplejen moren skal hjælpe den mindste ned af et trin og mit barn løber selvfølgelig bare om i haven..
Hunden som så var i udestuen, for skubbet havedøren op .. Så uheldigvis opdager ingen at hunden er sluppet ud, og mit barn vil selvfølgelig sige Hej og eftersom der ikke er nogen til at kigge efter hunden, som i øvrigt HADER børn, wupti så bider den..

Jeg ved godt det bare er et uheld, dp er virkelig ked af det, og forsikre om det ikke sker igen.. Umiddelbart tror jeg ikke dagpleje pædagog er informeret og bliver det nok heller ikke medmindre vi gør dem opmærksom..

Mit barn har fået bidemærker på over- og under håndled, under håndled er et grimt, lidt stort sår.. Og det hele kræver at h*n skal have plaster på nogle dage, samtidig er h*n kommet på pencilin.
Jeg overvejer stærkt en sygedag med mit barn i morgen, da dp ikke har mulighed for at kontrollere om plasteret sidder ordentlig hele tiden, og det er allerede faldet af MANGE gange.

Hvad ville i gøre, hvad gør man.. Vi er utrolig glade for dp, men vi stoler på ingen måde på hunden..

min holdning er og vil altid være, at en hund der bider på den måde, altså hvor man både skal have plaster og medicin, ja så skal den altså aflives. jeg ville ikke turde sende mit barn afsted tror jeg, men det er jo heller ikke bare lige til når man har job osv... øv en ærgelig situation og øv at dit barn skulle opleve det 

Anmeld

10. juni 2014

Bianka

Anonym skriver:

Jeg synes du skal kontakte dagplejepædagogen, og informere om situationen, selv om du er glad for dagplejemoderen. Du kan måske være med til at forhindre at hunden bider igen. Dagplejemoderen kan jo ikke forsikre dig om, at hunden ikke bider igen, eller bider et andet barn - dyr er jo ligesom mennesker af og til uforudsigelige.

Selv om det var et uheld, synes jeg det er under al kritik at dagplejemoderen ikke har sin hund forsvarligt lukket inde og især når den så ovenikøbet hader børn.

K.

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg ville ikke synes det er ok, for hvordan sikrer hun det ikke sker igen, skal man som dagplejer have hund må det være en som netop er god og børnevenligt og har hunden bidt kan man da ikke stole på det ikke sker igen. Havde vores egen hund bidt en af ungerne var det no go, og samme forventning har jeg til dp, mine unger eller hunden 

Vi synes selvfølgelig heller ikke det er ok på nogen tænkelig måde..

Men lige præcis fordi vi og vores barn er SÅ glade for den dagpleje mor, vil vi havde det utrolig skidt med at anmelde hende eller hendes hund..

Og som jeg gjorde kæresten opmærksom på, havde det været vores egen eller en tilfældig fra gaden havde vi uden tvivl påkrævet at hunden blev aflivet.. Og det der for mig gør det værre er at hunden er en dp hund.

Anmeld

10. juni 2014

StudPsyk

Jeg plejer at være rimelig large, men lige her står jeg godt nok af! Jeg synes det er dybt godnat at have en hund der er børnefjensk, når man har et arbejde i HJEMMET hvor hunden er, som faktisk KUN handler om små børn, som ofte ikke er gamle nok til at forstå at holde afstand! Og i denne her sammenhæng især er et bid bare et bid for meget. Jeg ville ikke aflevere mit barn der igen før hun enten havde fundet nogen der kunne overtage sin hund eller sikret sig, at hunden ikke var hjemme i den time hun havde åbent som DP. Jeg synes det er så uansvarligt - hun kan ikke garantere det ikke sker igen, hvad hvis der lige er et lille uopmærksomt øjeblik i fremtiden? Hvad hvis det sker igen, denne gang langt værre (selvom jeg synes skaden på dit barn er slemt nok i sig selv). Hvad nu hvis hunden angriber et barn i ansigtet og barnet er vansiret for evigt?

Det er ikke for at male fanden på væggen, men hunde der ikke kan lide børn skal tages meget alvorligt, og som sagt, Jeg ville nægte at aflevere mit barn der imens hunden var hjemme, især nu den har bidt fra sig!

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

min holdning er og vil altid være, at en hund der bider på den måde, altså hvor man både skal have plaster og medicin, ja så skal den altså aflives. jeg ville ikke turde sende mit barn afsted tror jeg, men det er jo heller ikke bare lige til når man har job osv... øv en ærgelig situation og øv at dit barn skulle opleve det 

Havde det været vores egen eller en tilfældig fra gaden havde vi påkrævet den blev aflivet.. Men det virker bare forkert i denne situation, men ja, dagpleje pædagog skal nok informeres..

Anmeld

10. juni 2014

FruJacobsen

Sikke en grim oplevelse! For det første var jeg blevet vred over, at dp-mor ikke ringer med det samme og fortæller, hvad der er sket - ville have hentet mit barn med det samme. Og så ville jeg ikke sende mit barn derned mere...Det ville jeg ikke turde. Skal hunde, der har bidt, iøvrigt ikke aflives jvf. hundeloven? Og særligt da, når den har bopæl, hvor det forventes at ens barn er i trygge hænder...blev du ikke rasende, da du fandt ud af det?

Anmeld

10. juni 2014

Leneur

Anonym skriver:

Synes det er meget mærkeligt at være dpmor med en hund der ikke kan lide børn... Uagtet om man er glad for hende eller ej. Ville jeg ikke turde sende mit barn hen til hende igen. For i et ubevogtet øjeblik vil skaden kunne ske igen og næste gang måske meget værre end denne.
For nogle år siden blev min far bidt i næsen af en kammerats hund og fik penicillin direkte i åren og et 5 cm langt dybt ar ( har en stor næse) Vi har alle sagt nej til at besøge ham hvis hunden er der. For tænk nu hvis det havde været min dengang 2-årige datter. Hun var da ikke sluppet så heldigt fra sådan et bid.

Anmeld

10. juni 2014

Aabye

Det er simpelthen ikke okay.. Jeg havde krævet den aflivet, havde kontaktet pædagogen fra kommunen som holder opsyn, og havde nægtet at aflevere mit barn der igen, før hunden var fjernet..

Vi har selv hund, vores yngstes tidligere dagplejemor havde hund, som rendte blandt ungerne.. Selvfølgelig kun med opsyn.. 
Min grænse går når hunden bider ud efter ungerne, især hvis de får fat.. Men selv der er der en hårfin grænse.. Herhjemme er det sådan, at knurre hunden, så får ungerne en skideballe.. Men det er fordi jeg kender min egen hund så godt, og ved at børn kan gøre ALT ved hende.. Vi har oplevet et par gange at hun har knurret af ungerne, men det er fordi de simpelthen har trådt over hendes grænser..

Barnet kan også sagtens selv være skyld i det.. Men når det omhandler dagplejerens hund, som hun VED er knap så børnevenlig, så har man hunden lukket inde så den IKKE har mulighed for at komme ud til ungerne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.