Barn bidt i DP, hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

hesøth

Anonym skriver:

Hun har været ude og kigge efter hunde hegn som skal sætte op i forbindelse med børnegitter.. Også skal manden i huset være mere indover hunden og dørene imens børnene er ude.. Det var sådan hun ville sikre det ikke skete igen..

Men det er da slet ikke dig, der skal vurdere hendes tiltag. Det er Kommunen og dagplejepædagogen. Hvis de ikke allerede er informeret, så SKAL det gøres....det er ikke dit ansvar at godkende sikkerheden omkring børnene!

Når Kommunen har godkendt sikkerheden, så kan du herefter vurdere om du har tillid til at hun kan passe dit barn forsvarligt fremover!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

isabellasmor

Ved ikke om det er skrevet, men tænkte lidt over det,  og hvis nu jeg havde været mor til et af de andre børn i dit barns dp, og du ikke havde reagere velvidende at det kun er dig og dp der kender til hændelsen, så ville jeg satme blive .... gal/skuffet.  Det er jo også de andre børn der kan risikere at blive bidt ! Synes faktisk det er din pligt at gå videre med det nu hvor du kender til det, når nu ingen andre gør... 

Anmeld

11. juni 2014

Patriark

Anonym skriver:

Jeg skriver lige om ano. for ikke at udstille dpmor, hvis jeg sku blive genkendt..

Blev idag ringet op af farmor og farfar, at mit barn var blevet bidt i håndledet af dagpleje morens hund..
Det var h*n's første dag i 6 måneder, da dp har været syg..

De skulle ud og lege i haven, dagplejen moren skal hjælpe den mindste ned af et trin og mit barn løber selvfølgelig bare om i haven..
Hunden som så var i udestuen, for skubbet havedøren op .. Så uheldigvis opdager ingen at hunden er sluppet ud, og mit barn vil selvfølgelig sige Hej og eftersom der ikke er nogen til at kigge efter hunden, som i øvrigt HADER børn, wupti så bider den..

Jeg ved godt det bare er et uheld, dp er virkelig ked af det, og forsikre om det ikke sker igen.. Umiddelbart tror jeg ikke dagpleje pædagog er informeret og bliver det nok heller ikke medmindre vi gør dem opmærksom..

Mit barn har fået bidemærker på over- og under håndled, under håndled er et grimt, lidt stort sår.. Og det hele kræver at h*n skal have plaster på nogle dage, samtidig er h*n kommet på pencilin.
Jeg overvejer stærkt en sygedag med mit barn i morgen, da dp ikke har mulighed for at kontrollere om plasteret sidder ordentlig hele tiden, og det er allerede faldet af MANGE gange.

Hvad ville i gøre, hvad gør man.. Vi er utrolig glade for dp, men vi stoler på ingen måde på hunden..

Skal man ikke have en stivkrampevaccination eller hvad det nu hedder?

Anmeld

11. juni 2014

B&J

håber dit barn har fået en stivkrampevaccination

jeg elsker dyr og børn mit i dette sted vil jeg100% få den hund aflivet det der er slet ikke okay at den bider børn og det med de ikke har set den sippe ud hvad så med en anden gang det kunne ha været meget meget være

noget helt andet er jeg håber dit barn har det okayog dit barn lære at hund slet ikke er onde som den her

Anmeld

11. juni 2014

Lullaby

Hvis en hund bider, ikke napper, uprovokereg, skal den aflives. Jeg elsker hunde men hvis en hund bider uden provokation så er den til fare. Desuden forstår jeg slet ikke man kan være dp mor med en børnehadende hund..

Anmeld

11. juni 2014

ømor34

Hej!
Hvor var det synd for dit barn. Jeg ville som andre skriver også kontakte dagplejepædagogen af flere grunde. For det første for, at de ved hvad der sker. For det andet for at få dem til at garantere, at nu er sikkerheden omkring hunden i top, hvis de da ikke forlanger den aflivet. For det tredje for, at de sørger for at de andre forældre bliver orienteret om hændelsen, samt hvad der skal ske i forhold til hunden. For som en anden skriver, hvis jeg var forældre til et af de andre børn i den dagpleje, ja så ville jeg da gerne vide, at der var en hund, som den du beskriver.

Jeg håber at dit lille pus har det godt, og så vil jeg da gerne have en Update på hele den historie

kram til guldklumpen herfra med ønsket om god bedring

Ømor34

Anmeld

11. juni 2014

Pikku Myy

Patriark skriver:

Skal man ikke have en stivkrampevaccination eller hvad det nu hedder?

Hvis barnet følger vaccinationsprogrammet, har han/hun en stivkrampevaccination

Anmeld

11. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Som udgangspunkt ville jeg heller ikke kræve hunden aflivet ud fra det, jeg har forstået om bidet her (at barnet er gået hen til hunden og måske overtrådt en grænse). Hvis hunden derimod var løbet hen til barnet og havde bidt helt umotiveret, ville jeg kræve aflivning.

Jeg ville dog kontakte dagplejepædagogen og have garanti for, at hunden ikke længere ville være der, når DP har åbent. En børnefjendsk hund og et arbejde som DP hænger bare ikke sammen i min Verden.

Vores datters DP har også en hund, som er glad for børn, og børnene er glade for den, men den er aldrig alene med børnene. Skulle den en dag bide et af børnene, vil jeg kræve, at den ikke længere fik lov at være der i DP åbningstid, da en hund der ikke kan lide børn, ikke skal være sammen med børn, og så må DP finde en løsning. Hvis hun vil arbejde med børn i eget hjem, kommer børnenes ve og vel altså i første række i den tid, de er der, og så må hunden have et andet hjem, være et andet sted i åbningstiden, aflives eller, hvad hun nu kan finde af løsning. Den skal ikke være i hjemmet samtidig med børnene.

Anmeld

11. juni 2014

Tystys14

Jeg ville simpelthen blive så gal hvis det var mit barn  Det bare slet ikke i orden, den hund skulle lægges til at sove, især når hende der har den arbejder med børn omkring hunden. (Kan godt være de normalt er skilt fra hinanden, men det kan jo gå galt igen...!) 

helt ærlig, tænk hvis dit barn ikke havde overlevet det ? Den kunne jo lige så godt havde fortsat!!! Ingen tolerance der fra min side. (Kan også ende med dit barn nu får en angst for hunde) 

go bedribg til dit barn, og bliv hjemme en enkelt dag med ham/hende. 

Anmeld

11. juni 2014

MorDk

Mit barn skulle slet ikke gå i den dagpleje. Jeg var blevet så GAL hvis mit barn var blevet bidt af dagplejens hund som IKKE kan lide børn. Ej men der er jeg bare slet ikke LARGE på nogen måde! Hvad kunne der ikke være sket?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.