Som udgangspunkt ville jeg heller ikke kræve hunden aflivet ud fra det, jeg har forstået om bidet her (at barnet er gået hen til hunden og måske overtrådt en grænse). Hvis hunden derimod var løbet hen til barnet og havde bidt helt umotiveret, ville jeg kræve aflivning.
Jeg ville dog kontakte dagplejepædagogen og have garanti for, at hunden ikke længere ville være der, når DP har åbent. En børnefjendsk hund og et arbejde som DP hænger bare ikke sammen i min Verden.
Vores datters DP har også en hund, som er glad for børn, og børnene er glade for den, men den er aldrig alene med børnene. Skulle den en dag bide et af børnene, vil jeg kræve, at den ikke længere fik lov at være der i DP åbningstid, da en hund der ikke kan lide børn, ikke skal være sammen med børn, og så må DP finde en løsning. Hvis hun vil arbejde med børn i eget hjem, kommer børnenes ve og vel altså i første række i den tid, de er der, og så må hunden have et andet hjem, være et andet sted i åbningstiden, aflives eller, hvad hun nu kan finde af løsning. Den skal ikke være i hjemmet samtidig med børnene.
Anmeld