Barn bidt i DP, hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville spørge ind til hvad hun vil gøre af ændringer for at sikre sig/garantere mig at det aldrig vil ske igen! 

Men hvis jeg ikke stolede på det aldrig vil ske igen, ville jeg ikke sende mit barn afsted. 

Hun har været ude og kigge efter hunde hegn som skal sætte op i forbindelse med børnegitter.. Også skal manden i huset være mere indover hunden og dørene imens børnene er ude.. Det var sådan hun ville sikre det ikke skete igen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

tarkoflen

En hund der bider skulle aldrig være i nærheden af mit barn igen og jeg synes ærlig talt det er uansvarligt af dp ikke at aflive den!

Når det er sagt synes jeg du/l skal tage en god snak med hende og høre om hun har meldt det til pædagogen. Hvis hun ikke har så ville jeg bede hende gøre det og ellers ville jeg selv gøre det!

Den hund skal ikke være hjemme når der er børn i huset, hvis hun påtænker at beholde den! Det ville jeg aldrig gå med til! Næste gang er det måske et barn der åbner døren eller noget andet der gør at den alligevel kommer ud i et ubevogtet øjeblik og det er ikke ok!

Og jeg vil lige tilføje at jeg elsker hunde, men jeg accepterer ikke hunde der bider

God bedring med armen.

Anmeld

10. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hun har været ude og kigge efter hunde hegn som skal sætte op i forbindelse med børnegitter.. Også skal manden i huset være mere indover hunden og dørene imens børnene er ude.. Det var sådan hun ville sikre det ikke skete igen..

Så må du vurdere om du kan give dig tilfreds med den løsning eller om du har flere tiltag du tænker hun kan gøre. 

Anmeld

10. juni 2014

Kløver

Anonym skriver:

De kan ikke sikre hunden bedre end de gør nu i eget hjem. Medmindre de sætter endnu flere barrikader op hvilket betyder at børnenes legeområde bliver mindre .. Desværre ..

Så var den ikke gået her, mine unger er vigtigst, og hvos jeg ikke ville tage chancer med min egen, ville jeg absolut heller ikke med en andens hund, men forstår slet ikke hun vil beholde hunden efter det, en hund som på den måde kan finde på at bide skal bare ikke bære i nærheden af børn 

Anmeld

10. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Det ikke OK! jeg vil aldrig sende mit barn et sted hvor der var en chance for at han vil blive bidt af hund. Den chanc tager jeg simpelthen ikke. Det skal anmeldes ! Også til politiet.

Anmeld

10. juni 2014

moaren

Anonym skriver:

Sådan en vovse tager ikke skade af at være lukket inde på et værelse mens der er børn i hjemmet. Hvis ikke hunden kan holdes væk fra børnene, så må der findes en anden løsning. 

Rigtig god bedring til den lille arm. 

Anmeld

10. juni 2014

FruJacobsen

Anonym skriver:

Det eneste jeg faktisk blev rasende over, var at jeg ikke blev kontaktet af dagpleje moren, efter som jeg står som første kontakt-person.. Men at hun kontakter farmor.. Jeg hører på intet tidspunkt fra dp før jeg selv ringer her til aften..

Den første følelse der røg igennem var mig at jeg skulle hjem og trøste mit barn, jeg ville være der.. Jeg blev 'snydt' for læge besøget, og at hente mit grædende barn.. Fordi jeg ikke blev kontaktet før det hele var overstået..

Men mest af alt var jeg dybt ulykkelig over mit barn skulle opleve dette..

Hun har sikkert været nervøs for at konfrontere dig direkte, da hun godt ved, at den er gal....jeg kan godt forstå, at du er ked af, at dit barn skulle have den oplevelse og at du så ikke bliver kontaktet som den første. Jeg synes det er vigtigt, at du kontakter dagplejepædagogen og fortæller, hvad der er sket. Og så er jeg stadig ikke i tvivl om, at jeg aldrig ville sende mit barn derned igen. Tænk hvis hunden får fat i ansigtet næste gang :/ børn er jo i en ret udsat højde...

Anmeld

10. juni 2014

esioul

Anonym skriver:

Jeg skriver lige om ano. for ikke at udstille dpmor, hvis jeg sku blive genkendt..

Blev idag ringet op af farmor og farfar, at mit barn var blevet bidt i håndledet af dagpleje morens hund..
Det var h*n's første dag i 6 måneder, da dp har været syg..

De skulle ud og lege i haven, dagplejen moren skal hjælpe den mindste ned af et trin og mit barn løber selvfølgelig bare om i haven..
Hunden som så var i udestuen, for skubbet havedøren op .. Så uheldigvis opdager ingen at hunden er sluppet ud, og mit barn vil selvfølgelig sige Hej og eftersom der ikke er nogen til at kigge efter hunden, som i øvrigt HADER børn, wupti så bider den..

Jeg ved godt det bare er et uheld, dp er virkelig ked af det, og forsikre om det ikke sker igen.. Umiddelbart tror jeg ikke dagpleje pædagog er informeret og bliver det nok heller ikke medmindre vi gør dem opmærksom..

Mit barn har fået bidemærker på over- og under håndled, under håndled er et grimt, lidt stort sår.. Og det hele kræver at h*n skal have plaster på nogle dage, samtidig er h*n kommet på pencilin.
Jeg overvejer stærkt en sygedag med mit barn i morgen, da dp ikke har mulighed for at kontrollere om plasteret sidder ordentlig hele tiden, og det er allerede faldet af MANGE gange.

Hvad ville i gøre, hvad gør man.. Vi er utrolig glade for dp, men vi stoler på ingen måde på hunden..

Puha det er ikke en sjov en og hvor er det synd for barnet

Jeg tror jeg ville tage en lang snak med dagplejemoderen uden at involvere andre i første omgang.

At hun har den hund og job som dagplejer giver ingen mening. Men det er et uheld (et meget uheldigt et af slagsen) - som slet ikke burde kunne ske.

Jeg tror ikke jeg vil kræve hunden aflivet, men hjemmet skulle i hvert fald sikres så hunden er langt væk fra børnene og en snak med dagplejermoderen.

Måske jeg ville tænke anderledes hvis det var mig selv der var berørt af det

Anmeld

10. juni 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Puha, hvor jeg føler med jer! Sejt at jeres barn takler det så flot! 

Hunde bider ikke bare sådan uden grund. Der kan være mange grunde, men der er altid en og ingen af dem, er fordi hunden er ondsindet. Det kan være hunden er syg eller føler sig truet. Selvom hunde ikke umiddelbart virker til at være aggressive, når de bliver trukket i halen for eksempel, så viser de ofte alligevel ubehag. Vi overser bare mange af deres signaler og opdager dem først når hunden reagerer meget aggressivt. Problemet er med børn, at de selvfølgelig slet ikke kan aflæse hundens signaler, så de er meget udsatte, især fordi de ofte er i højde med hunden.

Selvom barnet muligvis har overskredet hundens grænser, så skal det dog ikke accepteres at hunden agerer aggressivt overfor børn. Nu er det et uheld, børnene er ikke normalt sammen med hunden uden opsyn, så det vil formentlig ikke ske igen. Mindre børn bør ikke være uden opsyn med hunde. Jeg synes dog, hvis i stadig har mod på at komme ved dagplejen, at i skal anbefale ejeren at søge hjælp hos en dyrlæge eller anden professionel, der kan kigge på hunden. For det første, for at undersøge om den er helt rask og dernæst skal der ses på hundens generelle reaktionsmønstre og adfærd. Derudover ville jeg helt sikkert se på hvordan man bedst sikre at hunden ikke får adgang til børnene, så selv hvis lågen går op, at der er en anden sikkerhedsforanstaltning. 

Anmeld

10. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Personligt ville jeg aldrig kræve at hunden blev aflivet medmindre det virkelig var et alvorligt bid (og ja, er en af dem, der er mod hundeloven). 

Men kan simpelthen ikke forstå hvorfor din DP har en hund, der ikke er 110% børnevenlig. Hunde skal have lov til ikke at kunne lide børn - men så skal de ikke være i et hjem hvor der er børn!

Synes det er godt at din DP forsøger at gøre noget for at forhindre at der skulle ske igen. Men jeg ville nok være mere tryg ved en indhegnet gård eller lignende. Men tænker at DP fremover vil være meget opmærksom på hunden, så tænker at børnene er i sikkerhed fremover. Dog skal de ikke pludselig begynde at slække på sikkerheden senere.

Tror at din DP evt har ladet være med at kontakte dig af to grunde: 1. Hun har været bange for at sige det, evt. Skammet sig ekstremt meget.       2. At nogle mødre somme tider bliver for pyldrede omkring deres børn når der sker noget, hvilket gør at de så bliver mærkede af situationen. 

Men kan nu godt forstå at du er sur over at hun ikke selv har kontaktet dig. Det er dit barn og du har ret til at vide det som den første! Du bør evt sige det til hende på en stille og rolig måde. 

håber at I finder ud af det. Og at du igen bliver tryg ved at sende dit barn afsted. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.