Barn bidt i DP, hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2014

Fuglemor

Vores dp mor har hun og den har et indhentet område i haven samt i huset. Hun passer meget på at børnene ikke kommer til den. Og den elsker børn og børnene elsker den. Men havde den bidt mit barn så havde jeg krævet den ikke var i hjemme når hun havde børn. Det er sku ikke i orden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Syntes det er et meget voldsomt bid, og jeg ville heller ikke aflevere mit barn der igen. En hund der HADER børn og som bider skal efter min mening, aflives. Jeg elsker hunde, men bide, det skal de bestemt ikke og slet ikke når man er DP. 

Håber din barn har det godt efter omstændighederne, og slipper uden de store men... 

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

FruJacobsen skriver:

Sikke en grim oplevelse! For det første var jeg blevet vred over, at dp-mor ikke ringer med det samme og fortæller, hvad der er sket - ville have hentet mit barn med det samme. Og så ville jeg ikke sende mit barn derned mere...Det ville jeg ikke turde. Skal hunde, der har bidt, iøvrigt ikke aflives jvf. hundeloven? Og særligt da, når den har bopæl, hvor det forventes at ens barn er i trygge hænder...blev du ikke rasende, da du fandt ud af det?

Det eneste jeg faktisk blev rasende over, var at jeg ikke blev kontaktet af dagpleje moren, efter som jeg står som første kontakt-person.. Men at hun kontakter farmor.. Jeg hører på intet tidspunkt fra dp før jeg selv ringer her til aften..

Den første følelse der røg igennem var mig at jeg skulle hjem og trøste mit barn, jeg ville være der.. Jeg blev 'snydt' for læge besøget, og at hente mit grædende barn.. Fordi jeg ikke blev kontaktet før det hele var overstået..

Men mest af alt var jeg dybt ulykkelig over mit barn skulle opleve dette..

Anmeld

10. juni 2014

Kløver

Anonym skriver:

Havde det været vores egen eller en tilfældig fra gaden havde vi påkrævet den blev aflivet.. Men det virker bare forkert i denne situation, men ja, dagpleje pædagog skal nok informeres..

Det forstår jeg ikke, hvorfor er der forskel på en hund fra gaden og hendes, netop i hendes situation har hu. Alt mulighed for at dæleme hund fra børnene hvis hun ved den ikke kan lide børn og hun har alle forholdsregler osv på sin side, alle muligheder, hvor en fremmed hund på gaden kan være mere uskyldig hvis et fremmed barn feks løber hen til hunden og den bider i frygt og forsvar. (Siger ikke eet ville være ok, forstår bare slet ikke argumentationen) 

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

Inger skriver:

Syntes det er et meget voldsomt bid, og jeg ville heller ikke aflevere mit barn der igen. En hund der HADER børn og som bider skal efter min mening, aflives. Jeg elsker hunde, men bide, det skal de bestemt ikke og slet ikke når man er DP. 

Håber din barn har det godt efter omstændighederne, og slipper uden de store men... 

Umiddelbart er h*n ikke mærket af det, derimod er h*n meget stolt af h*n nu kan vise plaster frem..

Dog var vi lige forbi mormor som har en større hund, og den var h*n blevet lidt bange for..

Ellers er h*n ok, dog bliver særligt et af sårene til et grimt ar ..

Anmeld

10. juni 2014

Isabella_mor

jeg ville ikke være tryg ved at sende mit barn i en dagpleje hvor han var blevet bidt før. 

ikke at jeg kræver at hunden skal aflives, for der er jeg altså imod alt det aflivning. men så må der tages nogle forholdsregler.. ellers må mit barn flytte DP.. 

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Det forstår jeg ikke, hvorfor er der forskel på en hund fra gaden og hendes, netop i hendes situation har hu. Alt mulighed for at dæleme hund fra børnene hvis hun ved den ikke kan lide børn og hun har alle forholdsregler osv på sin side, alle muligheder, hvor en fremmed hund på gaden kan være mere uskyldig hvis et fremmed barn feks løber hen til hunden og den bider i frygt og forsvar. (Siger ikke eet ville være ok, forstår bare slet ikke argumentationen) 

Tror det er fordi vi kender hende og er så glade for hende..
Men ja vi er fuldstændig enige, konsekvensen burde være meget mere konsekvent lige præcis hos dp også så det ikke sker igen..

Men vi kontakter dagpleje pædagogen i morgen og hører hvordan vi lige skal forholde os, og hvad der skal gøres..

Anmeld

10. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville spørge ind til hvad hun vil gøre af ændringer for at sikre sig/garantere mig at det aldrig vil ske igen! 

Men hvis jeg ikke stolede på det aldrig vil ske igen, ville jeg ikke sende mit barn afsted. 

Anmeld

10. juni 2014

Kløver

Anonym skriver:

Tror det er fordi vi kender hende og er så glade for hende..
Men ja vi er fuldstændig enige, konsekvensen burde være meget mere konsekvent lige præcis hos dp også så det ikke sker igen..

Men vi kontakter dagpleje pædagogen i morgen og hører hvordan vi lige skal forholde os, og hvad der skal gøres..

Det behøver jo ikke være en flytning som er løsningen, men e. Sikring af feks hunden 

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Det behøver jo ikke være en flytning som er løsningen, men e. Sikring af feks hunden 

De kan ikke sikre hunden bedre end de gør nu i eget hjem. Medmindre de sætter endnu flere barrikader op hvilket betyder at børnenes legeområde bliver mindre .. Desværre ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.