Veninde synes ikke godt om billeder af baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2014

B&J

Anonym skriver:

Spørge hende hvorfor hun ikke synes godt om mine billeder? Det ville da være plat?

det er bestemt ikke plat, spørg hende hvorfor hun ikke syntes godt om billederne og hvorfor hun ikke viser nogen form for interesse for jeres barn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2014

modesty

B&J skriver:

det er bestemt ikke plat, spørg hende hvorfor hun ikke syntes godt om billederne og hvorfor hun ikke viser nogen form for interesse for jeres barn 

Jeg synes ærligt talt at det er plat at spørge om hvorfor nogen ikke synes godt om billeder på fb. Ligesom jeg også synes det er plat når folk opretter anonyme tråde herinde og brokker sig over at folk ikke liker deres billeder. 

Hvis en af mine veninder spurgte mig hvorfor jeg ikke liker hendes billeder på fb, så ville jeg først blive irriteret, og dernæst ville jeg blive bekymret for hendes selvværd og den vægt hun lægger på fb-fotos. 

Anmeld

27. maj 2014

B&J

modesty skriver:

Jeg synes ærligt talt at det er plat at spørge om hvorfor nogen ikke synes godt om billeder på fb. Ligesom jeg også synes det er plat når folk opretter anonyme tråde herinde og brokker sig over at folk ikke liker deres billeder. 

Hvis en af mine veninder spurgte mig hvorfor jeg ikke liker hendes billeder på fb, så ville jeg først blive irriteret, og dernæst ville jeg blive bekymret for hendes selvværd og den vægt hun lægger på fb-fotos. 

jaaa men det er jo ikke kun om veninden kan lig billederne det er jo også det andet. som jeg nok mest ligger vægt på for jeg går heller ikke op i om folk kan lig ens billede eller anonym men vi er jo så forskellige. og når man er veninder burde man jo kunne snakke om alt ikke

Anmeld

27. maj 2014

modesty

jaaa men det er jo ikke kun om veninden kan lig billederne det er jo også det andet. som jeg nok mest ligger vægt på for jeg går heller ikke op i om folk kan lig ens billede eller anonym men vi er jo så forskellige. og når man er veninder burde man jo kunne snakke om alt ikke

Jo - men hvis jeg skulle tage en snak med hende, ville jeg fuldstændigt udelade det med likes'ene og jeg ville heller ikke spørge: "hvorfor kan du ikke lide min baby?" Jeg ville sige "Hey, jeg savner dig, det er alt for lang tid siden. Du har heller ikke set *baby* i flere måneder. Skal vi ikke lave en aftale?"

Jeg ville tænde helt af på en veninde der brokkede sig over at jeg ikke ville bruge tid og opmærksomhed på hendes baby. Specielt hvis jeg selv gik med et brændende ønske om at blive mor, og havde det rigtig svært med at se veninder med små babyer.

Anmeld

27. maj 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg har en pige på 7 måneder, og det der var min bedste veninde har ikke synes godt om et eneste billede af min datter.
Ved godt, man ikke skal gå op i likes... Men hun har heller aldrig spurgt ind til hende!

Hun vil gerne selv have barn har hun sagt, men hendes kæreste på 30 (!) år, går i byen HVER weekend begge dage og er ikke klar.

Så ved ikke om det kan være noget jalousi?

Nå, men hvor om alting er, er jeg faktisk skuffet og ked
Har lige set hun har liket en vi gik i klasse med søn. Men min pige kan ikke synes godt om?

Jeg har fået et nyt netværk efter jeg har fået barn, og vi lever 2 vidt forskellige liv.

Har foreslået at spise frokost sammen, og hun ville gerne, men er ikke blevet til noget
Hun har spurgt om byture, men nej tak. Ammer, jeg skal være frisk dagen efter også, og synes det er alt for tidligt.
Men andre der har oplevet det? Hvad kan grunden være til, at hun ikke engang kan smide et skide like?
Er det bare mig der tager det nært, eller ville du også blive skuffet?

Jeg kunne ikke være mere ligeglad i sådanne situationer

Hvorfor er det at vi konstant skal have af vide at vores børn er fantastiske. Det ved vi da godt

De veninder jeg har ved jeg da synes min guldklump er dejlig, men jeg gider da heller ikke altid høre se andres børn de veninder jeg har som ikke har børn snakker jeg stort set ikke børn med, medmindre at jeg har barn med. Synes ikke man kan forvente de gider høre eller se billeder altid.

Jeg vil da meget hellere have en sms hvor der står hvordan går det med Ella? Frem for en overfladisk kommentar på et billede. Og hvis man ikke i ny og næ kan sende en sådan besked eller ses, ja så har man vist ikke det store venskab i mine øjne.

Så jeg ville virkelig lade det ligge

Anmeld

27. maj 2014

Marts<3

modesty skriver:

Du er altid så sur og negativ... Læser sjældent noget hvor du ikke irettesætter eller taler med til flok...

Og du får jeg sikkert hele for fuld skrue tilbage

God dag...

Anmeld

27. maj 2014

asphodel

modesty skriver:

Anmeld

27. maj 2014

modesty

Du er altid så sur og negativ... Læser sjældent noget hvor du ikke irettesætter eller taler med til flok...

God dag...

Nej, det gør du ikke, du er fri til at føle som du lyster.

Anmeld

27. maj 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Jeg har en pige på 7 måneder, og det der var min bedste veninde har ikke synes godt om et eneste billede af min datter.
Ved godt, man ikke skal gå op i likes... Men hun har heller aldrig spurgt ind til hende!

Hun vil gerne selv have barn har hun sagt, men hendes kæreste på 30 (!) år, går i byen HVER weekend begge dage og er ikke klar.

Så ved ikke om det kan være noget jalousi?

Nå, men hvor om alting er, er jeg faktisk skuffet og ked
Har lige set hun har liket en vi gik i klasse med søn. Men min pige kan ikke synes godt om?

Jeg har fået et nyt netværk efter jeg har fået barn, og vi lever 2 vidt forskellige liv.

Har foreslået at spise frokost sammen, og hun ville gerne, men er ikke blevet til noget
Hun har spurgt om byture, men nej tak. Ammer, jeg skal være frisk dagen efter også, og synes det er alt for tidligt.
Men andre der har oplevet det? Hvad kan grunden være til, at hun ikke engang kan smide et skide like?
Er det bare mig der tager det nært, eller ville du også blive skuffet?

Jeg kan godt forstå, at du får følelsen af skuffelse. Det er svært, for ikke at sige umuligt, at se hvad der sker inde i hovedet på andre folk. Måske er din veninde i bund og grund ked af, at det ikke er hende der har et barn (som hun jo gerne vil have). Måske kan der ligge noget i hendes privatliv ang. hendes kæreste der, trods de 30 år, går i byen hver weekend osv. Det er ikke til at sige.
Jeg synes at du gør det rigtige i at spørge din veninde, om I ikke skulle tage ud og spise sammen osv. Det viser, at DU faktisk gerne vil HENDE, selvom at du har en datter på 7 måneder. Det ærgerlige ligger så bare i, at dine foreslag ikke bliver taget imod. 
Jeg synes at du skal få talt ud med hende. Spørge hende helt konkret, hvad grunden er til, at hun ikke vil med dig ud og shoppe/spise osv. Spørg hende, om hun går med noget der plager hende.. Måske har hun det ikke så godt for tiden, og har svært ved at finde overskuddet frem. For nogle kan det kræve overskud af skulle trykke på "like"-knappen..

Lykke til! Håber du får din veninde "tilbage"  

Anmeld

27. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Marts<3 skriver:

God dag...

Det er jeg meget uenig med dig i. Jeg er ikke altid enig med modesty, men hendes indlæg er sobre og saglige, og hun argumenterer for og begrunder sine holdninger.  

Hvad angår brugen af ordet "plat" her - hvis det er det, der generer dig - så var det TS, der lancerede det her i tråden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.