Jo, men netop i den situation, hvor jeg var veninden, der ikke fik set min nybagte-mor-veninde, ville jeg være ekstra opmærksom på lige at like et billede eller tre af vidunderet i ny og næ. Nul kontakt IRL sammenholdt med nul reaktioner på babybilleder er i mine øjne et symptom på nul interesse.
Jeg er egentlig fuldstændig ligeglad med likes på FB, og FB var slet ikke til, da jeg havde bittesmå børn - men hvis jeg i forvejen oplevede ligegyldighed fra min bedste veninde, kunne totalt manglende reaktioner på billeder på FB godt være dråben, der fik mit følsomme mor-bæger til at flyde over.
Livstegn og lidt interesse er vel, hvad man bør forvente fra bedsteveninder?
Hmmm, jeg er ikke enig.
DU ville måske sørge for at like, men vi er jo alle individer, og med fb-Emma Gad er det mit indtryk at folk er vildt forskellige. Man skal virkelig passe på med at lægge noget i den ene eller den anden fb-adfærd (eller mangel på samme).
Men derudover kan det da også være at veninden er jaloux. Hvis hun selv ønsker et barn og kæresten ikke er klar. Så må det være rigtig hårdt at bedsteveninden får en nuttet lille baby. Måske ikke sindssygt sympatisk og overskuds-agtigt, men alligevel meget menneskeligt. Eller den modsatte - at hun bare ikke interesserer sig særlig meget for andres børn. Jeg havde INGEN interesse i mine veninders børn før de var store nok til at jeg kunne føre en samtale med dem. Altså, de var da nuttede nok o.s.v., men jeg kunne slet ikke forholde mig til dem. Gjorde det mig til en dårlig veninde? Det ved jeg ikke, men det var i hvert fald ikke min intention at såre mine veninder (og det gjorde jeg heller ikke, de kender mig jo og forstod mig).
Min pointe er nok bare at man skal passe på med at tillægge folk motiver som de ikke har. Det kan også bare være at veninden har travlt, eller er i underskud følelsesmæssigt, eller hvad ved jeg. Det gør hende ikke nødvendigvis til en dårlig veninde.
Anmeld