Veninde synes ikke godt om billeder af baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2014

ESV

Anonym skriver:

Okay, så jeg nyder ikke mit barn, fordi jeg er ked af min veninde overhovedet ikke viser interesse for min datter?
Latterlig kommentar!

Nej det var faktisk overhovedet ikke det jeg sagde så slap lige af engang!!!!!!!!!!! Det jeg siger er at jeg syntes det er fjollet at bruge tid på noget så latterligt som ikke at få likes på facebook og at du burde bruge den energi på noget bedre fx at nyde dit barn, hvis du allerede gør dette syntes jeg personligt du burde nyde det lidt mere og glemme det andet
Og så skal du i øvrigt ikke kalde mig latterligt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
esioul skriver:

Jeg tænker at hun jo ikke har noget med barnet, hvis hun kun har set det en gang.

Derimod havde hun et tæt forhold med barnet, kunne det være interessen fra venindes side var større.

Jamen, jeg synes bestemt også, at det største "ligegyldighedssymptom" er, at hun ikke har noget forhold til barnet og ikke ses med veninde og barn. Jeg går ikke op i likes på FB - men hvis jeg var veninden og ønskede at fastholde venskabet på længere sigt, ville jeg da som minimum smide et par likes eller ti efter billederne for at signalere min interesse for TS. 

Anmeld

26. maj 2014

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Jeg har en pige på 7 måneder, og det der var min bedste veninde har ikke synes godt om et eneste billede af min datter.
Ved godt, man ikke skal gå op i likes... Men hun har heller aldrig spurgt ind til hende!

Hun vil gerne selv have barn har hun sagt, men hendes kæreste på 30 (!) år, går i byen HVER weekend begge dage og er ikke klar.

Så ved ikke om det kan være noget jalousi?

Nå, men hvor om alting er, er jeg faktisk skuffet og ked
Har lige set hun har liket en vi gik i klasse med søn. Men min pige kan ikke synes godt om?

Jeg har fået et nyt netværk efter jeg har fået barn, og vi lever 2 vidt forskellige liv.

Har foreslået at spise frokost sammen, og hun ville gerne, men er ikke blevet til noget
Hun har spurgt om byture, men nej tak. Ammer, jeg skal være frisk dagen efter også, og synes det er alt for tidligt.
Men andre der har oplevet det? Hvad kan grunden være til, at hun ikke engang kan smide et skide like?
Er det bare mig der tager det nært, eller ville du også blive skuffet?

Kender det (har selv oplevet det - selv familie kan være sådan)

Anmeld

26. maj 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg har en pige på 7 måneder, og det der var min bedste veninde har ikke synes godt om et eneste billede af min datter.
Ved godt, man ikke skal gå op i likes... Men hun har heller aldrig spurgt ind til hende!

Hun vil gerne selv have barn har hun sagt, men hendes kæreste på 30 (!) år, går i byen HVER weekend begge dage og er ikke klar.

Har lige set hun har liket en vi gik i klasse med søn. Men min pige kan ikke synes godt om?

Jeg har fået et nyt netværk efter jeg har fået barn, og vi lever 2 vidt forskellige liv.

Har foreslået at spise frokost sammen, og hun ville gerne, men er ikke blevet til noget
Hun har spurgt om byture, men nej tak. Ammer, jeg skal være frisk dagen efter også, og synes det er alt for tidligt.
Men andre der har oplevet det? Hvad kan grunden være til, at hun ikke engang kan smide et skide like?

Wow... det ville jeg overhovedet ikke tænke over hvis det var mig. 

Anmeld

26. maj 2014

modesty

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår nu godt TS - det virker lidt demonstrativt, at hun ikke reagerer på søde babybilleder, og da især, når hun ikke har set barnet i et halvt års tid. 

Jeg har da også gode veninder som jeg nærmest ikke så før min søn blev halvandet. Fordi vi lever forskellige liv, ikke havde tid/overskud o.s.v. Også rigtig gode veninder. Det tog jeg ikke så tungt. Nu er min søn to et halvt og der er igen overskud til at mødes på "fælles grund" så at sige. 

Anmeld

26. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
modesty skriver:

Jeg har da også gode veninder som jeg nærmest ikke så før min søn blev halvandet. Fordi vi lever forskellige liv, ikke havde tid/overskud o.s.v. Også rigtig gode veninder. Det tog jeg ikke så tungt. Nu er min søn to et halvt og der er igen overskud til at mødes på "fælles grund" så at sige. 

Jo, men netop i den situation, hvor jeg var veninden, der ikke fik set min nybagte-mor-veninde, ville jeg være ekstra opmærksom på lige at like et billede eller tre af vidunderet i ny og næ. Nul kontakt IRL sammenholdt med nul reaktioner på babybilleder er i mine øjne et symptom på nul interesse. 

Jeg er egentlig fuldstændig ligeglad med likes på FB, og FB var slet ikke til, da jeg havde bittesmå børn - men hvis jeg i forvejen oplevede ligegyldighed fra min bedste veninde, kunne totalt manglende reaktioner på billeder på FB godt være dråben, der fik mit følsomme mor-bæger til at flyde over. 

Livstegn og lidt interesse er vel, hvad man bør forvente fra bedsteveninder? 

Anmeld

26. maj 2014

modesty

Jo, men netop i den situation, hvor jeg var veninden, der ikke fik set min nybagte-mor-veninde, ville jeg være ekstra opmærksom på lige at like et billede eller tre af vidunderet i ny og næ. Nul kontakt IRL sammenholdt med nul reaktioner på babybilleder er i mine øjne et symptom på nul interesse. 

Jeg er egentlig fuldstændig ligeglad med likes på FB, og FB var slet ikke til, da jeg havde bittesmå børn - men hvis jeg i forvejen oplevede ligegyldighed fra min bedste veninde, kunne totalt manglende reaktioner på billeder på FB godt være dråben, der fik mit følsomme mor-bæger til at flyde over. 

Livstegn og lidt interesse er vel, hvad man bør forvente fra bedsteveninder? 

Hmmm, jeg er ikke enig.

DU ville måske sørge for at like, men vi er jo alle individer, og med fb-Emma Gad er det mit indtryk at folk er vildt forskellige. Man skal virkelig passe på med at lægge noget i den ene eller den anden fb-adfærd (eller mangel på samme).

Men derudover kan det da også være at veninden er jaloux. Hvis hun selv ønsker et barn og kæresten ikke er klar. Så må det være rigtig hårdt at bedsteveninden får en nuttet lille baby. Måske ikke sindssygt sympatisk og overskuds-agtigt, men alligevel meget menneskeligt. Eller den modsatte - at hun bare ikke interesserer sig særlig meget for andres børn. Jeg havde INGEN interesse i mine veninders børn før de var store nok til at jeg kunne føre en samtale med dem. Altså, de var da nuttede nok o.s.v., men jeg kunne slet ikke forholde mig til dem. Gjorde det mig til en dårlig veninde? Det ved jeg ikke, men det var i hvert fald ikke min intention at såre mine veninder (og det gjorde jeg heller ikke, de kender mig jo og forstod mig).

Min pointe er nok bare at man skal passe på med at tillægge folk motiver som de ikke har. Det kan også bare være at veninden har travlt, eller er i underskud følelsesmæssigt, eller hvad ved jeg. Det gør hende ikke nødvendigvis til en dårlig veninde.

Anmeld

27. maj 2014

Mama85

Anonym skriver:

Det at hun ikke viser interesse kan skyldes mange ting, måske er i vidt forskellige stadier i livet, selvom at hun har givet udtryk for at hun ønsker sig et barn, uden at der er jalousi indblandet.. men også det at hun ikke liker dine billeder..nu må du ikke blive fornærmet, men har du tænkt tanken om at hun måske ikke synes at din baby måske er så fantastisk nuttet som du selvfølgelig selv synes? Jeg liker Eks. Kun de baby/børnebilleder jeg synes er søde, og det er sgu ikke alle baby/børnebilleder som folk på min venneliste poster, der er i hvertfald én af mine bekendte som jeg snakker godt med som har postet nogle billeder af sit barn, hvor jeg aldrig har liket et billede af (barnet er 4 mdr. gl, og tro mig, er ikke jaloux)ganske enkelt fordi at jeg ikke synes der er nogle kønne billeder af barnet.

Anmeld

27. maj 2014

lille-fisen

Anonym skriver:

Jeg vil vædde med at det er jalousi og måske også som du siger at i lever meget forskelllige liv lige nu. Synes ikke du skal ligge så meget i det med likes på facebook. Synes snarere du skal få lavet en aftale med hende så i rigtigt kan lave noget hyggeligt sammen - og forhåbentlig finde hinanden lidt igen (måske uden dit barn også er der).

Derudover tror jeg du skal give hende lidt plads - det er død hårdt at ønske sig barn og familie, når kæreste bare fester derudaf. Der kan det være særligt hårdt når de bedsteveninder får børn - måske fordi man havde forestillet sig at man skulle have børn samtidig eller fordi du føler sig lidt latterlig/mislykket når hun har givet udtryk for at hun ønsker sig børn og at der så bare ikke sker noget som helst.

Under alle omstændigheder - giv hende lidt plads og good will 

Anmeld

27. maj 2014

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Nej det var faktisk overhovedet ikke det jeg sagde så slap lige af engang!!!!!!!!!!! Det jeg siger er at jeg syntes det er fjollet at bruge tid på noget så latterligt som ikke at få likes på facebook og at du burde bruge den energi på noget bedre fx at nyde dit barn, hvis du allerede gør dette syntes jeg personligt du burde nyde det lidt mere og glemme det andet
Og så skal du i øvrigt ikke kalde mig latterligt!!

Jeg kalder ikke DIG latterlig, men din kommentar er latterlig.
Jeg nyder hende i fulde drag, men derfor kan jeg godt tænke på andre ting. Håber også du tænker på andre ting end dit barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.