Veninde synes ikke godt om billeder af baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det ville jeg nok synes var værre. Pyt med FB - men hvis hun ikke har set dit barn i et halvt år, lyder det ikke til, der er meget venindeskab at bygge videre på. 

Nej, vi er nok gledet fra hinanden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

esioul

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår nu godt TS - det virker lidt demonstrativt, at hun ikke reagerer på søde babybilleder, og da især, når hun ikke har set barnet i et halvt års tid. 

Jeg tænker at hun jo ikke har noget med barnet, hvis hun kun har set det en gang.

Derimod havde hun et tæt forhold med barnet, kunne det være interessen fra venindes side var større.

Anmeld

26. maj 2014

Trekløver(:

Jeg synes ikke du tager det for nært. Jeg ville da blive ked af hvis min bedste veninde slet ikke viste interesse i min datter, eller aldrig havde smidt et like på facebook, hvis hun godt kan like andres børn. Hun lyder som en misundelig veninde.

Dem har jeg haft, og de er heldigvis ikke i mit liv længere. Ville spørge hende direkte om hun vil jeres venskab, og alt efter udfaldet ville jeg kæmpe for jeres venskab eller droppe det.

Mange

Anmeld

26. maj 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er enig med Esioul. Jeg liker heller ikke ret tit mine veninders baby-billeder på facebook (heller ikke bedste veninder), men det er heldigvis heller ikke noget, de går op i. Jeg bruger bare ikke like-funktionen ret meget, da jeg ikke ser det som en popularitetskonkurrence, men hvis nogen af dem blev ked af, at jeg ikke likede kunne jeg da godt gøre for dem.

Man behøver altså heller ikke at være misundelig, hvis man ikke går så meget op i venindernes børn. Ja det er da helt sikkert høfligst at interessere sig for det, der er vigtigt for sine veninder, men jeg må da indrømme, at da de første af mine veninder fik børn, var det ikke noget, der interesserede mig ret meget, og det var bestemt ikke pga. misundelse, da jeg ikke ville have børn på det tidspunkt.

Anmeld

26. maj 2014

Sahara82

Anonym skriver:

Jeg har en pige på 7 måneder, og det der var min bedste veninde har ikke synes godt om et eneste billede af min datter.
Ved godt, man ikke skal gå op i likes... Men hun har heller aldrig spurgt ind til hende!

Hun vil gerne selv have barn har hun sagt, men hendes kæreste på 30 (!) år, går i byen HVER weekend begge dage og er ikke klar.

Så ved ikke om det kan være noget jalousi?

Nå, men hvor om alting er, er jeg faktisk skuffet og ked
Har lige set hun har liket en vi gik i klasse med søn. Men min pige kan ikke synes godt om?

Jeg har fået et nyt netværk efter jeg har fået barn, og vi lever 2 vidt forskellige liv.

Har foreslået at spise frokost sammen, og hun ville gerne, men er ikke blevet til noget
Hun har spurgt om byture, men nej tak. Ammer, jeg skal være frisk dagen efter også, og synes det er alt for tidligt.
Men andre der har oplevet det? Hvad kan grunden være til, at hun ikke engang kan smide et skide like?
Er det bare mig der tager det nært, eller ville du også blive skuffet?

Kender delvist scenariet. Har mistet ihvertfald en veninde da jeg fik et barn. Selvom jeg prøvede var det ligesom vi var for langt fra hinanden. Det vi før var fælles om var at gå i byen og det var ikke længere muligt. Men har det også sådan at hvis vi ikke kan finde mere der binder os sammen er vi i virkeligheden slet ikke så gode venner.
Tror det du beskriver ofte sker. Kan kun sige at man nogle gange er nød til at give slip på noget for at gøre plads til noget noget andet.

Anmeld

26. maj 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis I ikke kan finde noget at mødes om, så er I jo nok gledet fra hinanden, men jeg synes, det er forkert at vurdere et venskab på antallet af likes på facebook. Så har jeg i hvert fald ikke ret mange veninder, men det kan jeg da lige høre tøserne om, når hele flokken mødes i weekenden

Anmeld

26. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Spørge hende hvorfor hun ikke synes godt om mine billeder? Det ville da være plat?

Nej, jeg spurte min kusine om det samme og hun kunne ikke svare. Hun blev flov, og sagde at hun ikke vidste at det betød så meget for mig. Hun har liket alle mine billeder derefter. Men tror egentlig det hele bunder i misundelse. Det betyder heller ikke ret meget for mig, jeg undrede mig bare.

Anmeld

26. maj 2014

ESV

Anonym skriver:

Jeg har en pige på 7 måneder, og det der var min bedste veninde har ikke synes godt om et eneste billede af min datter.
Ved godt, man ikke skal gå op i likes... Men hun har heller aldrig spurgt ind til hende!

Hun vil gerne selv have barn har hun sagt, men hendes kæreste på 30 (!) år, går i byen HVER weekend begge dage og er ikke klar.

Så ved ikke om det kan være noget jalousi?

Nå, men hvor om alting er, er jeg faktisk skuffet og ked
Har lige set hun har liket en vi gik i klasse med søn. Men min pige kan ikke synes godt om?

Jeg har fået et nyt netværk efter jeg har fået barn, og vi lever 2 vidt forskellige liv.

Har foreslået at spise frokost sammen, og hun ville gerne, men er ikke blevet til noget
Hun har spurgt om byture, men nej tak. Ammer, jeg skal være frisk dagen efter også, og synes det er alt for tidligt.
Men andre der har oplevet det? Hvad kan grunden være til, at hun ikke engang kan smide et skide like?
Er det bare mig der tager det nært, eller ville du også blive skuffet?

Du tager dt helt sikker for nært. Helt ærlig går du virkelig så meget op i likes på facebook! Jeg syntes helt ærlig du skal bruge tiden på noget bedre fx nyde dit barn

Anmeld

26. maj 2014

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Du tager dt helt sikker for nært. Helt ærlig går du virkelig så meget op i likes på facebook! Jeg syntes helt ærlig du skal bruge tiden på noget bedre fx nyde dit barn

Okay, så jeg nyder ikke mit barn, fordi jeg er ked af min veninde overhovedet ikke viser interesse for min datter?
Latterlig kommentar!

Anmeld

26. maj 2014

Bertris

Min bedste veninde igennem 10 år har ikke set min datter endnu, og hun er 14 måneder gammel, ved ærlig talt ikke om hun har liket nogle billeder af hende, og hun spørger heller ikke ind til det. 
Vi bor i hver vores ende af landet, men når vi snakker sammen snakker vi om alt mellem himmel og jord, ja det er altid MIG der kommer ind på baby snakken, men hun er stadig ung, render i byen og har 1000 andre ting at tænke på end lorte bleer, amning og hvad ved jeg  
- Tror ikke hun er ligeglad, men det kan være svært at forholde sig til Især hvis hun selv ønsker meget at få barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.