Jeres specielle navne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2014

Louise Mamie

Det er helt okay du spørger. Men nej det er et drengenavn :-) 

det kan slåes op bl.a. Her: 

http://børnenavne.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=39

Hvis en pige skal hedde det staves det sådan : pascale 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2014

lineog4

Louise Mamie skriver:

Vores kommende søn skal hedde Pascal :-) 

jeg arbejdede i en børnehave hvor der var en vildt sød dreng der hed det. Derudover har min kæreste boet i Frankrig og der er det et ret almindeligt navn og sidst med ikke mindst er det også navnet på en disney-figur - den lille kamæleon fra To på flugt. Og hele min familie inklusive mig selv er MEGA disney- freaks 

Hi hi - jeg er vist for meget matematiker og tænker straks pascals trekant når keg hører navnet - hvor imod jeg intet vidste o. Disney havde brugt navnet

Troede egentlig det var efternavn i Frankrig, men så lærte jeg noget nyt. Men synes det er et skønt navn og elsker at undervise i pascals trekant for det er et af de steder hvor det magiske med tal præsenteres.

Anmeld

24. maj 2014

Louise Mamie

Min kæreste har også lige haft en masse om Pascals trekant så det var lidt sjovt  Der er mange der først tænker på fysikeren blaise pascal når de lige hører det først  Men disney figuren er virkelig sød og nuttet! Så det kunne vi ikke stå for Hihi 

Anmeld

24. maj 2014

Vivienne

Louise Mamie skriver:

Vores kommende søn skal hedde Pascal :-) 

jeg arbejdede i en børnehave hvor der var en vildt sød dreng der hed det. Derudover har min kæreste boet i Frankrig og der er det et ret almindeligt navn og sidst med ikke mindst er det også navnet på en disney-figur - den lille kamæleon fra To på flugt. Og hele min familie inklusive mig selv er MEGA disney- freaks 

Anmeld

28. maj 2014

Vivienne

Har vi nogle flere?

Anmeld

28. maj 2014

Lililili

Vi har en lille Felix, det navn er stadig ikke så brugt, men sniger sig op på listen. Vi valgte det fordi det sødt og anderledes. Når der på et tidspunkt kommer en lille mere, bliver det en Huxie eller Lilje  Syntes de passer flot med Felix. 

Anmeld

28. maj 2014

Malene76

LiLyKa skriver:

Vi har en lille Felix, det navn er stadig ikke så brugt, men sniger sig op på listen. Vi valgte det fordi det sødt og anderledes. Når der på et tidspunkt kommer en lille mere, bliver det en Huxie eller Lilje  Syntes de passer flot med Felix. 

Vi har også en Felix. Jeg er også ret vild med Huxie eller Saxe, men det er manden desværre ikke.  

Kh. Malene

Anmeld

28. maj 2014

Vivienne

Jeg kan godt li' Pixie

Anmeld

28. maj 2014

mmsoelberg

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Jeg vil gerne høre jeres børns specielle navne.

Det skal ikke være de typiske Maria, Noah, Sofia, Ida, Lucas, Victor navne. 

Og meningen bag navnet

Zoey - det betyder liv. Hun hedder det fordi hun både er dansk og amerikansk og det derfor skulle være et navn der kan bruges på begge sprog  

Anmeld

28. maj 2014

BabyMus

Vivienne skriver:

Har vi nogle flere?

Jeg læste lige i det nye Billed Blad at Casper Elgaards datter er blevet døbt Alida Isolde. Det er da et lidt speciel navn synes jeg.

Jeg kan rigtig godt lide disse navne til en pige: Fiona, My, Mynthe og Vigga. De er jo ikke super specielle mere, men alligevel ikke helt almindelige. Anastasia og Ofelia synes jeg også er fine, og heller ikke nogle man lige hører hver dag.

Af specielle drengenavne kan jeg godt lide disse: Elliot, Fabian, Falke, Gabriel, Marley, Matteo, Saxe og Sejr.

Håber det er okay jeg skriver selvom jeg ikke har et barn med det navn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.