Jeres specielle navne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

75.728 visninger
152 svar
146 synes godt om
17. maj 2014

Vivienne

Kære piger, 

Jeg vil gerne høre jeres børns specielle navne.

Det skal ikke være de typiske Maria, Noah, Sofia, Ida, Lucas, Victor navne. 

Og meningen bag navnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2014

Diana2013

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Og meningen bag navnet

Vores dreng hedder zakarias, simpelthen fordi det er så flot og ikke særlig mange der hedder det

Anmeld

17. maj 2014

Maja88

Vi har en Aprilla og en Penelope

Anmeld

17. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Vivienne skriver:

Kære piger, 

Og meningen bag navnet

Min pige skal hedde Lenora. - Det er der kun 3 i DK der hedder, så det kan man vist godt klade specielt

Jeg ved ikke om det har nogen særlig betydning, men vi har valgt det fordi vi synes det er sødt og lidt nemmere at udtale end Lenore, som vi ellers havde valgt

Anmeld

17. maj 2014

serinasmor

Vi har en Serina - som var en blanding af sirene og celina ... Var nødt til at undersøge om man måtte kalde sit barn det - for vi havde aldrig hørt det før ... Det viste sig at de nu er 10-12 i dk derhedder det

Anmeld

17. maj 2014

Vik

Vores smukke pige hedder Angelia. Elsker dette navn synes den er smuk, anderledes og passer perfekt til hende 

Anmeld

17. maj 2014

lineog4

Ved ikke om mine pigers navne er specielle men de hedder: Dina og Lia.
Dina hedder Dina fordi det i min mands familie har været en "tradition" at den første fødte dreng af den første fødte dreng osv skiftede mellem Dino og Gino. Min mand er ikke den første fødte og ville udover det have brudt række :-) men jeg ssyntes det var sjovt med lidt leg med det, og ja kunne så godt lide navnet Dina.
Lia ja fordi vi kunne lide det og så er Lia mor til Dina i Biblen

Til Lia overvejede vi også India. Tror min mand faldt for det fordi Indien for ham er paradis :-)

Mine drenge har helt normale navne: Liam og Linus. Men Liam er valgt fordi det er Lia med et m.

Skulle jeg helt selv bestemme og fik en pige mere skulle hun hedde Suleima fordi jeg blev kaldt det af min far og fordi det er indbegrebet af en skøn rodet pige.
En dreng skulle hedde Dante bare fordi....

Anmeld

17. maj 2014

JH12

Min datter har et helt almindeligt navn..

Men selv hedder jeg Joyce og der er både fordele og ulemper ved et alt for specielt navn..
Det er rart ikke at skulle hedde Joyce H fordi der evt var flere af samme navn i klassen ..
Men det er også meget træls at skulle stave navnet evig og altid eller folk simpelthen ikke kan udtale det rigtig .. Og samtidig er det træls hvis det rimer på noget, især som lille for man bliver nemt et mobbeoffer og jeg ofte kaldt JoyStick som barn og jeg var SÅ ked af det ..

Så herhjemme er der tænkt meget over om man kan ændre navnene eller det er noget man kan mobbes med.. Så det er lige til og simple navne både til vores pige og kommende barn har /får..

Nå sorry det blev en lang smører men hvis man vælger et specielt navn, synes jeg det er vigtigt man måske også ser det fra navnets side for fremtiden

Anmeld

17. maj 2014

asff

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Og meningen bag navnet

min datter hedder erna til mellemnavn, fordi min elskede mormor døde da jeg var 24 uger henne. hun nåede at vide at vi opkaldte hende 

Anmeld

17. maj 2014

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Min søn hedder Liam og for mig er det et rigitg specielt navn der udstråler kærlighed, varme og spontanitet. Da han fik navnet for snart 8 år siden, var der ikke mange der hed det her i DK ift nu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.