Jeres specielle navne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2014

Mutti84

Vi har endnu ikke helt fundet yd af hvad baby skal hedde.. hvis det bliver en dteng har vi snakket om Tristan, men synes godt nok det er ved at være meget brugt nu... og pige Nathalia... men jeg ved stadig ikke helt om jeg synes det er specielt nok..

Jeg selv hedder Rosanna..
Et navn jeg altid har skullet stave for folk og har heddet mange sjove ting i årenes løb (min svigermor kalder mig stadig Roxanne!), og det ønsker jeg egentlig heller ikke for mine børn...

Ihh det er svært synes jeg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2014

N&N

Vi har Nicita på 6 og lille manden Miccah på 2 år. så er der storebror Niclas, men det er et normalt navn.

Anmeld

2. august 2014

Jekendnd

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Jeg vil gerne høre jeres børns specielle navne.

Det skal ikke være de typiske Maria, Noah, Sofia, Ida, Lucas, Victor navne. 

Og meningen bag navnet

Min søn hedder Tyler. Det er der kun 28 der hedder i DK.

Der er ikke en speciel forklaring/betydning for hvorfor han skulle hedde det udover vi synes det er utrolig flot og specielt.

Anmeld

3. august 2014

SussieThyssen

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Og meningen bag navnet

Charlotte Elisabeth Lykke = Den frie - Den til Gud indviede - Lykke.

Rebecka Elisabeth Karen =  Trofast hustru - Den til Gud indviede - Ren.

Nickolai Christian Palle = Folkebesejrer - Kristen - Thors hjelm

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. august 2014

Rsa

min datter på 3,5 år hedder Elena Angelica. Hun er kvart peruviansk og skulle derfor hedde noget, som både den danske og sydamerikanske familie kunne sige. Vi faldt over Elena, som der efterhånden er en del der hedder. Angelica bruges ikke i daglig tale og er fra Den sydamerikanske farmor.

Af specielle navne, kan jeg lide:

Daphne

cornelia

merle

Gilbert

Costa/coster

personligt er jeg mere til de gamle danske navn som: 

alfred, Astrid, Esther, Jeppe, Aksel, Karl, waldemar, osvald, edit, dagny, solvej osv.

Anmeld

3. august 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Kære piger, 

Og meningen bag navnet

Min dreng hedder Cebastian Noam.

egentlig skulle ham bare hedde Noam, men hans far ville have et "normalt navn" fordi han mente at det ellers kunne føre til mobning senere hen.

så vi blev enige om Sebastian. 

Jeg skrev det med C på et stykke papir og synes bare det så sødere ud, og så havde det lidt tilfælles med mit, Catherine.

jeg fik dog lov at snige Noam ind som mellemnavn.  Hørte navne tilfældigt, på trods af det var mere sjældent i 2011 end nu, og jeg synes bare det var sååå sødt! Havde altid godt kunne lide Noah, men der er så mange der hedder det efterhånden, men Noam er ikke så udbredt endnu. Og endnu sødere.

selvfølgeligt synes nogle det er træls altid at skulle stave sit navn, men jeg har nu altid været stolt af at mit er lidt mere specielt på papir, end i udtale. :-)

Anmeld

3. august 2014

mmsoelberg

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Og meningen bag navnet

For os var det vigtigt at navnet kan bruges på både dansk og engelsk da der er amerikansk familie - vi endte med Zoey og for at gøre det lidt mere specielt her i dk satte vi y på - dog er der en ok portion der i 2013 blev kaldt det samme -.- men vi overvejede også Amelia  Og Elliot hvis det var en dreng - det er dog ikke så specielt. 

Anmeld

3. august 2014

Nolle

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Og meningen bag navnet

Zibrandt Johannes - Zibrandt er fra min morfar. Johannes efter min kærestes morfar   

Dexter Michael - Dexter fordi han hade et stort hovede, derfor måtte han være klog. Og det er han Michael da min kæreste hedder det til mellennavn og Michaelsen til efternavn. 

Anmeld

3. august 2014

MissTas

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Og meningen bag navnet

Vores hedder Annastacia ingen speciel historie, vi faldt bare for navnet

Anmeld

4. august 2014

Lina!

Tranebaer skriver:

Der er altså 8-9 mdr. til april - hvordan kan du kende kønnet?

Med mindre det self er kunstig befrugtning hvor drengecellerne er sorteret fra pga. sygdom...

Det sagde min læge såå.... Ej bliver godt nok tosset på ham hvis han har sagt noget forkert ikke fordi der er noget galt med drenge med drenge... Meeen er ikke særlig ''klog'' på at være gravid så tror på alt hvad jeg får af hvide ang. Graviditet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.