Jeres specielle navne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2014

mortilhelen

Min pige hedder Helen, dog udtalt dansk (HE-LEN). Ikke vildt specielt, men man hører det ikke ofte. 

Valgte dette da jeg synes det er flot og klassisk. Min mormor hedder Ellen, min mor Lene og jeg hedder Neel, ville derfor også gerne holde det med næsten de samme bogstaver. 

Men ja, ellers mit eget navn. Det er også super anderledens og får mange komplimenter for det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

Vivienne

mortilhelen skriver:

Min pige hedder Helen, dog udtalt dansk (HE-LEN). Ikke vildt specielt, men man hører det ikke ofte. 

Valgte dette da jeg synes det er flot og klassisk. Min mormor hedder Ellen, min mor Lene og jeg hedder Neel, ville derfor også gerne holde det med næsten de samme bogstaver. 

Men ja, ellers mit eget navn. Det er også super anderledens og får mange komplimenter for det. 

Hvor kommer dit navn fra? Det er godt nok flot og anderledes

Anmeld

21. maj 2014

Carina:-)

Jeg har en datter der hedder Michala og i 93 var der ikke mange der forstod hvordan vi dog kunne kalde det stakkels barn det når nu alle eller s blev dobt Camilla 

Anmeld

21. maj 2014

LilleMie

mortilhelen skriver:

Så vil jeg også lige komplimentere dit navn  Det står faktisk øverst på vores liste, hvis vi skulle få en pige næste gang  Min mand fik en kollega, der hedder Neel til mellemnavn og han blev hurtigt helt forelsket i det navn, og det blev jeg også!

Til TS: Vi har en Gry og det er ikke super specielt, men heller ikke helt normalt Dog synes jeg, at vi møder flere og flere små Gry'er i vores lokalområde, så det kan være hun bliver Gry K i skolen 

Gry har bare altid været et navn, jeg har elsket, mens manden ikke var helt så vild med det, men det kom alligevel med som et "wildcard" på vores navneliste. Og da hun blev født, var det faktisk ham, der tog det endelige valg, da vi vaklede mellem Liv og Gry 

Anmeld

21. maj 2014

mortilhelen

Vivienne skriver:

Hvor kommer dit navn fra? Det er godt nok flot og anderledes

Mit navn stammer fra Holland og Cornelia 
Men mine forældre gav mig det for 20 år siden, da de kendte en pige med det navn. Der er allerede en del som er blevet "opkaldt" efter mig og jeg møde oftere små pige som hedder det! 

Anmeld

21. maj 2014

mortilhelen

LilleMie skriver:

Så vil jeg også lige komplimentere dit navn  Det står faktisk øverst på vores liste, hvis vi skulle få en pige næste gang  Min mand fik en kollega, der hedder Neel til mellemnavn og han blev hurtigt helt forelsket i det navn, og det blev jeg også!

Til TS: Vi har en Gry og det er ikke super specielt, men heller ikke helt normalt Dog synes jeg, at vi møder flere og flere små Gry'er i vores lokalområde, så det kan være hun bliver Gry K i skolen 

Gry har bare altid været et navn, jeg har elsket, mens manden ikke var helt så vild med det, men det kom alligevel med som et "wildcard" på vores navneliste. Og da hun blev født, var det faktisk ham, der tog det endelige valg, da vi vaklede mellem Liv og Gry 

Tusind tak! Er selv vildt glad for mig navn! Hvis jeg ikke skulle hedde Neel, var jeg faktisk blevet en Liv 

Anmeld

21. maj 2014

Levi&LilysMor

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Jeg vil gerne høre jeres børns specielle navne.

Det skal ikke være de typiske Maria, Noah, Sofia, Ida, Lucas, Victor navne. 

Og meningen bag navnet

Min søn hedder Levi ( udtales engelsk ) 

Anmeld

21. maj 2014

Elvers

Vi har en Otto Severin, og venter os en Frode Sylvester

Anmeld

21. maj 2014

Vivienne

Elvers skriver:

Vi har en Otto Severin, og venter os en Frode Sylvester

Udtaler man Otto Severin eller bare Otto?

Anmeld

21. maj 2014

MissTas

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Jeg vil gerne høre jeres børns specielle navne.

Det skal ikke være de typiske Maria, Noah, Sofia, Ida, Lucas, Victor navne. 

Og meningen bag navnet

Min datter hedder Annastacia, kun 7 i hele Dk der hedder det, så allerede der er det specielt i sig selv

Får vi en pige mere på et tidspunkt, så skal hun hedde Valentina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.