Jeres specielle navne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2014

Røverdatter

Vivienne skriver:

Er der mon flere derude?

Min søn hedder Birk...
Ved egentlig ikke om der er nogen anden betydning end at det er en træsort
Han har altid været meget hos mig, og vil ofte gerne op til mig, så et af hans kælenavne er faktisk hænge-birk

Derudover kender jeg en Luah, som betyder måne på portugisisk - hendes mor (min rigtig gode veninde) er brasilianer Synes det er et smukt navn.

Vores fremtidige børn vil muligvis komme til at hedde enten Falke, Rose, Sol eller Alf. Kan godt li en god blanding af nordisk og natur-navne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2014

Kay

Vi har en Elna på snart 2 år jeg havde vist jeg var gravid i en uge, da jeg hørte en far kalde på sin datter til et jule marked og hun hed Elna, der faldt jeg for det... selvom det tog resten af graviditeten at overbevise farmand  og hvis lillesøster i min mave havde været en dreng skulle han hede Espen... men er rimeligt på bar bund med pige navne

Anmeld

31. juli 2014

Vivienne

Røverdatter skriver:

Min søn hedder Birk...
Ved egentlig ikke om der er nogen anden betydning end at det er en træsort
Han har altid været meget hos mig, og vil ofte gerne op til mig, så et af hans kælenavne er faktisk hænge-birk

Derudover kender jeg en Luah, som betyder måne på portugisisk - hendes mor (min rigtig gode veninde) er brasilianer Synes det er et smukt navn.

Vores fremtidige børn vil muligvis komme til at hedde enten Falke, Rose, Sol eller Alf. Kan godt li en god blanding af nordisk og natur-navne

Kan godt li' dine forslag Navnene er virkelig specielle

Anmeld

31. juli 2014

Vivienne

Kay skriver:

Vi har en Elna på snart 2 år jeg havde vist jeg var gravid i en uge, da jeg hørte en far kalde på sin datter til et jule marked og hun hed Elna, der faldt jeg for det... selvom det tog resten af graviditeten at overbevise farmand  og hvis lillesøster i min mave havde været en dreng skulle han hede Espen... men er rimeligt på bar bund med pige navne

Hos os er det omvendt. Vi havde masser af pigenavne, men ingen drengenavne og vi venter en dreng...

Der er et par uger endnu, men det går stærkt... Før man ved det, så er han her... Skal helst ha' fundet et navn til ham inden 

Anmeld

31. juli 2014

LinLin

Mine hedder David og Adam. Det er jo "almindelige" navne, men der er ikke mange børn der hedder det! Adam er indenfor top 50 (i 30'erne tror jeg) David er helt udenfor

Lillesøster skal hedde Lia. Det er på vej op tror jeg...

Er vild med hebraiske navne, men mange af dem (især drengenavnene) er jo voldsomt populære og det vil vi gerne lidt undgå. Men jeg er ikke til meget specielle navne!

Vi havde også Aya på vores meget korte liste...

Anmeld

31. juli 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Nu hedder min datter bare noget så simpelt som Marie, dog specielt for mig da hun er opkaldt efter min elskede farmor. 

Vi snakkede meget længe om hun skulle hedde Ella-Marie Da vi er Vilde med navnet Ella også.. Men det blev så "bare" til Marie da hun har 2 efternavne også..

Kan da bringe mig selv på banen... Jeg hedder ( som skrevet på profilen står ) Inger. Har nu aldrig brudt mig om mit navn, men jeg er opkaldt efter min mormor der døde af kræft i en ung alder inden jeg blev født, så på den måde er jeg faktisk glad for det. Men der er vist ikke mange der hedder det idag. ( nok fordi det er et meget kedeligt navn )Jeg arbejder i en børnehave og der kommer mange forskellige navne forbi 

Anmeld

31. juli 2014

lineog4

Vivienne skriver:

Hos os er det omvendt. Vi havde masser af pigenavne, men ingen drengenavne og vi venter en dreng...

Der er et par uger endnu, men det går stærkt... Før man ved det, så er han her... Skal helst ha' fundet et navn til ham inden 

De kan nu sagtens hedde skat i et par måneder ;-) brugte ikke deres navne jeg tror det første års tid til dem - de hed bare et tons af kælenavne.

Hvis jeg skulle have en dreng og min kære mand ikke havde noget at skulle sige så ville han hedde Dante eller Sylvester - og der er ingen forklaring andet end jeg kan lide dem ;-)

Anmeld

31. juli 2014

Lina!

Altså jeg venter piger til April, og kæresten og jeg har tænk over Stella eller Nova, eller måske sammen?

Anmeld

31. juli 2014

Tranebaer

Lina! skriver:

Altså jeg venter piger til April, og kæresten og jeg har tænk over Stella eller Nova, eller måske sammen?

Der er altså 8-9 mdr. til april - hvordan kan du kende kønnet?

Med mindre det self er kunstig befrugtning hvor drengecellerne er sorteret fra pga. sygdom...

Anmeld

31. juli 2014

Mettefpigen

Ønskenavnene for mig er Gabriel og Constantin ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.