Jeres specielle navne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2014

Fine_007

majba skriver:

Undskyd jeg blander mig, håber det okay ;-) 

Er Ro et drengenavn i dk, eller bare et navn du syntes er fedt til en dreng? :-) 

jeg har en veninde fra Færøerne det hedder Ró nemlig og drenge udgaven er deroppe Rói 

Det gør ingenting!

Ja, Ro er et godkendt drengenavn i Danmark. Min egen lillebror hedder det til mellemnavn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2014

Bell'star

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Jeg vil gerne høre jeres børns specielle navne.

Det skal ikke være de typiske Maria, Noah, Sofia, Ida, Lucas, Victor navne. 

Og meningen bag navnet

Vores søn hedder Matteo.

Min kæreste stammer fra Serbien, så det skulle være et navn det fungerede både på dansk og serbisk.
Jeg har i mange år elsket det navn, så var lykkelig da jeg foreslog det, og min kæreste afprøvede det på serbisk og efterfølgende sagde "jeg elsker det navn, det skal min søn hedde hvis det bliver en dreng"

Anmeld

18. maj 2014

Masig

Vores dreng hedder Fabian. Der er 288 i DK der hedder det, men jeg har aldrig stødt på nogen, og der er ingen i vores omgangskreds der er stødt på nogen, så får altid at vide det er et lidt specielt navn.... Der er ingen historie  bag, var bare det eneste drengenavn vi var enige om herhjemme... 

Anmeld

18. maj 2014

frkdemuth

Vores kommende søn får navnet Hjalte. Det er hans far der gerne ville ha noget nordisk... Han startede ved Tjalfe men så kiggede vi på nettet og Hjalte poppede op flere steder... og det lå bare bedre på tungen sagde han.... Og så faldt han bare for betydningen af navnet osse!

Hjalte er et nordisk drengenavn, der betyder "sværdhæfte". Det var navnet på en af Rolf Krakes krigere. I perioden 1985-1996 fik 188 danske drenge navnet Hjalte. Den 1. januar 2006 var der ifølge Danmarks Statistik 755 personer i Danmark med navnet Hjalte, hvilket er en stigning på 144 i forhold til året før, hvor der var 611. Navnet Hjalte ses også i andre nordiske sprog som f.eks. svensk, hvor Hjälte betyder helt.

Og der er flere "små" ting i det navn som har en speciel betydning for mig osse.... Så det er specielt for os begge!

Havde vi skulle ha (eller når vi får) en pige skal hun hede Jennifer. Det er et navn der har en speciel betydning for mig og manden min var heldigvis osse vild med det.

Men ellers har jeg et pige navn som jeg syntes er sødt og flot, men ikke kan bruge fordi min søster hedder det... og det er Manja.

Anmeld

18. maj 2014

Krussedulle

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Og meningen bag navnet

Da vi for 7 år siden besluttede at vores dreng skulle hedde Noah, havde vi ingen idé om at 2000 mødre tænkte det samme

Vores drenge hedder Noah, Storm og Sylvester

Noah, var egentlig bare det navn vi bedst kunne lide dengang..

Storm, var et navn min mand blev vild med! Jeg var skeptisk i starten, men elsker det nu!

Sylvester, kom jeg lidt tilfældigt på en dag, og manden syntes det var en fedt navn! Så det kom han til at hedde!!
Vi bruger dog tit Sylle som kælenavn til ham

Anmeld

19. maj 2014

Vivienne

Skønne navne og historierne bag dem

Er glad for at jeg ikke er den eneste, som gerne vil have et specielt/anderledes navn

Anmeld

19. maj 2014

maria_wlt

Vores hedder Tristan, Ene og Ibi (Ibi er ikke født endnu) 

Min mand havde hørt navnet Tristan i filmen "Tristan og Isolde" - Havde været vild med det siden. Så det kom han til at hedde

Ene fik det navn fordi min mand engang gik ikole med en Ene og var igen vild med navnet. Så han fik lov til at bestemme igen  

Ibi kom lidt mere ud af det blå - Da jeg blev gravid havde vi allerede besluttet os at hvis det blev en dreng så skulle han opkaldes efter farfar som er død - Han hed Ian. Derfor fik jeg bare slynget Ibi ud og så kunne det ikke være andet

Så derfor hedder de Tristan, Ene og Ibi 

Anmeld

19. maj 2014

BinaMor

Gabriella (fordi det kommer af en ærkeengel og en histrie om en gabriella i en danielle steel bog jeg læste)

Madelina (kom ud af det blå. jeg vågende pludseligt, mens jeg var gravid og skrev det i en kogebog der lå ved siden af sengen?) så det var ret hurtig indskydelse. havde aldrig hørt navnet før

Anmeld

19. maj 2014

Anonymo

Vivienne skriver:

Kære piger, 

Og meningen bag navnet

Syntes det er svært at definere hvad der udgør et specielt navn, men jeg syntes vores datters navn er specielt, Victoria - men jeg syntes jo også Noah, Victor og Lucas er specielle navne.

Det hedder hun fordi vi syntes det er pænt 

Anmeld

19. maj 2014

Vivienne

Marts2014 skriver:

Syntes det er svært at definere hvad der udgør et specielt navn, men jeg syntes vores datters navn er specielt, Victoria - men jeg syntes jo også Noah, Victor og Lucas er specielle navne.

Det hedder hun fordi vi syntes det er pænt 

Ja, man kan definere "specielt" på mange måder. Jeg tænkte mere på navne, som man ikke hører så ofte...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.