Jeres specielle navne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2014

majba

Fine_007 skriver:

Jeg kan bl.a. godt lide drengenavnene
Ro og Rud

Og pigenavnene
Pil og Rose

Undskyd jeg blander mig, håber det okay ;-) 

Er Ro et drengenavn i dk, eller bare et navn du syntes er fedt til en dreng? :-) 

jeg har en veninde fra Færøerne det hedder Ró nemlig og drenge udgaven er deroppe Rói 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2014

o1Mutte

majba skriver:

Undskyd jeg blander mig, håber det okay ;-) 

Er Ro et drengenavn i dk, eller bare et navn du syntes er fedt til en dreng? :-) 

jeg har en veninde fra Færøerne det hedder Ró nemlig og drenge udgaven er deroppe Rói 

Tillader mig lige at svare  

Ro er et tilladt navn i Danmark. Gik på efterskole med en der hedder Ro Dengang var han vist den eneste i Danmark der hed Ro  

Anmeld

18. maj 2014

FrkGranger

Vi venter vores første barn og har egentlig altid have haft en dreng der hed Tjalfe men vi overtog så vores hund fra en anden familie og ja den hedder Tjalfe, så jeg blev vild med navnet Loke.

Men det var min kæreste ikke vild med så nu håber vi hvis det bliver en dreng at han ligner en Fritz og hvis det er en pige My da det er det eneste navne vi kan blive enige og 

Anmeld

18. maj 2014

MomInTheMaking

Kære piger, 

Jeg vil gerne høre jeres børns specielle navne.

Det skal ikke være de typiske Maria, Noah, Sofia, Ida, Lucas, Victor navne. 

Og meningen bag navnet

Min datter hedder Penny.. Et ret udbredt navn på verdens plan, men meget lidt brugt herhjemme. jeg har elsket det navn siden jeg så Disneys Bernard og Bianca for første gang, hvor den lille børnehjems pige hedder det.

Min kæreste og jeg var venner i to år før vi blev kærester og vi sad engang en gruppe venner og snakkede om når vi engang fik børn og hvad de skulle hedde, så sagde Rafael (min kæreste) at han altid havde været vild med navnet penny, fordi han havde set Bernard og Bianca, så vidste jeg bare at ham Måtte jeg da have børn med.
Da vi 3 år senere stod med to streger sagde min kæreste at han troede det var en pige og at så vidste vi jo godt hvad hun skal hedde.

Vi selv hedder Sheila og Rafael. Så vi har alle ret specielle navne herhjemme. hvis vi får en dreng engang skal han hedde Charlie og hvis vi får en pige skal hun hedde Nola.

Anmeld

18. maj 2014

lineog4

Anitsithc skriver:

Min søn hedder Liam og for mig er det et rigitg specielt navn der udstråler kærlighed, varme og spontanitet. Da han fik navnet for snart 8 år siden, var der ikke mange der hed det her i DK ift nu..

Min Liam er 6 1/2 og det var det også et specielt navn i DK, nede på kordegnskontoret slog de det ligefrem op for at se om det var godkendt i Danmark (det gjorde de også med Lia).
Og ja nu er der jo en del flere der vælger det - det er jo godt at være trendsetter (griner højt )

Anmeld

18. maj 2014

majba

o1Mutte skriver:

Tillader mig lige at svare  

Ro er et tilladt navn i Danmark. Gik på efterskole med en der hedder Ro Dengang var han vist den eneste i Danmark der hed Ro  

Ah okay! :-) 

kan godt forstå du vild med det! 

Anmeld

18. maj 2014

Marts<3

Vores søn hedder Storm.
Det gør han grundet hans uplanlagte ankomst. Han tog os med "stormen"

Anmeld

18. maj 2014

ømor34

Hej
Min ældste søn hedder Heine til fornavn. Han er opkaldt efter sin oldefar i hvis hus vi bor i Min mand hedder ligeledes Heine så derfor har vores søn fået mellemnavnet Marius. Dette mellemnavn deler han med sin farfar.
Min anden søn hedder Toke. Min mand mente at da han jo var en vikingedreng skulle han opkaldes efter en vikinge høvding Palnatoke. Han fik så mellemnavnet Marinus. Et mellemnavn som min farfar også havde.
Min datter hedder Mynte. Vi sad en aften her i familien og taler navne og lige pludselig foreslår Toke navnet. Manden og jeg faldt for det med det samme. Hendes mellemnavn er så Marie. Det har hun fået efter min elskede farmor som desværre nåede at gå bort inden Mynte Marie blev født.
Det var historierne bag mine børns navne

Ømor34

Anmeld

18. maj 2014

Disa

Jeg har ingen børn endnu, men har selv et specielt navn, Disa.

Det er oprindeligt et islandsk navn, men det er også meget udbredt i Sverige. Der er 19 i Danmark der hedder det og det betyder gudinde.

Jeg er utrolig glad for mit navn, men har tit opgivet at gentage mig selv og bare accepteret at folk troede at jeg hed Lisa, eller bare sagt: Lisa med D 

Anmeld

18. maj 2014

Pigent

Jeg har ingen børn, men vil gerne komme med nogle forslag

Jamie
Mike
Saxe
Valde
Matti

Viola
Laurine
My
Silke
Michelle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.