Jeg er enig med de fleste herinde.... Synes der der nul sukker er gået helt over gevind!!!! Hvad skal det til for??? Tror man så at børnene blir sundere i det lange løb???
Altså hvis jeg tænker tilbage på os selv så fik vi da altid sukker i en eller anden form i børnehave og sikkert også i dagpleje.... Sukker har aldrig været forbudt hos os da jeg var lille... Men med måde selvfølgelig....
Derimod havde jeg en veninde der ALDRIG måtte få sukker... Ingen slik, saft, kage... Ikke engang når vi i skolen fik det... Så sad hun som den eneste og ikke fik noget.... Åårh hvor var det egentlig synd for hende... Hun ville så gerne bare smage....
Der var en her i debatten der skrev at hendes datter heller intet sukker måtte få heller ikke når de andre får?? 
Hvad får man så ud af det??? Hun får altså sukker på et eller andet tidspunkt... Og er du uheldig så går det som hende fra min klasse... Da hun selv fik adgang til sukker fik hun fuldstændig amok i sukker!!! Hun spiste sukker altid! Slik, kage, sodavand, chokolade... Hun havde aldrig haft et normalt forhold til sukker og det kan være farlig altså tror jeg.... Vi andre hvor det aldrig havde været forbudt havde det meget afslappet med det
Så tror mere det handler om at lære sine børn at have et fornuftigt forhold til det at indtage sukker... Ikke forbyde det
Anmeld