Bikin hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2014

Steph_Laurits

StineW79 skriver:

Ja hvornår er man gammel nok til at få en bikini?

Thea har plaget om at få en sidste sommer, fordi alle hendes veninder havde bikini. Jeg har holdt på at hun ik var gammel nok til bikini ( hun blev 5 sidste år ) 

I går begynder hum så igen på om hun ik nok må fået bikini i år, når nu hun jo snart bliver 6 år ( til sep ) 

Jeg syntes måske stadig hun er lidt for lille, men alle hendes veninder på samme alder har bikini, så det er jo lidt svært at argumenter imod. 

Hva siger i? Og evt gerne komme med billeder af en passende bikini til den alder.. Vh stine

Jeg syntes det er ok. Man kan få mange børnebikinier med Hello Kitty osv.

Så længe de ikke er en med palietter osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2014

Mor til Ella

SanJose skriver:

Jeg er stærkt imod at børn skal seksualiseres allerede fra en så tidlig alder. Det ser bare så forkert ud i mine øjne. De små piger har jo ikke noget af skjule foroven og skal heller ikke signalere, at de skulle have noget at skjule for oven. Og så skal de ikke ligne deres mor. Lad nu bare børn være børn!

Jeg forstår slet ikke den tendens der er i samfundet til at børn skal ligne små voksne.

Jeg er dybt uenig

Jeg synes at det er smagløst at voksne mennesker ser en bikini på et lille barn som noget seksuelt, så er det da virkelig os voksne der har et problem!

Og jeg synes at det er noget underligt noget at signalere til sine børn at du må ikke feks gå i en bikini en sommerdag fordi der er nogle mennesker der har en beskidt tankegang. ( som jeg selvfølgelig godt ved nogle har)

Er faktisk lidt rystet over den betydning vi giver et stykke badetøj!

Anmeld

27. april 2014

TNBC

fo82 skriver:

Ih du glade...

ser man virkelig sådan på børn i bikini????

jeg er virkelig målløs over at man kan få sig selv til at tænke på at der bliver udsendt forkerte signaler fordi et barn render rundt i en bikini??!!??!!

der er jo absolut intet sexet over en nuttet børnebikini med hello kitty og flæser...

really??? Jeg er totalt målløs

Helt enig. Hvorfor så badedragt?

Anmeld

27. april 2014

wamse

Lige her er jeg altså så ret sippet eller hvad det nu er, for min datter på 8 har ikke en bikini endnu, for mig er det stykke voksen beklædning på lige fod med andet, og det skal hun altså ikke have endnu. Hun har så heller ikke spurgt om det så jeg er sluppen let om ved det

Jeg har det faktisk sådan lidt på samme måde med undertøj i hendes størrelse nu, som stort set kun findes som top med trusser, og ikke som undertrøje med trusser. Synes det er lidt tidligt, at det kun er en top og ikke undertrøje....

Anmeld

27. april 2014

fo82

Yurie skriver:

Helt enig. Hvorfor så badedragt?

Lige mine ord - det er maveskindet der er frit 

jeg forstår det altså ikke?!!??

Anmeld

27. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Pylle3 skriver:

Min datter fik første gang sidste sommer der var hun 5 år. Hun var SÅ stolt og glad for det havde været et ønske længe. Hun får dem dog kun på når vi er på ferie da mor her er gammeldags og synes ikke bikini høre sig hjemme i svømmehaller - så der må hun på med badedragten.

Vi købte i H&M

http://www.hm.com/dk/subdepartment/KIDS?Nr=4294944 964#Nr=4294942197

Den er også rigtig fin!! Vh stine

Anmeld

27. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Laver lige et fælles svar til alle. Tak for alle jeres svar.

Jeg ser ik en bikini som noget seksuelt. Men bryde mig feks ik om bikinier hvor der er 3 kanter på brysterne i toppen, da det så netop kommer til at se ud som om der er bryster. 

Men tænker nok mere på feks sol beskyttelse osv. Thea har feks stadig en hel dragt med uv beskyttelse i og en alm badedragt. Vh stine

Anmeld

27. april 2014

Laulund87

mor:) skriver:

Hvordan bliver den nødvendig når pigen er 8år? 

Det var bare et ca tal hvor jeg ikke synes det ser forkert ud længere..

Anmeld

27. april 2014

Laulund87

wamse skriver:

Lige her er jeg altså så ret sippet eller hvad det nu er, for min datter på 8 har ikke en bikini endnu, for mig er det stykke voksen beklædning på lige fod med andet, og det skal hun altså ikke have endnu. Hun har så heller ikke spurgt om det så jeg er sluppen let om ved det

Jeg har det faktisk sådan lidt på samme måde med undertøj i hendes størrelse nu, som stort set kun findes som top med trusser, og ikke som undertrøje med trusser. Synes det er lidt tidligt, at det kun er en top og ikke undertrøje....

Anmeld

27. april 2014

Laulund87

Mor til Ella skriver:

På hvilken måde ser det forkert ud bliver jeg nød til at spørge?

Det hører sig til voksne eller større børn, egentlig teenagere synes jeg. Synes bare det ser forkert ud, hvad er der i vejen med en badedragt? Synes det hentyder lidt til at piger er små pyntedukker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.