Min datter fik tæsk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2014

Anonymo

Anonym skriver:

I børnehaven i går eftermiddags blev min datter desideret tæsket af 2 lidt ældre drengebørn i børnehaven!

Først har de stået og drillet min datter og hendes veninde ude på marken, derefter er den ene begyndt at sparke hende så hun røg ned på jorden, og så tog de kæppe og pinde og begyndte ellers bare at slå løs på hende i hovedet og på ryggen!!! Jeg er målløs over at dette er sket. Fyldt med vrede og harme over 2 snotunger på mellem 5-6 år er så syge i hovedet at mishandle et andet barn på den måde! Over at der INGEN pædagoger var til steder da det skete????

Min datter måtte selv gå med fuldstændig blodigt tøj og næseblod ned og "sige det til de voksne" som hun selv fortalte os det.

Hun er næsten lige blevet 4 år, og den ene af de drenge der overfaldt hende har gentagne gange været efter hende ude på legepladsen (de går ikke på samme stue), og jeg har også haft gjort personalet opmærksom på dette! Alligevel sker sådan noget her, som bare ikke måtte ske!!!!

Hun er blevet undersøgt grundigt af lægen, der er HELDIGVIS ikke sket mere end et blåt øje, en kæmpe blå bokser næse samt en masse mærker af slag på skulder og ryg.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor heldig hun har været i den her episode, at der ikke skete mere. De har slået hende flere gange i hovedet med kæppe, hun kunne jo have ligget ude på marken bevidstløs? De kunne have skadet hende helt vildt markant mere, i tanker jeg slet ikke tør tænke på! Jeg er SÅ vred og rasende!

Vi har selvfølgelig anmeldt episoden til politiet, og næste skridt er at kontakte kommunen. Dette på opfordring af lægen, samt politiet da vi tog kontakt til dem, grundet episoden har været SÅ voldsom.

Jeg er stadig i vildrede om jeg overhovedet vil have hende i den bh mere, men hun elsker den, for hun har så mange gode venner dernede på den stue hun går på. På den anden side er jeg også bange for at hun bliver bange for at blive aflveret igen efter alt det her, hvilket jo er helt forståeligt..

Det blev en smule langt, men jeg skulle simpelthen af med det her.

Nej, nej, nej, nej! 

Jeg havde nok reageret lige som du, det er dog forfærdeligt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2014

Studerendemor

stm2812 skriver:

Årh jeg var blevet rasende. Hvordan kan de bare kalde det for en episode! Det er da godt nok at bagatellisere det! Men det kan da sagtens ske de ikke har fået mere af vide, hvilket er fuldstændig til grin.

Øv sikke en oplevelse

Hvis man ikke skal kalde det en episode, hvad så? 

Anmeld

26. april 2014

chas12

Stakkels din datter - det må have været en grim oplevelse for hende og selvfølgelig jer! ��

Nu er der mange der skriver i aldrig ville sende børnene afsted igen osv osv. Er alle egentlig klar over hvordan normeringen er i børnehaver? Jeg er selv i en børnehave, og hvor end man gerne vil så kan det simpelthen ikke lade sig gøre at have opsyn på alle børn på en gang!! Og det tror jeg desværre er sådan mange steder.... 

håber din datter er ok, og stadig har lyst til at komme i børnehave igen!��

Anmeld

26. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Stakkels din datter - det må have været en grim oplevelse for hende og selvfølgelig jer! ��

Nu er der mange der skriver i aldrig ville sende børnene afsted igen osv osv. Er alle egentlig klar over hvordan normeringen er i børnehaver? Jeg er selv i en børnehave, og hvor end man gerne vil så kan det simpelthen ikke lade sig gøre at have opsyn på alle børn på en gang!! Og det tror jeg desværre er sådan mange steder.... 

Jeg tænkte det samme. I stedet for at blive sure på pædagogerne bør man tage den længere for normeringen er røvdårlig. 

Hvis en pædagog er ved at hjælpe et barn i garderoben, en ud på badeværelset, en er ved at afhjælpe en konflikt på legepladsen og en har gang i en aktivitet så er det super svært at skulle holde øje med samtlige børn 

til ts: 

håber I fandt en god løsning som giver jer tryghed og ikke mindst jeres datter

Anmeld

26. april 2014

Studerendemor

chas12 skriver:

Helt enig. Jeg kan tydeligt se, at pædagogerne i min datters børnehave knokler og gør absolut alt hvad de kan. Det kan bare aldrig blive godt nok, fordi de er for få - og det kan de jo ikke gøre for

Anmeld

26. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er totalt målløs over din beretning ts, og jeg sidder her med en kæmpe knude i maven på din lille piges vejne! Det var dog det mest forfærdelige jeg længe har hørt om  Puuuuha, stakkels lille pige 

Håber i finder en god løsning og at pædagogerne viser sig ikke at være  så slappe omkring det, som det umiddelbart lyder til 

Anmeld

26. april 2014

stm2812

Mor i Aarhus skriver:

Hvis man ikke skal kalde det en episode, hvad så? 

Syntes at det er fuldstændig forkert bare at kalde det for en episode.! Så må de da uddybe det og forklarer hvad der egentlig er sket. Det andet holder ikke!

Anmeld

26. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg tænkte det samme. I stedet for at blive sure på pædagogerne bør man tage den længere for normeringen er røvdårlig. 

Hvis en pædagog er ved at hjælpe et barn i garderoben, en ud på badeværelset, en er ved at afhjælpe en konflikt på legepladsen og en har gang i en aktivitet så er det super svært at skulle holde øje med samtlige børn 

til ts: 

håber I fandt en god løsning som giver jer tryghed og ikke mindst jeres datter

Må lige tilføje at jeg er enig i at normeringen er ringe ja!

Men at lade børn lege på et stort græsareal der strækker sig langt væk fra "hoved området" uden opsyn overhovedet synes jeg er for dårligt. Så burde de have lukekt hele det område af hvis de ikke har nok personale til at dække det område.. Jeg er ret sikker på at børnene har været derude alene i længere tid end 5 minutter..

Desuden har den ene af de omtalte drenge generet min datter flere gange, hvilket bh er blevet gjort opmærksom på, og havde lovet at holde udkig.. Og så sker dette alligevel..

De havde slået hende flere gange, og hun har ligget og grædt, og der er ingen der har hørt hende, hun måtte selv gå hele vejen tilbage og fortælle hvad der var sket..

Så jeg synes helt klart det er for dårligt at pædagogerne ikke har haft bedre opsyn!

Anmeld

26. april 2014

Isabel85

Puha får helt kuldegys. Jeg troede ikke at børn i den alder kunne finde på sådan noget. Jeg har selv arbejdet i børnehave, og jo selvfølgelig kan legen nogen gange blive lidt voldsom og nogen kommer til at skubbe eller slå, men det du beskriver vil jeg sige er grov vold og virker udspekuleret. Håber de får noget hjælp og synes det er så godt I er gået videre med det.

Anmeld

26. april 2014

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

I børnehaven i går eftermiddags blev min datter desideret tæsket af 2 lidt ældre drengebørn i børnehaven!

Først har de stået og drillet min datter og hendes veninde ude på marken, derefter er den ene begyndt at sparke hende så hun røg ned på jorden, og så tog de kæppe og pinde og begyndte ellers bare at slå løs på hende i hovedet og på ryggen!!! Jeg er målløs over at dette er sket. Fyldt med vrede og harme over 2 snotunger på mellem 5-6 år er så syge i hovedet at mishandle et andet barn på den måde! Over at der INGEN pædagoger var til steder da det skete????

Min datter måtte selv gå med fuldstændig blodigt tøj og næseblod ned og "sige det til de voksne" som hun selv fortalte os det.

Hun er næsten lige blevet 4 år, og den ene af de drenge der overfaldt hende har gentagne gange været efter hende ude på legepladsen (de går ikke på samme stue), og jeg har også haft gjort personalet opmærksom på dette! Alligevel sker sådan noget her, som bare ikke måtte ske!!!!

Hun er blevet undersøgt grundigt af lægen, der er HELDIGVIS ikke sket mere end et blåt øje, en kæmpe blå bokser næse samt en masse mærker af slag på skulder og ryg.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor heldig hun har været i den her episode, at der ikke skete mere. De har slået hende flere gange i hovedet med kæppe, hun kunne jo have ligget ude på marken bevidstløs? De kunne have skadet hende helt vildt markant mere, i tanker jeg slet ikke tør tænke på! Jeg er SÅ vred og rasende!

Vi har selvfølgelig anmeldt episoden til politiet, og næste skridt er at kontakte kommunen. Dette på opfordring af lægen, samt politiet da vi tog kontakt til dem, grundet episoden har været SÅ voldsom.

Jeg er stadig i vildrede om jeg overhovedet vil have hende i den bh mere, men hun elsker den, for hun har så mange gode venner dernede på den stue hun går på. På den anden side er jeg også bange for at hun bliver bange for at blive aflveret igen efter alt det her, hvilket jo er helt forståeligt..

Det blev en smule langt, men jeg skulle simpelthen af med det her.

Det var dog en frygtelig oplevelse. Håber din datter er oven på igen. 

Jeg kan godt forstå i kontakter læge og informerer kommunen , men forstår ikke helt i drager politiet ind i sagen? Det er jo små børn som ikke er bevidste om omfanget og konsekvenserne af deres handling. Hvem forventer i jer at politiet skal gøre? Misforstå mig ikke, det er rigtig synd for jer, hvad der er sket. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.