Er jeg for pylret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2014

AnonymMor

MiichellaMalou skriver:

Sagen er den vi er blevet inviteret til min kusines konfirmation her til maj måned. Til den tid vil vores dreng være 7,5 mdr og han er kun blevet passet en enkel gang i nogen timer.

Men den her konfirmation er på Lolland vi bor i København, og den er børnefri. Er jeg så pylret fordi jeg siger nej til at tage med da det er alt for langt væk med hensyn til når vi skal hente igen? Eller hvis der sker et eller andet, det tager jo halvanden time og komme hjem igen.

Pylret er du ikke da det jo er op til dig om hvad du har det godt med  

jeg havde taget med. Min datter er 7 mdr og har været på overnatning 2 gange nu. 1 gang hos mormor som 4 mdr og anden gang hos bedstemor og bedstefar som 7 mdr gammel og det er gået fint begge gange 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

MorTilEn2013Dreng

Rinepigen skriver:

Pylret er du ikke da det jo er op til dig om hvad du har det godt med  

jeg havde taget med. Min datter er 7 mdr og har været på overnatning 2 gange nu. 1 gang hos mormor som 4 mdr og anden gang hos bedstemor og bedstefar som 7 mdr gammel og det er gået fint begge gange 

Han er kun blevet passet engang i nogen timer. Også det også den mdr han starter i dagpleje og jeg startet i skole

Anmeld

3. april 2014

et-ønske

Altså jeg synes det er mærkeligt ikke at invitere så lille et barn med?

Men omvendt ville jeg sagtens lade den lille blive passet en overnatning - min datter blev passet ude med to overnatninger da hun var 5 mdr ingen problem i det

Anmeld

3. april 2014

Elgaard73

Jeg syntes ikke at du er pylret. Jeg ville ikke have gjort det, da vores dreng havde den alder.

Jeg er faktisk ikke en gang sikker på, at jeg ville gøre det nu, hvor han er 2,4 år. Det vil nogen sikkert tænke, er enormt pylret. Men jeg ville simpelt hen ikke have det godt med den store afstand.

Han er faktisk, indtil nu, kun passet ude 1 gang (en aften/nat). Måske hvis vi var mere "vant til" at få ham passet, så ville jeg se mere afslappet på det...

Anmeld

3. april 2014

Frk.S

Kunne i evt. spørge om i må tage ham med?
Selvom en fest er uden børn, er det da ofte at man lader folk med de helt små have dem med alligevel.

Vi var inviteret til sølvbryllup kort tid efter vi havde fået Freja, og selvom det var børnefri og hun reelt ikke var inviteret, så sagde de selv, at vi selvfølgelig måtte tage hende med.

Til vores eget bryllup var det kun vores datter samt søskendes børn der skulle med. Men mandens kusine havde en dreng på omkring 7 mdr. og vi sagde også her, at de gerne måtte tage ham med.

Anmeld

3. april 2014

MorTilEn2013Dreng

et-ønske skriver:

Altså jeg synes det er mærkeligt ikke at invitere så lille et barn med?

Men omvendt ville jeg sagtens lade den lille blive passet en overnatning - min datter blev passet ude med to overnatninger da hun var 5 mdr ingen problem i det

Det fordi de alle sammen vil drik.
Sådan er det altid :/ også derfor det passer mig også fint at det er børnefri for så har jeg en god undskyldning for ikke at komme men er bare heller ikke vild med tanken om han skal passes så længe når han aldrig har prøvet det før og vi er så langt væk

Anmeld

3. april 2014

tarkoflen

MiichellaMalou skriver:

Ammer ikke.
Men jeg tror også det har meget at gøre med jeg heller ikke er klar til at skulle være så langt væk fra ham. Og så længe, også er det også lige den mdr med dagpleje start og skole start

Som jeg skriver ville jeg også kun overveje det, er slet ikke sikker på at jeg kunne

Og glem at din søster uden børn siger at det ikke er noget problem, det havde jeg måske også sagt for et år siden! Men alt ændrede sig da jeg stod med Thea i mine arme!

Du skal gøre hvad din mavefornemmelse fortæller dig og ikke hvad alle mulige andre synes og mener at vide! Hvis du tager afsted uden at være tryg ved bliver det alligevel ikke en god fest for dig og så er der ingen grund til at være der

fra en pyllermor til en anden (og jeg mener ikke det er en dårlig titel at have, det betyder at vi vil vores børn det bedste )

Anmeld

3. april 2014

MorTilEn2013Dreng

Elgaard73 skriver:

Jeg syntes ikke at du er pylret. Jeg ville ikke have gjort det, da vores dreng havde den alder.

Jeg er faktisk ikke en gang sikker på, at jeg ville gøre det nu, hvor han er 2,4 år. Det vil nogen sikkert tænke, er enormt pylret. Men jeg ville simpelt hen ikke have det godt med den store afstand.

Han er faktisk, indtil nu, kun passet ude 1 gang (en aften/nat). Måske hvis vi var mere "vant til" at få ham passet, så ville jeg se mere afslappet på det...

Tror jeg også jeg havde været men han er blevet passet nogen timer 1 gang. Og vi kan jo ikke bare komme med det samme hvis der er noget

Anmeld

3. april 2014

MorTilEn2013Dreng

Frk.S skriver:

Kunne i evt. spørge om i må tage ham med?
Selvom en fest er uden børn, er det da ofte at man lader folk med de helt små have dem med alligevel.

Vi var inviteret til sølvbryllup kort tid efter vi havde fået Freja, og selvom det var børnefri og hun reelt ikke var inviteret, så sagde de selv, at vi selvfølgelig måtte tage hende med.

Til vores eget bryllup var det kun vores datter samt søskendes børn der skulle med. Men mandens kusine havde en dreng på omkring 7 mdr. og vi sagde også her, at de gerne måtte tage ham med.

Vil faktisk ikke have ham med. Da jeg ved de bliver sprit stive meget hurtig, men de forstår det bare ikke .

Anmeld

3. april 2014

MorTilEn2013Dreng

tarkoflen skriver:

Som jeg skriver ville jeg også kun overveje det, er slet ikke sikker på at jeg kunne

Og glem at din søster uden børn siger at det ikke er noget problem, det havde jeg måske også sagt for et år siden! Men alt ændrede sig da jeg stod med Thea i mine arme!

Du skal gøre hvad din mavefornemmelse fortæller dig og ikke hvad alle mulige andre synes og mener at vide! Hvis du tager afsted uden at være tryg ved bliver det alligevel ikke en god fest for dig og så er der ingen grund til at være der

fra en pyllermor til en anden (og jeg mener ikke det er en dårlig titel at have, det betyder at vi vil vores børn det bedste )

Nemlig taak
Jeg ville heller ikke have ham med da de bliver stive meget hurtigt, men vil heller ikke have ham passet da det kun er sket 1 gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.