Rundvisning i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2014

M &.I

Mama85 skriver:

Gå efter din mavefornemmelse ang. Valg af inst. Og jeg vil helt klart anbefale at han kommer i inst. FØR bh, så h*n kan lære at omgåes mange børn samtidigt, det vil fremme barnets sociale kompetencer på en måde som h*n ikke kan udvikle som hvis h*n gik hjemme (hermed ikke sagt at de ikke kan udvikle gode sociale kompetencer hvis de gik hjemme) det giver også en en masse stimuli at være blandt andre børn med andre tiltag end hvad man måske selv finder på derhjemme. 

ja min mavefornemelse siger jeg venter til han skal i børnehave, synes bare jeg vil have mere tid med ham, heldigvis gå vi til legestuen 3 gang om uge og så resten til legeplads blandt med alle børnen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

Mama85

I&M skriver:

ja min mavefornemelse siger jeg venter til han skal i børnehave, synes bare jeg vil have mere tid med ham, heldigvis gå vi til legestuen 3 gang om uge og så resten til legeplads blandt med alle børnen

Er det dit eller hans behov der gør at han går hjemme? Det er jo fint nok at at går i ls et par gange om ugen, og legepladser m.m, men jeg vil vove og påstå at, det er ikke en brøkdel af hvad han ville få ud af at hvis han var på inst. For samtidig skriver du også i en anden tråd at han ikke gider at lege alene på sit værelse, i en alder af 21 måneder. Det får mig til at tænke på de forventninger du har til sådan en lille størrelse, der stadigvæk er så afhængig af at der er andre omkring ham til at stimulere ham.

Anmeld

27. marts 2014

lineog4

Det er vigtigt at man er tryg ved det sted hvor man skal aflevere sine børn, men man skal også lige mærke efter om usikkerheden er generel - altså vil man altid være utryg ved aflevering eller er det dette specifikke sted man er utryg ved.

Og kunne jeg have gået hjemme med mine til de skulle starte i børnehave så havde jeg gjort det. Jeg er helt sikker på man som forælder kan stimulere sine børn godt hjemme - det vil være på en anden måde end stimuleringen i vuggestuen, men absolut lige så god. Især hvis man går i legegrupper med mere. Vuggestuer og dagpleje er gode, de gør et super stykke arbejde men de er der for vi kan arbejde - gør det din mavefornemmelse fortæller dig og hvis det er at nyde din søn til han skal i børnehave så er det det rigtige.

Anmeld

27. marts 2014

M &.I

lineog4 skriver:

Det er vigtigt at man er tryg ved det sted hvor man skal aflevere sine børn, men man skal også lige mærke efter om usikkerheden er generel - altså vil man altid være utryg ved aflevering eller er det dette specifikke sted man er utryg ved.

Og kunne jeg have gået hjemme med mine til de skulle starte i børnehave så havde jeg gjort det. Jeg er helt sikker på man som forælder kan stimulere sine børn godt hjemme - det vil være på en anden måde end stimuleringen i vuggestuen, men absolut lige så god. Især hvis man går i legegrupper med mere. Vuggestuer og dagpleje er gode, de gør et super stykke arbejde men de er der for vi kan arbejde - gør det din mavefornemmelse fortæller dig og hvis det er at nyde din søn til han skal i børnehave så er det det rigtige.

ja jeg vil vente til han gå i børnehave det føler jeg rigtigt for så er han lidt større 

jeg har fundet to god børnehave og pædagoger har være så søde og det har besvar alle mine spørgesmålet  

Anmeld

27. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu synes jeg ikke det er så slemt. Det er måske ikke den bedste formulering, men hun har nok bare prøvet at sige at indkøring kan være hård jo større børnene er, da de jo er mere bevidste om at "nu går mor"

men er din mavefornemmelse dårlig så kigger du da bare på nogle andre steder, men det kan være du lige skal reflektere over hvorfor den bemærkning gjorde dig så ked af det? Er du i virkeligheden bange for at lade dit barn blive passet af andre? 

Nå men pøj pøj. Håber du finder et sted du føler dig tryg ved. Det er jo super vigtigt man har tillid til de voksne der skal passe ens barn 

Anmeld

27. marts 2014

M &.I

mor:) skriver:

Nu synes jeg ikke det er så slemt. Det er måske ikke den bedste formulering, men hun har nok bare prøvet at sige at indkøring kan være hård jo større børnene er, da de jo er mere bevidste om at "nu går mor"

men er din mavefornemmelse dårlig så kigger du da bare på nogle andre steder, men det kan være du lige skal reflektere over hvorfor den bemærkning gjorde dig så ked af det? Er du i virkeligheden bange for at lade dit barn blive passet af andre? 

Nå men pøj pøj. Håber du finder et sted du føler dig tryg ved. Det er jo super vigtigt man har tillid til de voksne der skal passe ens barn 

for at være ærligt , så er jeg virkeligt bange, har angst .... jeg prøver og kæmper for det, men jeg begynder at græde når min mand tage ham med ud bare i en time.. kan ikke gøre for det, men jeg prøver at give slip der er mange der har støtte mig,og  har forstået mig jeg har være meget igennem min graviditet ( fødsel) 

jeg har være i vuggestue idag og snakkede med ledelse og hun er så sød og hun hjalp mig, hun kunne se at jeg var skide bange.. hun sagde vær sammen med ham til han skal i børnehave, jeg sagde ja det vil jeg gerne .. hun var meget sød.. men jeg ved ikke om han kan nå nu i vuggestuen , jeg skal søge plads nu hvis jeg er heldig  

Anmeld

27. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
I&M skriver:

for at være ærligt , så er jeg virkeligt bange, har angst .... jeg prøver og kæmper for det, men jeg begynder at græde når min mand tage ham med ud bare i en time.. kan ikke gøre for det, men jeg prøver at give slip der er mange der har støtte mig,og  har forstået mig jeg har være meget igennem min graviditet ( fødsel) 

jeg har være i vuggestue idag og snakkede med ledelse og hun er så sød og hun hjalp mig, hun kunne se at jeg var skide bange.. hun sagde vær sammen med ham til han skal i børnehave, jeg sagde ja det vil jeg gerne .. hun var meget sød.. men jeg ved ikke om han kan nå nu i vuggestuen , jeg skal søge plads nu hvis jeg er heldig  

Jeg tænker om det er en ide at du får talt med din sp omkring din angst for at andre passer ham. For hvis han mærker din utryghed så kan det gøre hans indkøring vanskeligt 

Og så synes jeg ikke der er noget galt i at han ikke kommer i vuggestue. Hvis du har lyst og mulighed for at holde ham hjemme indtil BH så gør du da bare det men du må arbejde med angsten imellemtiden så den måske ikke fylder lige så meget når det så er på tide han starter i børnehaven 

men jeg havde også mærkrlige tanker da han startede i vuggestue f.eks. så drak min dreng MEGET vand. Han havde en lyd som jeg vidste betød vand. Så blev jeg helt bekymret for om personalet kunne forstå hans lyde og gik han nu rundt og var tørstig...ja jeg ved godt det er fjollet 

men husk at det er i orden at fortælle personalet hvordan man har det, så de kan forstå behovet for at du måske får lidt flere informationer om dit barns dag end normalt 

Anmeld

27. marts 2014

Mama85

I&M skriver:

ja jeg vil vente til han gå i børnehave det føler jeg rigtigt for så er han lidt større 

jeg har fundet to god børnehave og pædagoger har være så søde og det har besvar alle mine spørgesmålet  

Hvad er det præcist der gør at du ikke tør at lade ham blive passet af andre? Selv din mand kan ikke taget ham ud af huset i et par timer, uden at du bliver panisk..det burde du hurtigst muligt få hjælp til, i stedet for at fratage ham glæden af at gå på inst. Med en masse legekammerater og stimuli. For det er jo tydeligvis ikke hans behov du tager udgangspunkt i, men dine egne egoistiske behov, og det er jo MEGET forkert i mine øjne.

Anmeld

27. marts 2014

Mama85

I&M skriver:

Og nok kan pædagoger være så søde, men hvad med de faglige udgangspunkter institutionen har? hvilke kriterier sætter du højest ift. At institutionen imødekommer jeres behov? Hvilke tanker har du gjort dig omkring deres værdier og tilgang til børnene? 

Anmeld

27. marts 2014

Dr. House

Mama85 skriver:

Hvad er det præcist der gør at du ikke tør at lade ham blive passet af andre? Selv din mand kan ikke taget ham ud af huset i et par timer, uden at du bliver panisk..det burde du hurtigst muligt få hjælp til, i stedet for at fratage ham glæden af at gå på inst. Med en masse legekammerater og stimuli. For det er jo tydeligvis ikke hans behov du tager udgangspunkt i, men dine egne egoistiske behov, og det er jo MEGET forkert i mine øjne.

Gud hvor er du træls at høre på. Det er da langt bedre at han går hjemme, og når hun endda tager ham med ud i Legestuer, kunne det da ikke blive bedre. Institutioner er bygger for forældrenes skyld of det da langt bedre for ham at han går hjemme hos sin mor når han har muligheden for det. Er det virkelig så underligt at det ikke er alle mødre der bare kaster deres børn ud i fremmedes arme? Og har en følelse af at ville nær sit barn konstant? Folk glemmer at børn under tre år stadig er meget små og faktisk har brug for mor. Synes du skal ligge det aggressive fra dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.