Tænker I over andres mening???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

Mama85

Nej, andres mening har ingen indflydelse på hvad mine børn hedder/skal hedde..men min svigermor sagde da vi fortalte at Noah skulle hedde Malik til mellemnavn at, det lød søm et pigenavn, det gjorde mig ikke ked af det, men jeg kunne mærke at jeg lige skulle have vendt hendes kommentar et par gange inden kom videre i teksten.. men det var vigtigt for mig at han fik et Grønlandsk navn med sig, eftersom jeg selv kommer fra Grønland..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

et-ønske

Jeg er i princippet ligeglad med hvad andre tænker.... Vi har valgt navne til tvillingerne - men de er hemmelige indtil de bliver født, jeg gider nemlig ikke høre deres mening om især det ene navn

Anmeld

24. marts 2014

esioul

et-ønske skriver:

Jeg er i princippet ligeglad med hvad andre tænker.... Vi har valgt navne til tvillingerne - men de er hemmelige indtil de bliver født, jeg gider nemlig ikke høre deres mening om især det ene navn

er pisse nysgerrig

Anmeld

24. marts 2014

et-ønske

esioul skriver:

er pisse nysgerrig

Det kan jeg godt forstå

Anmeld

24. marts 2014

LinLin

Jeg har ikke oplevet at nogen jeg kender har rynket på næsen eller sagt noget "dårligt" om mine drenges navne - men hvis nogen havde gjort havde jeg også været pænt ligeglad

Det er da fint nok at spørge efter forslag fx herinde, men den endelige beslutning er min og min mands!

Anmeld

24. marts 2014

lineog4

Både og... Helt ligeglad er det nok svært at være  Men der skulle meget til før jeg ændrede mening - var egentlig nok kun hvis min mor havde en meget dårlig association og ellers ikke.

Men det er da ikke sjovt når folk kommenterer negativt om de navne vi har valgt. Kan huske da vi fik Dina og skrev ud om nu var hun kommet, fik vi et svar hvor det selvsagt stod tillykke, men også "og det er vel forhåbentlig ikke navnet?"

Med Linus fik vi også lidt kommentarer for det var grimt på engelsk og var et computersprog.

Med Liam fik vi mere at det var for tæt på Lia og om nu det ikke var forkert. 

Men har ikke ændret mening

Anmeld

24. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi overvejede fremtidsmæssigt hvad der ville være smart/praktisk for ham at hedde...

vi snakkede med familien om det, og hvis de havde sagt det var helt hen i vejret så ville vi da tage op til overvejelse deres argumenter...

om det ville ændre vores beslutning tror jeg ikke men det ville være med i overvejelserne hvis vi var i tvivl om navnet...

Anmeld

24. marts 2014

twinny

Nej. Det gjorde vi ikke. Drengene hedder Gabriel og Celino også et specielt efternavn fra Italien. Min tante sagde endda; "tror I at de nogenside får et arbejde med de navne?" Men de hedder det stadigvæk.  

Anmeld

24. marts 2014

ESV

misslea skriver:

Hejsa derude 

Nu er vi jo i fuld gang med at finde et navn til vores kommende lillesøster, og denne gang har vi valgt ikke at involvere folk (især familie) i vores tanker omkring, hvilke navne der er i spil 

Da vi ventede Wilma, var vi fuldstændig sikre på, at hun skulle være en lille Wilma.... Og vi var bare ellevilde med navnet.... Dog var der 1000 holdninger til navnet, og mange rynkede lidt på næsen, og syntes at det var et navn, man kun kunne forbinde med familien Flintstones 

Det havde ikke som sådan indflydelse på vores beslutning, men jeg blev simpelthen såååå træt af at høre, at det var synd for barnet, og vi kunne jo også kalde hende et mere alm. Navn osv osv.....!!! 

Vi havde jo egentlig ikke bedt om folks holdning til navnet, netop fordi det er SÅ subjektivt! hvilke navne man synes er søde, smukke, charmerende osv osv....!!!  

Mit spørgsmål er egentlig bare, om andres mening har haft betydning for valget af navne til jeres børn....??? Kunne I finde på at finde et andet navn, hvis tætte familiemedlemmer slet ikke bryder sig om det navn, I har I tankerne??? 

Rigtig god dag til jer derude... 

Hilsen Lea (35+0)

Nix den eneste der har haft noget at skulle have sagt ud over mig er hendes far. Folk må venligst holde grimme ord for dem selv!

Anmeld

24. marts 2014

Fine_007

misslea skriver:

Hejsa derude 

Nu er vi jo i fuld gang med at finde et navn til vores kommende lillesøster, og denne gang har vi valgt ikke at involvere folk (især familie) i vores tanker omkring, hvilke navne der er i spil 

Da vi ventede Wilma, var vi fuldstændig sikre på, at hun skulle være en lille Wilma.... Og vi var bare ellevilde med navnet.... Dog var der 1000 holdninger til navnet, og mange rynkede lidt på næsen, og syntes at det var et navn, man kun kunne forbinde med familien Flintstones 

Det havde ikke som sådan indflydelse på vores beslutning, men jeg blev simpelthen såååå træt af at høre, at det var synd for barnet, og vi kunne jo også kalde hende et mere alm. Navn osv osv.....!!! 

Vi havde jo egentlig ikke bedt om folks holdning til navnet, netop fordi det er SÅ subjektivt! hvilke navne man synes er søde, smukke, charmerende osv osv....!!!  

Mit spørgsmål er egentlig bare, om andres mening har haft betydning for valget af navne til jeres børn....??? Kunne I finde på at finde et andet navn, hvis tætte familiemedlemmer slet ikke bryder sig om det navn, I har I tankerne??? 

Rigtig god dag til jer derude... 

Hilsen Lea (35+0)

Pyha, kender så godt til din frustration

Min kæreste og jeg stod i samme situation, da jeg var gravid og luftede vores yndlings navn - min søn hedder Simon, og det synes de fleste venner/familiemedlemmer var såååå kedeligt et navn. Super træls at lægge øre til.

Men nej, jeg kunne ikke finde på at ændre mening af den grund, og gjorde det heller ikke

Desuden er det da fedt, at I holdt fast i Wilma - det er så fint et navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.