Tænker I over andres mening???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

Morgensol

Mine piger har først fået navne nogle dage efter deres fødsler. 

Den store har vi fået MANGE kommentarer om! folk sys kun det er hunde der kan hedde Bella og så er der virkelig mange der siger "Nåhh Isabella.." Så kigger de underligt når man fortæller at hun kun hedder Bella! 

Nu er hun 4, og folk siger stadig ting som "ej det er da et hunde navn".. Jaja vovvov...

alberte har vi aldrig fået andet end positive kommentarer om.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Carina:-)

Nej det har ingen betydning hvad andre mener 

Anmeld

24. marts 2014

CarinaSB

misslea skriver:

Hejsa derude 

Nu er vi jo i fuld gang med at finde et navn til vores kommende lillesøster, og denne gang har vi valgt ikke at involvere folk (især familie) i vores tanker omkring, hvilke navne der er i spil 

Da vi ventede Wilma, var vi fuldstændig sikre på, at hun skulle være en lille Wilma.... Og vi var bare ellevilde med navnet.... Dog var der 1000 holdninger til navnet, og mange rynkede lidt på næsen, og syntes at det var et navn, man kun kunne forbinde med familien Flintstones 

Det havde ikke som sådan indflydelse på vores beslutning, men jeg blev simpelthen såååå træt af at høre, at det var synd for barnet, og vi kunne jo også kalde hende et mere alm. Navn osv osv.....!!! 

Vi havde jo egentlig ikke bedt om folks holdning til navnet, netop fordi det er SÅ subjektivt! hvilke navne man synes er søde, smukke, charmerende osv osv....!!!  

Mit spørgsmål er egentlig bare, om andres mening har haft betydning for valget af navne til jeres børn....??? Kunne I finde på at finde et andet navn, hvis tætte familiemedlemmer slet ikke bryder sig om det navn, I har I tankerne??? 

Rigtig god dag til jer derude... 

Hilsen Lea (35+0)

Da vi fik Noah og folk fik af vide hvad han skulle hedde var der egentlig ikke nogen der sagde noget.

Da vi fik Charlie og folk fik navnet af vide ja så var der nærmest rama skrig .. Det var kun hunde der kunne hedde det og stakkels bare og om vi ikke kunne lide ham?! men lige meget hvad de sagde gjorde det ingen forskel .. :)

Anmeld

24. marts 2014

Ciss

Mine forældrer ville nok ikke have valgt Storesøsters navn, og min svigerfar ville ikke have valgt Lillebrors navn.

Når man går gravid er alle bare rigtig nysgerrige omkring navnet. Jeg blev lidt træt af, at "alle" hele tiden kom med navneforslag til mig. (Især min svigermor, for vi har utrolig forskellig navnesmag) Vi havde selv ledt og fundet frem til en liste med aktuelle navn - men vi diskuterede det med vilje ikke med familien. Man klarer ikke at gøre alle tilfreds uanset, og jeg ønskede ikke at få et favoritnavn "ødelagt" af dumme eller tankeløse kommentarer. I stedet sagde vi bare, at vi bestemte det endelig, når vi havde set barnet - og så fik alle bare besked om, at det var navnet. Efter det fik vi kun positive tilbagemeldinger - for det er trods alt de færreste som kan finde på at stå og sige til en sød lille baby: "Hej lille ven. Sikke et grimt navn du har. Det kommer du sikkert til at blive mobbet for."

Anmeld

24. marts 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Andres mening betyder ikke noget for mig, men det betyder noget for mig om folk er tilstrækkelig opdraget til at holde deres mening for dem selv.

Jeg finder det voldsomt provokerende, hvis folk mener de har ret til at kritisere, hvis de ikke er blevet spurgt.

Jeg er har to drenge der hedder Loke og Zephyr, men jeg mangler ikke opmærksomhed selvom Zephyr er meget specielt. Faktisk hader jeg opmærksomhed, men det skal ikke afholde mig fra at give min dreng et smukt navn. 

Anmeld

24. marts 2014

Swann

Det er blandt andet én af grundende til at vi ikke fortæller hvilke navne vi har i tankerne - vi vil ikke præges af folks tanker/meninger...

Anmeld

24. marts 2014

2babygirls

misslea skriver:

Hejsa derude 

Nu er vi jo i fuld gang med at finde et navn til vores kommende lillesøster, og denne gang har vi valgt ikke at involvere folk (især familie) i vores tanker omkring, hvilke navne der er i spil 

Da vi ventede Wilma, var vi fuldstændig sikre på, at hun skulle være en lille Wilma.... Og vi var bare ellevilde med navnet.... Dog var der 1000 holdninger til navnet, og mange rynkede lidt på næsen, og syntes at det var et navn, man kun kunne forbinde med familien Flintstones 

Det havde ikke som sådan indflydelse på vores beslutning, men jeg blev simpelthen såååå træt af at høre, at det var synd for barnet, og vi kunne jo også kalde hende et mere alm. Navn osv osv.....!!! 

Vi havde jo egentlig ikke bedt om folks holdning til navnet, netop fordi det er SÅ subjektivt! hvilke navne man synes er søde, smukke, charmerende osv osv....!!!  

Mit spørgsmål er egentlig bare, om andres mening har haft betydning for valget af navne til jeres børn....??? Kunne I finde på at finde et andet navn, hvis tætte familiemedlemmer slet ikke bryder sig om det navn, I har I tankerne??? 

Hilsen Lea (35+0)

Anemone skulle faktisk have heddet Clara, men det ødelagde svigermor ved at fastslå navnet da vi fandt ud af kønnet... Jeg hun ville nærmest ringe hjem og fortælle at vi ventede en pige og hun skulle hedde Clara. Så nej tak... Fik faktisk helt kvalme over navnet..

Så vi fortalte ingen at det blev en Anemone, som jo heller ikke er et typisk dansk navn, men jeg elsker bare det navn,

Faktisk fik hun også mit mellemnavn, hvor Madeleines har Martins. Det vidste folk heller ikke

Anmeld

24. marts 2014

Eliza

Med Malthe var jeg lige glad hva andre mente. Har dog ik hørt noget negativt.

Lige nu med præcis 2 uger til termin, ville det være dejligt bare at finde et navn VI kan li.
Igen, betyder familie og andres mening ikke noget, men det kan åbenbart være svært nok for bare 2 mennesker at blive enige.

Anmeld

24. marts 2014

justagirl

vi har holdt det hemmeligt! da jeg heller ikke gider høre på folks mening!

Anmeld

24. marts 2014

Levi&LilysMor

misslea skriver:

Hejsa derude 

Hilsen Lea (35+0)

Ja vi er ligeglade for det er vores barn og ikke deres  De fik aldrig at vide hvad vores søn skulle hedde før de kom op på patient hotellet dengang og de kommenterede ikke på det  Denne gang er lille søsters navn også hemmeligt indtil hun er født 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.