Tænker I over andres mening???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.392 visninger
68 svar
70 synes godt om
24. marts 2014

misslea

Hejsa derude 

Nu er vi jo i fuld gang med at finde et navn til vores kommende lillesøster, og denne gang har vi valgt ikke at involvere folk (især familie) i vores tanker omkring, hvilke navne der er i spil 

Da vi ventede Wilma, var vi fuldstændig sikre på, at hun skulle være en lille Wilma.... Og vi var bare ellevilde med navnet.... Dog var der 1000 holdninger til navnet, og mange rynkede lidt på næsen, og syntes at det var et navn, man kun kunne forbinde med familien Flintstones 

Det havde ikke som sådan indflydelse på vores beslutning, men jeg blev simpelthen såååå træt af at høre, at det var synd for barnet, og vi kunne jo også kalde hende et mere alm. Navn osv osv.....!!! 

Vi havde jo egentlig ikke bedt om folks holdning til navnet, netop fordi det er SÅ subjektivt! hvilke navne man synes er søde, smukke, charmerende osv osv....!!!  

Mit spørgsmål er egentlig bare, om andres mening har haft betydning for valget af navne til jeres børn....??? Kunne I finde på at finde et andet navn, hvis tætte familiemedlemmer slet ikke bryder sig om det navn, I har I tankerne??? 

Rigtig god dag til jer derude... 

Hilsen Lea (35+0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

MHB

I det store hele er jeg ligeglad hvad andre mener om de navne vi vælger til vores børn! Nu hedder vores søn Carl som jo er ret almindeligt (han er opkaldt min far, farfar, oldefar og tipoldefar som alle hedder/hed Carl) men et af mine favorit pigenavne er ret specielt (det er Islandsk men bruges ikke ret meget herhjemme) og da jeg fortalte at hvis vi fik en pige ville jeg gerne have det navn var der også mange holdninger, men jeg er stadig vild med navnet! 

Min søster havde dog valgt et navn jeg synes er utrolig grimt til hvis deres første blev en pige, men jeg fortalte hende bare at hvis det blev det ville jeg nok finde et godt kælenavn til hende i stedet! Det blev dog også en dreng de fik og han er opkaldt efter min morfar så det er er dejligt navn! 

Anmeld

24. marts 2014

Leneur

misslea skriver:

Hejsa derude 

Nu er vi jo i fuld gang med at finde et navn til vores kommende lillesøster, og denne gang har vi valgt ikke at involvere folk (især familie) i vores tanker omkring, hvilke navne der er i spil 

Da vi ventede Wilma, var vi fuldstændig sikre på, at hun skulle være en lille Wilma.... Og vi var bare ellevilde med navnet.... Dog var der 1000 holdninger til navnet, og mange rynkede lidt på næsen, og syntes at det var et navn, man kun kunne forbinde med familien Flintstones 

Det havde ikke som sådan indflydelse på vores beslutning, men jeg blev simpelthen såååå træt af at høre, at det var synd for barnet, og vi kunne jo også kalde hende et mere alm. Navn osv osv.....!!! 

Vi havde jo egentlig ikke bedt om folks holdning til navnet, netop fordi det er SÅ subjektivt! hvilke navne man synes er søde, smukke, charmerende osv osv....!!!  

Mit spørgsmål er egentlig bare, om andres mening har haft betydning for valget af navne til jeres børn....??? Kunne I finde på at finde et andet navn, hvis tætte familiemedlemmer slet ikke bryder sig om det navn, I har I tankerne??? 

Hilsen Lea (35+0)

Absolut ikke. Det må være deres hovedpine...
Den eneste gang jeg rynkede lidt på næsen, var da jeg fik at vide min nevø skulle hedde Daniel. Jeg sagde ikke noget til min søster eller andre. For navnet betyder jo noget for dem.
Kort tid efter kunne han selvfølgelig ikke hedde andet og det er for mig et af de smukkeste navne i verden. Fordi han hedder det... og jeg elsker ham.

Anmeld

24. marts 2014

Lykke:)

misslea skriver:

Hejsa derude 

Hilsen Lea (35+0)

Jeg var ret ligeglad med andres meninger om det navn vi havde valgt. Der var rigtig rigtig mange negative holdninger og mærkelige kommentarer.

Men han blev døbt igår og nu er der pludselig kun positive ting at sige om navnet

Anmeld

24. marts 2014

misslea

Lykke:) skriver:

Jeg var ret ligeglad med andres meninger om det navn vi havde valgt. Der var rigtig rigtig mange negative holdninger og mærkelige kommentarer.

Men han blev døbt igår og nu er der pludselig kun positive ting at sige om navnet

Ja lige præcis  Sådan var det også med vores datter!!! Så snart hun var kommer ud og folk havde vænnet sig til navnet, kunne folk jo slet ikke forestille sig, at gun sku hedde andet, og pludselig,og var navnet bare et hit... Heheheh!!! 

Anmeld

24. marts 2014

san

Nej det er vores valg, og kun vores... Hvad andre syntes er jeg lige glad med, bare mig og min mand kan lide navnet...

Anmeld

24. marts 2014

Mettefpigen

Nææ jeg er ligeglad med hvad andre siger til det... jeg vil aldrig ændre et navn fordi andre synes det er grimt... hvis jeg en dag skal have en dreng til så tænker jeg på at kalde ham Felix, det er min mor ikke så vild med men det er mit barn og mig bestemmer ;-)

Anmeld

24. marts 2014

Lykke:)

misslea skriver:

Ja lige præcis  Sådan var det også med vores datter!!! Så snart hun var kommer ud og folk havde vænnet sig til navnet, kunne folk jo slet ikke forestille sig, at gun sku hedde andet, og pludselig,og var navnet bare et hit... Heheheh!!! 

Lige præcis

Anmeld

24. marts 2014

Monski

misslea skriver:

Hejsa derude 

Hilsen Lea (35+0)

Da jeg ventede Anthon var alle ret vilde med navnet og var egentlig også ret sikker på at andres mening ikke betød noget men da jeg ventede Hjalte var der godt nok mange der havde der sådan "nå, Hjalte siger i .. Okay."
Og det ramte mig egentlig lidt, så næste gang tror jeg heller ikke vi involverer andre

Anmeld

24. marts 2014

Mor til Ella

Nej, det gør vi ikke.

Men indrømmet så bliver jeg da trist hvis jeg nævner hvad vi har i tankerne, og folk bare foreslår andre navne uden at forholde sig til dem jeg har sagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.