Tænker I over andres mening???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2014

Mortil223

Marts<3 skriver:

Vi har en Storm... Der blev lidt stille når jeg fortalte det... Men problemet ligger mere i, at halvdelen af min familie er fra Afrika. Så de havde både svært ved at udtale det, og forstå at man kunne hedde det samme som en storm... Vi bor på Østerbro, og der er 4-5 Storm alene i hans vuggestue. Så han blir næppe alene om at hedde det:-)

Har til gengæld givet ham et alm mellemnavn, hvis han skulle fortrække det som voksen.

For mig betød det noget hvad andre tænkte, til et hvis punkt. Jeg har ikke lyst til at gi mit barn er navn som han kan blive mobbet med, eller at folk skal rynke næse når de høre hans navn.

Stilhed før stormen

Det er et dejlig stærkt navn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2014

Katia Juul Skovgaard

misslea skriver:

Ja præcis... Folks situationsfornemmelse og måde at sige tingene på, spiller alligevel en stor rolle!!! 

Oh halløj.... Hva er der nu galt med Victor!!!??? 

Tak....  Ja jeg elsker også navnet Wilma (sjovt nok ) så nu må vi se, hvad det ender med at lillesøster skal hedde....

Ja det ved jeg heller ikke, måske kan hun ikke lide det? Godt det ikke er hendes barn så

Er sikker på I nok skal finde et godt navn til lillesøster

Anmeld

27. marts 2014

Maja88

MHB skriver:

I det store hele er jeg ligeglad hvad andre mener om de navne vi vælger til vores børn! Nu hedder vores søn Carl som jo er ret almindeligt (han er opkaldt min far, farfar, oldefar og tipoldefar som alle hedder/hed Carl) men et af mine favorit pigenavne er ret specielt (det er Islandsk men bruges ikke ret meget herhjemme) og da jeg fortalte at hvis vi fik en pige ville jeg gerne have det navn var der også mange holdninger, men jeg er stadig vild med navnet! 

Min søster havde dog valgt et navn jeg synes er utrolig grimt til hvis deres første blev en pige, men jeg fortalte hende bare at hvis det blev det ville jeg nok finde et godt kælenavn til hende i stedet! Det blev dog også en dreng de fik og han er opkaldt efter min morfar så det er er dejligt navn! 

Hvad er det islandske navn??

Jeg har 2 piger med specielle navne og ville nok blive tosset og skuffet hvis folk bare ville kalde dem noget andet

Anmeld

28. marts 2014

MHB

Maja88 skriver:

Hvad er det islandske navn??

Jeg har 2 piger med specielle navne og ville nok blive tosset og skuffet hvis folk bare ville kalde dem noget andet

Jeg har intet problem med specielle navne og ville såmen heller ikke finde på et helt andet navn at kalde en kommende niece, men det navn de havde valgt var ud over ikke at falde i min smag også utrolig langt så ville bare have brugt en del af navnet de havde valgt som kaldenavn. Ala lad os sige at det navn de havde valgt var Antoniella så ville jeg i daglig tale kalde hende Ella eller lignende min søster har i øvrigt haft det på samme måde med det navn jeg havde valgt hvis det var en pige,  og det har jeg det fint med

De islandske navn holder jeg for mig selv til det en dag måske bliver aktuelt  

Anmeld

28. marts 2014

Maja88

MHB skriver:

Jeg har intet problem med specielle navne og ville såmen heller ikke finde på et helt andet navn at kalde en kommende niece, men det navn de havde valgt var ud over ikke at falde i min smag også utrolig langt så ville bare have brugt en del af navnet de havde valgt som kaldenavn. Ala lad os sige at det navn de havde valgt var Antoniella så ville jeg i daglig tale kalde hende Ella eller lignende min søster har i øvrigt haft det på samme måde med det navn jeg havde valgt hvis det var en pige,  og det har jeg det fint med

De islandske navn holder jeg for mig selv til det en dag måske bliver aktuelt  

Nu har mine piger jo specielle navne..

Kunne vildt godt have tænkt mig navnet Ivalo.. men ville farmand ikke-desværre

Anmeld

28. marts 2014

Aabye

Vi havde rigtig mange navne oppe og vende dengang vi ventede nr 2.. 

Nr et vidste vi fra den dag vi fik at vide at det var en dreng, at han skulle hedde Marcus.. 
Da vi ventede nr 2 overvejede vi både: Joey (INGEN kunne lide det), Oliver (det ville min mor ikke have, for det hedder hendes ene kat), Lee (igen.. ingen kunne lide det)... Vi endte dog selv på navnet Noah, da vi ikke synes de andre navne lå godt i munden.. Da knægten så kom ud kunne han jo ikke hedde andet end Noah... 

Det har aldrig haft indflydelse på os hvad andre tænkte og syntes om deres navne.. 
Min bedstemor forbinder så deres navne med noget ultra bibelsk.. Men det må hun jo selv om.. 

Anmeld

28. marts 2014

MHB

Maja88 skriver:

Nu har mine piger jo specielle navne..

Kunne vildt godt have tænkt mig navnet Ivalo.. men ville farmand ikke-desværre

Ivalo er også super fint! Kan godt lide mange af de grønlandske navne også! 

Og synes i øvrigt også dine børns navne er fine men tænker at de vel også ofte bliver kaldt ved kælenavne? Jeg kender en der også har en datter der Penelope og hun bliver ofte i daglig tale/som kælenavn kaldt Penny eller Loppen og i øvrigt så er det vel egentlig lige så gældende for korte navne for jeg blev altid kaldt Majsen eller majs som barn (hedder også Maja) og min søn er ofte Carlsen eller Kalle herhjemme  

Anmeld

28. marts 2014

Maja88

MHB skriver:

Ivalo er også super fint! Kan godt lide mange af de grønlandske navne også! 

Og synes i øvrigt også dine børns navne er fine men tænker at de vel også ofte bliver kaldt ved kælenavne? Jeg kender en der også har en datter der Penelope og hun bliver ofte i daglig tale/som kælenavn kaldt Penny eller Loppen og i øvrigt så er det vel egentlig lige så gældende for korte navne for jeg blev altid kaldt Majsen eller majs som barn (hedder også Maja) og min søn er ofte Carlsen eller Kalle herhjemme  

Nej Penelope blir kaldt det eller penelopski..

Aprilla bliver nogen gange kaldt prilsen..

Men er os der har sagt ok for det..

Min svigerinde kalder Penelope for Penny og flegner hver gang

Anmeld

28. marts 2014

Frk. Petersen

misslea skriver:

Hejsa derude 

Nu er vi jo i fuld gang med at finde et navn til vores kommende lillesøster, og denne gang har vi valgt ikke at involvere folk (især familie) i vores tanker omkring, hvilke navne der er i spil 

Da vi ventede Wilma, var vi fuldstændig sikre på, at hun skulle være en lille Wilma.... Og vi var bare ellevilde med navnet.... Dog var der 1000 holdninger til navnet, og mange rynkede lidt på næsen, og syntes at det var et navn, man kun kunne forbinde med familien Flintstones 

Det havde ikke som sådan indflydelse på vores beslutning, men jeg blev simpelthen såååå træt af at høre, at det var synd for barnet, og vi kunne jo også kalde hende et mere alm. Navn osv osv.....!!! 

Vi havde jo egentlig ikke bedt om folks holdning til navnet, netop fordi det er SÅ subjektivt! hvilke navne man synes er søde, smukke, charmerende osv osv....!!!  

Mit spørgsmål er egentlig bare, om andres mening har haft betydning for valget af navne til jeres børn....??? Kunne I finde på at finde et andet navn, hvis tætte familiemedlemmer slet ikke bryder sig om det navn, I har I tankerne??? 

Rigtig god dag til jer derude... 

Hilsen Lea (35+0)

Allerførst vil jeg sige at jeg syntes Wilma er SUPER SØDT!!! Og nej jeg/vi kunne ikke finde på at ændre navn uanset hvad andre så tænker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.