Tænker I over andres mening???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

Moar2011

misslea skriver:

Hejsa derude 

Nu er vi jo i fuld gang med at finde et navn til vores kommende lillesøster, og denne gang har vi valgt ikke at involvere folk (især familie) i vores tanker omkring, hvilke navne der er i spil 

Da vi ventede Wilma, var vi fuldstændig sikre på, at hun skulle være en lille Wilma.... Og vi var bare ellevilde med navnet.... Dog var der 1000 holdninger til navnet, og mange rynkede lidt på næsen, og syntes at det var et navn, man kun kunne forbinde med familien Flintstones 

Det havde ikke som sådan indflydelse på vores beslutning, men jeg blev simpelthen såååå træt af at høre, at det var synd for barnet, og vi kunne jo også kalde hende et mere alm. Navn osv osv.....!!! 

Vi havde jo egentlig ikke bedt om folks holdning til navnet, netop fordi det er SÅ subjektivt! hvilke navne man synes er søde, smukke, charmerende osv osv....!!!  

Mit spørgsmål er egentlig bare, om andres mening har haft betydning for valget af navne til jeres børn....??? Kunne I finde på at finde et andet navn, hvis tætte familiemedlemmer slet ikke bryder sig om det navn, I har I tankerne??? 

Rigtig god dag til jer derude... 

Hilsen Lea (35+0)

Vi valgte at vores søn sku hedde Storm, og det var der os delte meninger og holdninger til, og forskellige slagts rynk på næsen haha.. men vi tog os ikke af deres meninger, hondninger og rynk på næserne, det var VORES søn og vi var vilde med navnet

det eneste vi sådan tog til os, var meningen om at det vil være for dumt med for mange mellem navne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Elgaard73

Jeg plejer at bryste mig af, at jeg temmelig ligeglad med andre's mening...Men jeg må da indrømme, at det stikker lidt i hjertet, når folk rynker lidt på næsen, over vores dreng's navn (Sofus). Det rammer jo ens moderstolthed/kærlighed et eller andet sted. 

Men jeg kunne ikke finde på at ændre navn (eller andet, for den sags skyld) på grund af folk's meninger (eller frygten for dem). Der vil altid være nogle, som vil syntes at navnet er "forkert", ligegyldigt hvilket det er.

Og jeg kan da heller ikke selv sige mig fri for at have løftet øjenbrynene en enkelt gang (eller to) og tænkt : "Say what???", når jeg har hørt om folk's forskellige navnevalg 

Anmeld

24. marts 2014

Enskønhed14

misslea skriver:

Hejsa derude 

Nu er vi jo i fuld gang med at finde et navn til vores kommende lillesøster, og denne gang har vi valgt ikke at involvere folk (især familie) i vores tanker omkring, hvilke navne der er i spil 

Da vi ventede Wilma, var vi fuldstændig sikre på, at hun skulle være en lille Wilma.... Og vi var bare ellevilde med navnet.... Dog var der 1000 holdninger til navnet, og mange rynkede lidt på næsen, og syntes at det var et navn, man kun kunne forbinde med familien Flintstones 

Det havde ikke som sådan indflydelse på vores beslutning, men jeg blev simpelthen såååå træt af at høre, at det var synd for barnet, og vi kunne jo også kalde hende et mere alm. Navn osv osv.....!!! 

Vi havde jo egentlig ikke bedt om folks holdning til navnet, netop fordi det er SÅ subjektivt! hvilke navne man synes er søde, smukke, charmerende osv osv....!!!  

Mit spørgsmål er egentlig bare, om andres mening har haft betydning for valget af navne til jeres børn....??? Kunne I finde på at finde et andet navn, hvis tætte familiemedlemmer slet ikke bryder sig om det navn, I har I tankerne??? 

Hilsen Lea (35+0)

Min mor var i starten forfærdelig omkring at ændre min holdning til det navn jeg har valgt til min kommende prinsesse. 

Siden vi fik kønnet af vide kom hun dagligt med 3-4 forslag som hun mente var mere passende,

så som

Kia, Anna, Emma, Vicki, leonora og meget andet. 

Ikke at jeg har noget imod disse navne, men min beslutning havde været tage for længe siden, dog skal det bare lige godkendes først

jeg slog til sidst hånden i bordet og gjorde det klart for hende at hun har haft hendes dage med at vælge pige navne  

Anmeld

24. marts 2014

misslea

Monski skriver:

Da jeg ventede Anthon var alle ret vilde med navnet og var egentlig også ret sikker på at andres mening ikke betød noget men da jeg ventede Hjalte var der godt nok mange der havde der sådan "nå, Hjalte siger i .. Okay."
Og det ramte mig egentlig lidt, så næste gang tror jeg heller ikke vi involverer andre

Lige præcis.... 

Tror alligevel at man kan være ret sårbar, selvom man som udgangspunkt tænker, at det er lige meget hvad andre synes om navnet!!!

det er jo kæmpe stort at finde et navn til sit dyreste guld, og det er da klart, at man Verne vil have, at andre synes om navnet....

omvendt kan jeg også blive ret meget "Rasmus modsat" i sådan en situation og tænke, at SÅ SKAL MIT BARN DA HELT SIKKERT HEDDE DET..... Hahahah 

Anmeld

24. marts 2014

misslea

Storms-Mor skriver:

Vi valgte at vores søn sku hedde Storm, og det var der os delte meninger og holdninger til, og forskellige slagts rynk på næsen haha.. men vi tog os ikke af deres meninger, hondninger og rynk på næserne, det var VORES søn og vi var vilde med navnet

det eneste vi sådan tog til os, var meningen om at det vil være for dumt med for mange mellem navne

Jeg elsker navnet Storm - stærkt navn 

Anmeld

24. marts 2014

Pcokate

misslea skriver:

Hejsa derude 

Hilsen Lea (35+0)

Nej familie har ingen indflydelse her

vi har dog sagt at får vi flere børn skal de hedde det og det (så er der da laaaaaang tilvænningsperiode). Får de navne vi har er også lidt specielle

Anmeld

24. marts 2014

Moar2011

misslea skriver:

Jeg elsker navnet Storm - stærkt navn 

Nemlig, og med hans for tidlig fødsels osv osv efterfølgende, kunne han slet ikke hedde andet

Anmeld

24. marts 2014

misslea

Elgaard73 skriver:

Jeg plejer at bryste mig af, at jeg temmelig ligeglad med andre's mening...Men jeg må da indrømme, at det stikker lidt i hjertet, når folk rynker lidt på næsen, over vores dreng's navn (Sofus). Det rammer jo ens moderstolthed/kærlighed et eller andet sted. 

Men jeg kunne ikke finde på at ændre navn (eller andet, for den sags skyld) på grund af folk's meninger (eller frygten for dem). Der vil altid være nogle, som vil syntes at navnet er "forkert", ligegyldigt hvilket det er.

Og jeg kan da heller ikke selv sige mig fri for at have løftet øjenbrynene en enkelt gang (eller to) og tænkt : "Say what???", når jeg har hørt om folk's forskellige navnevalg 

Lige præcis.... Sådan bar jeg også altid haft det 

Og ja - der er da tidspunkter, hvor jeg også lige skal høre et navn flere gange... Og måske blir det bare aldrig min kop te.... Men jeg holder det for mig selv!!!

med mindre folk decideret spørger om min holdning til et navn, fordi de måske selv er lidt i tvivl 

Anmeld

24. marts 2014

-Sigrid-

misslea skriver:

Hejsa derude 

Hilsen Lea (35+0)

Nej begge gange har vi først sagt navnet når vi var fast beslutte, altså "Hun skal hedde Agnethe/Dagmar, bum!". Og vi har valgt gamle navne, så vi har helt sikkert fået nogle kommentarer, især fra vores jævnaldrene. Familierne har været glade (for det meste) ved vores navnevalg, og hvis de var kommet med kommentarer ligesom dem din familie er kommet med til Wilma, jamen så havde de nok bare fået af vide at de måtte tage det som det var, have Wilma eller intet navn overhoved 

Kan forstå det hvis det er navne som "Dreng", men ikke engang der ville jeg sige noget til det, som "pårørende", for "Dreng" passer sikkert til ham, så... Med mindre det var en pige, så ville jeg nok have sagt noget 

Anmeld

24. marts 2014

Troldemommi

Jeg tænker nogengange om forældrene mangler opmærksomhed når de giver deres barn et meget meget meget ualmindeligt navn 

Men nej ellers må de kalde deres unger hvad de vil 

Monica

mor til Johanne og Daniel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.